Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 10088


Číslo jednací S553/2012/VZ-23783/2012/514/AŠu
Instance I.
Věc
Provoz a správa centrály systému CzechPOINT
Účastníci Česká republika – Ministerstvo vnitra Axcode, s. r. o. newps.cz s. r. o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 02.01.2013
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-10088.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-S553/2012/VZ-23783/2012/514/AŠu 17. prosince 2012 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 odst. 1 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 24. 9. 2012, na návrh ze dne 21. 9. 2012, ve znění doplnění ze dne 1. 10. 2012, jehož účastníky jsou zadavatel – Česká republika – Ministerstvo vnitra, IČ 00007064, se sídlem Nad Štolou 936/3, 170 34 Praha 7, navrhovatel – Axcode, s.r.o., IČ 36594172, se sídlem Mirka Nešpora 6, 080 01 Prešov, Slovenská republika, adresa doručování Na Rybníčku 331, 250 87 Mochov, vybraný uchazeč – newps.cz s.r.o., IČ 25625632, se sídlem Na Žertvách 29/2247, 180 00 Praha 8, v řízení před správním orgánem zastoupená na základě plné moci ze dne 18. 10. 2012 JUDr. Janem Kohoutem, advokátem PRK Partners s.r.o. advokátní kancelář, ev. č. 08992, IČ 26692392, se sídlem Jáchymova 26/2, 110 00 Praha 1, ve věci nadlimitní veřejné zakázky „Provoz a správa centrály systému CzechPOINT“ zadávané formou otevřeného řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 30. 3. 2012 a uveřejněno v informačním systému o veřejných zakázkách dne 3. 4. 2012 pod ev. č. 7202011012853 ve znění oprav ze dne 13. 4. 2012 uveřejněných pod ev. č. 7202021012853 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 14. 4. 2012 pod ev. č. 2012/S 73 – 121272 ve znění oprav ze dne 20. 4. 2012 pod ev. č. 2012/S 77 – 125917, a z moci úřední ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – Česká republika – Ministerstvo vnitra, IČ 00007064, se sídlem Nad Štolou 936/3, 170 34 Praha 7 – ve vztahu k nepodjatosti členů hodnotící komise při zadávání výše uvedené veřejné zakázky, rozhodl takto: I. Správní řízení zahájené na návrh navrhovatele – Axcode, s.r.o., IČ 36594172, se sídlem Mirka Nešpora 6, 080 01 Prešov, Slovenská republika – ze dne 21. 9. 2012 se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť žádost se stala zjevně bezpředmětnou. II. Správní řízení vedené z moci úřední ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – Česká republika – Ministerstvo vnitra, IČ 00007064, se sídlem Nad Štolou 936/3, 170 34 Praha 7 – ve vztahu k nepodjatosti členů hodnotící komise, se podle § 117a písm. d) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření podle § 118 citovaného zákona nebo pro uložení sankce podle § 120 nebo § 120a citovaného zákona. III. Podle § 117 odst. 3 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, se rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže č. j. ÚOHS-S533/2012/VZ-19171/2012/514/AŠu ze dne 18. 10. 2012, kterým byl zadavateli – Česká republika – Ministerstvo vnitra, IČ 00007064, se sídlem Nad Štolou 936/3, 170 34 Praha 7 – jako předběžné opatření nařízen zákaz uzavřít smlouvu na plnění veřejné zakázky „Provoz a správa centrály systému CzechPOINT“, ruší. Odůvodnění I. Zadávací řízení 1. Česká republika – Ministerstvo vnitra, IČ 00007064, se sídlem Nad Štolou 936/3, 170 34 Praha 7, zastoupená Janem Kubicem, ministrem vnitra (dále jen „zadavatel“) odeslala k uveřejnění dne 30. 3. 2012 a uveřejnila podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), v informačním systému o veřejných zakázkách dne 3. 4. 2012 pod ev. č. 7202011012853 ve znění oprav ze dne 13. 4. 2012 uveřejněných pod ev. č. 7202021012853 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 14. 4. 2012 pod ev. č. 2012/S 73 – 121272 ve znění oprav ze dne 20. 4. 2012 pod ev. č. 2012/S 77 – 125917 oznámení otevřeného řízení za účelem zadání nadlimitní veřejné zakázky „Provoz a správa centrály systému CzechPOINT“. 2. Z protokolu komise o otevírání obálek ze dne 30. 5. 2012 vyplývá, že zadavatel obdržel nabídky tří uchazečů, a to společnosti: newps.cz s.r.o., IČ 25625632, se sídlem Na Žertvách 29/2247, 180 00 Praha 8, v řízení před správním orgánem zastoupená na základě plné moci ze dne 18. 10. 2012 JUDr. Janem Kohoutem, advokátem PRK Partners s.r.o. advokátní kancelář, ev. č. 08992, IČ 26692392, se sídlem Jáchymova 26/2, 110 00 Praha 1 (dále jen „vybraný uchazeč“), celková nabídková cena 259 200 000 Kč bez DPH, DATRON, a.s., IČ 43227520, se sídlem Vachkova 3008, 470 01 Česká Lípa (dále jen „uchazeč č. 2“), celková nabídková cena 286 500 000 Kč bez DPH, Axcode, s.r.o., IČ 36594172, se sídlem Mirka Nešpora 6, 080 01 Prešov, Slovenská republika, adresa doručování Na Rybníčku 331, 250 87 Mochov (dále jen „navrhovatel“), celková nabídková cena 144 000 000 Kč bez DPH. 3. Z protokolu o posouzení kvalifikace dodavatelů ze dne 13. 6. 2012 vyplývá, že všichni uchazeči splnili kvalifikační předpoklady požadované zákonem i zadávací dokumentací. 4. Z protokolu o druhém jednání hodnotící komise o posouzení a hodnocení nabídek ze dne 28. 6. 2012 vyplývá, že při posouzení nabídkových cen komise jednoznačně konstatovala, že nabídková cena navrhovatele je podle § 77 odst. 1 zákona mimořádně nízká ve vztahu k předmětu plnění. Dále komise došla k závěru, že si na základě § 76 odst. 3 vyžádá od uchazeče č. 2 a navrhovatele „…čestné prohlášení o tom, že jsou oprávnění nabídnout služby k softwarovému dílu CzechPOINT včetně všech úprav zajišťujících soulad s legislativou v reálném čase pro potřeby a podle podmínek stanovených zadavatelem v zadávací dokumentaci.“ Zároveň komise uvedla, že požádá navrhovatele o informaci, které části předmětu veřejné zakázky a v jakém rozsahu bude zadávat subdodavatelům. 5. Dopisem ze dne 28. 6. 2012 vyzvala hodnotící komise navrhovatele k písemnému zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny. Navrhovatel podal zdůvodnění nabídkové ceny v dopise ze dne 10. 7. 2012, který byl zadavateli doručen dne 11. 7. 2012. 6. Z protokolu o čtvrtém jednání hodnotící komise ze dne 15. 8. 2012 vyplývá, že hodnotící komise přizvala k posouzení výše nabídkové ceny navrhovatele poradce Ing. Luďka Šafáře, který zpracoval odborný posudek (dále jen „odborný posudek Ing. Šafáře“). Ze zprávy o posouzení a hodnocení nabídek ze dne 15. 8. 2012 vyplývá, že hodnotící komise dle § 77 odst. 1 zákona vyřadila nabídku navrhovatele z dalšího posouzení a hodnocení. 7. Dne 15. 8 2012 zadavatel rozhodl o výběru nejvhodnější nabídky a toto rozhodnutí oznámil vybranému uchazeči a uchazeči č. 2 dopisem ze dne 24. 8. 2012. 8. Zadavatel se ztotožnil se závěrem hodnotící komise a dne 24. 8. 2012 rozhodl o vyloučení navrhovatele z účasti v zadávacím řízení. Rozhodnutí o vyloučení z účasti v zadávacím řízení obdržel navrhovatel dne 24. 8. 2012. 9. Dne 7. 9. 2012 byly zadavateli doručeny námitky navrhovatele proti rozhodnutí zadavatele o vyloučení uchazeče ze zadávacího řízení a proti postupu zadavatele ve veřejné zakázce, kterým zadavatel po přezkoumání jejich oprávněnosti nevyhověl. Rozhodnutí o námitkách obdržel navrhovatel dne 14. 9. 2012. 10. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal dopisem ze dne 21. 9. 2012 návrh na přezkoumání úkonů zadavatele u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), který Úřad obdržel dne 24. 9. 2012. II. Obsah návrhu 11. Navrhovatel v návrhu nesouhlasí se svým vyloučením z důvodu mimořádně nízké nabídkové ceny, přičemž uvádí, že při postupu zadavatele a hodnotící komise při posouzení a hodnocení nabídek docházelo k opakovanému porušení zákona, zejména zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace, které podstatně ovlivnily anebo mohly ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky. Navrhovatel žádá, aby Úřad podle § 118 odst. 1 zákona zrušil posouzení nabídky navrhovatele z hlediska mimořádně nízké nabídkové ceny a všechny následné úkony zadavatele učiněné v zadávacím řízení. III. Vyjádření zadavatele k návrhu 12. Dne 1. 10. 2012 obdržel Úřad vyjádření zadavatele k obsahu návrhu. Zadavatel skutečnosti obsažené v návrhu odmítá, neboť se domnívá, že postupoval plně v souladu se zákonem. IV. Průběh správního řízení 1. Úřad obdržel návrh dne 24. 9. 2012 a tímto dnem bylo podle § 113 zákona zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele vedené pod sp. zn. S553/2012. Zadavatel obdržel stejnopis návrhu téhož dne. 2. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou: zadavatel, navrhovatel, vybraný uchazeč. 3. Dopisem ze dne 1. 10. 2012 podal zadavatel Úřadu své vyjádření k návrhu a zároveň zaslal dokumentaci o veřejné zakázce, která byla Úřadu doručena dne 4. 10. 2012. 4. Zahájení správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům dopisem č. j. ÚOHS-S553/2012/VZ-18019/2012/514/AŠu ze dne 10. 10. 2012. Úřad dále účastníkům řízení usnesením č. j. ÚOHS-S553/2012/VZ-18021/2012/514/AŠu ze dne 10. 10. 2012 určil lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy, či činit jiné návrhy, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí a rovněž lhůtu k zaslání znaleckého posudku č. 2368/2012 Ing. Smejkala. 5. Rozhodnutím č. j. ÚOHS-S533/2012/VZ-19171/2012/514/AŠu ze dne 18. 10. 2012 ve znění opravného usnesení č. j. ÚOHS-S553/2012/VZ-19633/2012/514/AŠu ze dne 18. 10. 2012 Úřad nařídil na návrh navrhovatele předběžného opatření, jímž zadavateli uložil zákaz uzavřít smlouvu v zadávacím řízení. 6. Dne 6. 11. 2012 obdržel Úřad vyjádření navrhovatele, v němž doplňuje další skutečnosti, které vyvozuje z dokumentů, jež získal ze správního spisu vedeného k veřejné zakázce. Navrhovatel poukazuje na skutečnost, že zadavatel rozhodl o výběru nejvhodnější nabídky dne 15. 8. 2012, zatímco rozhodnutí o vyloučení navrhovatel je ze dne 24. 8. 2012. Dále namítá podjatost členů hodnotící komise Mgr. Jarmily Marty Šmardové a Moniky Lenertové, které nepodepsaly čestné prohlášení o nepodjatosti v rozsahu požadovaném zadavatele a zákonem, když v písmenu c), které zní: „mne nespojuje s uchazečem (uchazeči) osobní ani pracovní či jiný obdobný poměr“, je u obou škrtnuto slovo „pracovní“. 7. Usnesením č. j. ÚOHS-S553/2012/VZ-21462/2012/514/AŠu ze dne 21. 11. 2012 Úřad vyzval zadavatele k zaslání vyjádření k náležitostem čestných prohlášení o nepodjatosti a mlčenlivosti, která dne 20. 6.2012 učinily členky hodnotící komise Mgr. Jarmila Marta Šmardová a Monika Lenertová a k zaslání smlouvy o koupi softwarového produktu Software602XML Form Licence a určil lhůtu k provedení úkonu do 26.11.2012 a k vyjádření se k podkladům rozhodnutí do 28.11.2012. 8. Dopisem č. j. ÚOHS-S553/2012/VZ-22819/2012/514/AŠu ze dne 4. 12. 2012 seznámil Úřad účastníky řízení s novými skutečnostmi, které zjistil z předložené dokumentace o veřejné zakázce, konkrétně z přílohy č. 1 protokolu o prvním jednání hodnotící komise ze dne 20. 6. 2012, a to, že v textu čestných prohlášení o nepodjatosti a mlčenlivosti učiněných dne 20. 6.2012 členkami hodnotící komise Mgr. Jarmilou Martou Šmardovou a Monikou Lenertovou (dále jen „čestná prohlášení“), který zní: „(prohlašuji, že) mne nespojuje s uchazečem (uchazeči) osobní ani pracovní či jiný obdobný poměr“, bylo škrtnuto slovo „pracovní“. Usnesením č. j. ÚOHS-S553/2012/VZ-22813/2012/514/AŠu ze dne 4. 12. 2012 Úřad určil účastníkům řízení lhůtu k vyjádření stanoviska a k podkladům rozhodnutí. 9. Dne 13. 12. 2012 rozhodl zadavatel o zrušení rozhodnutí o vyloučení navrhovatele z další účasti v zadávacím řízení ze dne 24. 8. 2012. Zadavatel zároveň rozhodl o zrušení veškerých úkonů hodnotící komise a všech navazujících úkonů, tj. zrušil rozhodnutí o námitkách navrhovatele ze dne 14. 9. 2012, rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky ze dne 15. 8. 2012 i oznámení o výběru nejvhodnější nabídky ze dne 24. 8. 2012. Zadavatel rovněž rozhodl podle § 79 odst. 5 zákona o novém posouzení a hodnocení nabídek a o jmenování nové hodnotící komise pro posouzení a hodnocení nabídek. O výš uvedených krocích informoval zadavatel Úřad dne 14. 12. 2012. V. Závěry Úřadu 10. Úřad přezkoumal na základě § 112 a následujících zákona případ ve všech souvislostech a po zhodnocení všech podkladů, zejména zrušení úkonů zadavatele spojených s hodnotící komisí a všech navazujících úkonů včetně rozhodnutí o vyloučení navrhovatele z další účasti v zadávacím řízení a na základě vlastního zjištění rozhodl o zastavení řízení a zrušení rozhodnutí o nařízení předběžného opatření. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti. 11. Podle § 117 odst. 3 zákona Úřad zruší předběžné opatření, jakmile pomine důvod, pro který bylo nařízeno, jinak pozbývá platnosti dnem, kdy rozhodnutí podle § 118 nabylo právní moci. 12. Pokud v řízení zahájeném z moci úřední nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření podle § 118 zákona nebo pro uložení sankce podle § 120 nebo § 120a zákona, Úřad zahájené řízení podle § 117a písm. d) zákona zastaví. 13. Podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), řízení o žádosti správní orgán usnesením zastaví, jestliže žádost se stala zjevně bezpředmětnou. 14. Úřad v šetřené věci uvádí, že správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele bylo zahájeno dne 24. 9. 2012 na základě návrhu navrhovatele, ve kterém se navrhovatel domáhal, aby Úřad zrušil posouzení nabídky navrhovatele z hlediska mimořádně nízké nabídkové ceny a všechny následné úkony zadavatele učiněné v zadávacím řízení. 15. Dopisem č. j. ÚOHS-S553/2012/VZ-22819/2012/514/AŠu ze dne 4. 12. 2012 seznámil Úřad účastníky řízení s novými skutečnostmi, které zjistil z předložené dokumentace o veřejné zakázce, a které byly přezkoumávány Úřadem z moci úřední. Jednalo se o přezkoumání úkonů zadavatele ve vztahu k nepodjatosti členů hodnotící komise. 16. Zadavatel dne 13. 12. 2012 rozhodl o zrušení veškerých úkonů hodnotící komise a všech navazujících úkonů, tj. zrušil rozhodnutí o vyloučení navrhovatele z další účasti v zadávacím řízení ze dne 24. 8. 2012, rozhodnutí o námitkách navrhovatele ze dne 14. 9. 2012, rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky ze dne 15. 8. 2012 i oznámení o výběru nejvhodnější nabídky ze dne 24. 8. 2012. Zadavatel rozhodl podle § 79 odst. 5 zákona o novém posouzení a hodnocení nabídek a o jmenování nové hodnotící komise pro posouzení a hodnocení nabídek. 17. Vzhledem k výše uvedené skutečnosti se stal návrh navrhovatele ze dne 21. 9. 2012 na přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání šetřené veřejné zakázky zjevně bezpředmětný, a nastala tedy skutečnost, která je důvodem pro zastavení řízení podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu. S ohledem na výše uvedené rozhodl Úřad tak, jak je uvedeno ve výroku I. tohoto rozhodnutí. 18. Vzhledem k tomu, že zadavatel zrušil veškeré úkony učiněné hodnotící komisí a všechny navazující úkony učiněné v zadávacím řízení a jmenoval novou hodnotící komisi, zastavil Úřad i správní řízení z moci úřední vedené ve věci přezkoumání úkonů zadavatele ve vztahu k nepodjatosti členů hodnotící komise v rozsahu požadovaném zákonem, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření podle § 118 zákona nebo pro uložení sankce podle § 120 nebo § 120a zákona. Úřad proto rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku II. tohoto rozhodnutí. 19. S odkazem na zásadu procesní ekonomie upravenou v § 6 správního řádu, podle níž správní orgán postupuje tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a aby dotčené osoby zatěžoval co nejméně, rozhodl Úřad o zrušení rozhodnutí o předběžném opatření č. j. ÚOHS-S533/2012/VZ-19171/2012/514/AŠu ze dne 18. 10. 2012. 20. Podle § 117 odst. 3 zákona Úřad zruší předběžné opatření, jakmile pomine důvod, pro který bylo nařízeno, jinak pozbývá platnosti dnem, kdy rozhodnutí podle § 118 zákona nabylo právní moci. Návrh navrhovatele se stal, jak je odůvodněno výše, zjevně bezpředmětný a Úřad neshledal ve vztahu k nepodjatosti členů hodnotící komise důvody pro uložení nápravného opatření, neboť zadavatel zrušil veškeré úkony učiněné hodnotící komisí a všechny navazující úkony a proto správní řízení zastavil. Důvod, pro který bylo předběžné opatření nařízeno, pominul, a proto Úřad zrušil rozhodnutí č. j. S533/2012/VZ-19171/2012/514/AŠu ze dne 18. 10. 2012, kterým byl zadavateli jako předběžné opatření nařízen zákaz uzavřít smlouvu v šetřeném zadávacím řízení, jak je uvedeno ve výroku III. tohoto rozhodnutí. Poučení Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad nemá odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: Česká republika – Ministerstvo vnitra, Nad Štolou 936/3, 170 34 Praha 7 Axcode, s.r.o., Na Rybníčku 331, 250 87 Mochov JUDr. Jan Kohout, advokát PRK Partners s.r.o. advokátní kancelář, se sídlem Jáchymova 26/2, 110 00 Praha 1 Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/10088
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.