Elektronická knihovna legislativního procesu - textová podoba dokumentu

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál dokumentu stáhnete odsud

Celý záznam RACK8FHFSJJG najdete zde


                I. 
Předkládací zpráva
Na základě zmocnění v § 7 odst. 3, § 19, § 23 odst. 3, § 26 odst. 4 a § 56 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění, se předkládá k projednání návrh novely vyhlášky č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.

Návrh novely byl zaslán na všechna povinná a další věcně příslušná připomínková místa, celkem na 37 připomínkových míst. Všechna připomínková místa odpověděla. Připomínky byly označeny jako zásadní nebo obecné, případně nebyla jejich závažnost indikována. Bylo přihlédnuto ke všem připomínkám označeným jako zásadní a ke všem relevantním obecným připomínkám. Byly vedeny další konzultace s Ministerstvem spravedlnosti, zastoupeným JUDr. V. A. Schormem, vládním zmocněncem pro zastupování ČR před Evropským soudem pro lidská práva.


Porada k vypořádání zásadních připomínek se konala 24.2.2011 na MŠMT. Připomínky se týkaly: 

· souladu navrhované úpravy s vykonatelností rozsudku ECHR ve Štrasburku ve vztahu ke vzdělávání žáků Romského etnika. Byla nalezena shoda.

· legislativně technických úprav, které byly akceptovány,

· souladu navrhovaného vymezení skupiny žáků se sociálním znevýhodněním ve vztahu ke zmocnění daného § 19 školského zákona. Bylo vyřešeno, text upraven.

· Náležitostí souhlasu se zařazením žáka do upraveného vzdělávacího programu nebo do školy/třídy zřízené pro žáky se zdravotním postižením. Bylo dosaženo shody.

Všechny připomínky byly vypořádány. 
 Účelem návrhu novely vyhlášky je zpřesnění některých formulací stávající právní úpravy a doplnění chybějících ustanovení upravujících podmínky vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, především skupiny žáků se sociálním znevýhodněním.  
Rozsah změn konkrétněji popisuje uplatnění stávajících možností vzdělávací soustavy ČR pro dané skupiny žáků, nepřináší nová opatření vyžadující zvýšené nároky na rozpočet resortu školství. Nejedná se proto o nárůst finančních prostředků státního rozpočtu ani o nárůst regulace. 

Navržená opatření přinesou stabilitu v oblasti speciálního vzdělávání ve prospěch efektivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
Návrh se předkládá bez rozporu.