Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál dokumentu stáhnete odsud
Celý záznam RACK98ZD9ZRX najdete zde
Příloha Příloha k č. j.: 2013/42371-51 P ř i p o m í n k y Ministerstva práce a sociálních věcí k návrhu vyhlášky o jízdních řádech veřejné linkové dopravy K úvodní větě Poslední novela zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, citovaná v úvodní větě, která m. j. novelizovala i zmocňovací ustanovení v uvedeném zákoně, byla již vyhlášena ve Sbírce zákonů. Proto je třeba slova „a zákona č. …/2013 Sb.“ nahradit slovy „a zákona č. 102/2013 Sb.“ K jednotlivým ustanovením K § 1 – Základní pojmy V navrhovaném znění § 1 písm. c) se ve větě za středníkem uvádí, že „příslušnost k tarifnímu pásmu nebo tarifní zóně se vyznačuje jeho stanoveným označením“. Označení tarifního pásma nebo tarifní zóny se však v příloze č. 2 k vyhlášce, ve které jsou upraveny značky používané v jízdních řádech veřejné linkové dopravy, nestanoví. Toto označení se pouze vyskytuje v nepřímé souvislosti v 3 odst. 1 písm. d) návrhu vyhlášky při úpravě obsahu jízdních řádů. Takto koncipovanou nepřímou úpravu označení tarifního pásma („TP“) a tarifní zóny („TP“) v 3 odst. 1 písm. d) návrhu vyhlášky nepovažujeme za dostatečnou a vyhovující. Navrhujeme proto stanovit označení tarifního pásma („TP“) a tarifní zóny („TP“) v příloze č. 2 k vyhlášce, popřípadě – pokud tato označení typově nespadají do výčtu značek uvedených v příloze č. 2 – výslovně uvést tato označení v textu § 1 písm. c) větě za středníkem návrhu vyhlášky. K odůvodnění Obecná část 1. Navazujeme na připomínku k navrhovanému znění úvodní věty vyhlášky a doporučujeme znění druhého odstavce odůvodnění upravit s ohledem na to, že uváděná novela zákona o silniční dopravě byla již vyhlášena ve Sbírce zákonů v částce 46 pod č. 102/2013 Sb. s účinností od 1. května 2013. 2. Upozorňujeme, že část odůvodnění „Zhodnocení souladu navrhované právní úpravy s právními předpisy“ (str. 13 materiálu) neodpovídá po obsahové i věcné stránce Legislativním pravidlům vlády a měla by být upravena. Podle čl. 16 odst. 4 ve spojitosti s čl. 14 odst. 1 písm. b) Legislativních pravidel vlády má předkladatel návrhu vyhlášky zhodnotit soulad navrhované právní úpravy se zákonným zmocněním k vydání vyhlášky a s předpisy Evropské unie, přičemž soulad s předpisy Evropské unie (pokud se tyto předpisy na navrhovanou úpravu vztahují) se zhodnotí na základě jejich vyjmenování včetně jejich charakteristiky, která je nedílnou součástí tohoto zhodnocení. PAGE 2