Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 108


Číslo jednací VP/S015d/00-160
Instance I.
Věc
Programy výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu
Účastníci MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 02.10.2000
Související řízení http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-94.html
http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-101.html
http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-102.html
http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-110.html
http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-111.html
http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-112.html
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-108.html
Rozhodnutí
                          
Č.j.: VP/S 15d/00-160 V Brně dne 19. září 2000 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 26.6.2000 na základě žádosti účastníka řízení Ministerstva průmyslu a obchodu ze dne 15.6.2000 č.j. 14133/00/3010/3000 o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb.,o veřejné podpoře ve spojení s § 18 odst.1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), rozhodl podle § 6 odst.3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, takto: Výjimka ze zákazu veřejné podpory, která bude poskytnuta v rámci programu podpory s názvem "Program zvýšení výkonnosti českého průmyslu - PROGRES", uvedeném v přiložené Koncepci výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky, a to ve formě přímého poskytnutí finančních prostředků nebo ve formě zvýhodněné půjčky s e p o v o l u j e za těchto podmínek poskytování: Veřejná podpora, jež bude poskytnuta v rámci jednotlivých projektů přijatých na základě programu podpory s názvem "Program zvýšení výkonnosti českého průmyslu - PROGRES" (dále jen "Program podpory") bude využita pouze na výzkum a vývoj stanovený v rámci Programu podpory a za podmínek v něm uvedených. Míra veřejné podpory, tj. podíl celkové výše veřejné podpory k oprávněným nákladům, vyjádřený v procentech, v podobě přímého poskytnutí finančních prostředků nebo zvýhodněné půjčky nepřekročí v případě: a) základního výzkumu 100 % oprávněných nákladů na poskytnutí veřejné podpory b) průmyslového výzkumu 60 % oprávněných nákladů na poskytnutí veřejné podpory c) předkonkurenční vývojové činnosti 35 % oprávněných nákladů na poskytnutí veřejné podpory. Shora uvedené míry veřejné podpory je možné v případech průmyslového výzkumu a předkonkurenční vývojové činnosti navýšit v případě: - poskytování veřejné podpory malým a středním podnikům o 10 procentních bodů realizování výzkumného projektu v souladu s cíli rámcového programu Evropských společenství pro výzkum a vývoj o 15 procentních bodů. Tato míra veřejné podpory může být navýšena o dalších 10 procentních bodů v případě, kdy projekt zahrnuje rovněž účinnou přeshraniční spolupráci mezi firmami a veřejnými výzkumnými institucemi, majícími sídlo v některém z členských států Evropských společenství, a to za předpokladu, že výsledky výzkumu budou zveřejněny při zachování práv k duševnímu a průmyslovému vlastnictví výzkumného projektu, který není realizován v souladu s cíli rámcového programu Evropského společenství, až o 10 procentních bodů, a to při splnění alespoň jedné z následujících podmínek: projekt zahrnuje účinnou přeshraniční spolupráci přinejmenším mezi dvěma nezávislými partnery, z nichž jeden má sídlo v členském státě Evropských společenství projekt zahrnuje účinnou spolupráci mezi firmami a veřejnými výzkumnými institucemi výsledky projektu budou zveřejněny. Celková míra veřejné podpory po navýšení nesmí přesáhnout u průmyslového výzkumu a vývoje 75 % oprávněných nákladů na poskytnutí veřejné podpory, u předkonkurenční vývojové činnosti 50 % oprávněných nákladů na poskytnutí veřejné podpory. Oprávněné náklady na poskytnutí veřejné podpory jsou tvořeny: personálními náklady náklady na nástroje, zařízení, pozemky a prostory využívané výlučně a trvale pro danou výzkumnou činnost, náklady na konzultační činnost a další ekvivalentní služby využívané výlučně pro danou výzkumnou činnost včetně výzkumu, technických poznatků a patentů, režijními náklady vynaloženými v přímém důsledku dané výzkumné činnosti, - provozními náklady vynaloženými v přímém důsledku dané výzkumné činnosti. Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky poskytne Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 6 měsíců od právní moci tohoto rozhodnutí informace o přijatých projektech v rámci programu podpory, které budou obsahovat údaje o: cíli a povaze výzkumu a vývoje, popisu fází výzkumu a vývoje, které mají nárok na podporu, aby bylo možné posoudit, zda se jedná o základní výzkum, průmyslový výzkum či o předkonkurenční vývojovou činnost, položkách nákladů, které mají nárok na podporu, vyjádřených na základě průkazných a kvalifikovaných ekonomických rozborů, údaje o formě a míře veřejné podpory, specifikaci podmínek spolupráce jednotlivých subjektů na projektu, mezinárodním aspektu projektu, využití výsledků daného výzkumu a vývoje, motivačním účinku podpory pro výzkum a vývoj, příjemcích veřejné podpory. Výzkumné projekty, jejichž náklady oprávněné na poskytnutí veřejné podpory budou vyšší než 25 mil. EUR a pro něž bude navrhnuta veřejná podpora přesahující částku ekvivalentního grantu 5 mil. EUR, v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou platným ke dni poskytnutí veřejné podpory, musí být Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže oznámeny před poskytnutím této veřejné podpory. Odůvodnění : Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ( dále jen "Úřad") obdržel dne 26.6.2000 návrh na zahájení správního řízení formou žádosti o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory dle § 6 odst.1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře ( dále jen "zákon" ) ve věci poskytnutí veřejné podpory v rámci programu podpory průmyslového výzkumu a vývoje, kterou podalo Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. I. Podklady pro rozhodnutí Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů: - formuláře žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona , část 1 a část 2, - žádosti o podporu projektu v oblasti výzkumu a vývoje, - koncepce výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky včetně příloh, podmínek vyhlášení veřejné soutěže na výběr projektů v rámci programů výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky na rok 2001, - zákona č. 300/1992 Sb., o státní podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění. Vymezení základních pojmů základním výzkumem se rozumí činnost zaměřená na rozšíření vědeckých a technických poznatků, které nemají souvislost s průmyslovými nebo komerčními cíli, průmyslovým výzkumem se rozumí plánovaný výzkum v rámci předmětu činnosti firmy zaměřený na získání nových poznatků, které mohou být prospěšné při vývoji nových produktů, procesů nebo služeb nebo mohou vést k výraznému vylepšení existujících produktů, procesů nebo služeb, předkonkurenční vývojovou činností se rozumí využívání výsledků firemního výzkumu při tvorbě plánu, designu pro nový, upravený nebo vylepšený produkt, proces nebo službu bez ohledu na to, zda mají být prodávány nebo používány, včetně tvorby počátečního prototypu, který by nemohl být využíván pro komerční účely, dále se jedná o koncepční tvorbu a design jiných výrobků, procesů nebo služeb, včetně prvotních projektů na jejich předvedení nebo pilotních projektů, za předpokladu, že tyto projekty nemohou být převedeny nebo použity pro komerční účely. malým a středním podnikem se rozumí podnik, který podniká a má sídlo na území České republiky a který má méně než 250 zaměstnanců, má čistý obrat za poslední účetně uzavřený kalendářní rok nepřesahující 1450 mil. Kč nebo celková aktiva nepřesahující 980 mil. Kč a který splňuje podmínky nezávislosti. Nezávislostí se rozumí stav, kdy žádný jiný subjekt, který nesplňuje definici malého a středního podniku, nemá 25% nebo vyšší podíl hlasovacích práv v podniku. III. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky Část první poskytovatelem veřejné podpory je Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky, orgánem odpovědným za poskytnutí veřejné podpory je Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky, kontaktní osobou je Ing. Milan Aschenbrener, ředitel odboru průmyslového výzkumu a vývoje, názvem veřejné podpory je : "Program zvýšení výkonnosti českého průmyslu - PROGRES", právním základem je zákon č. 300/1992 Sb., o státní podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, jde o nový program výzkumu a vývoje, který nahrazuje dřívější program podpory s názvem "Program na zvýšení exportní výkonnosti českého průmyslu - EXPORT", jedná se o horizontální program podpory výzkumu a vývoje, míra podpory bude závislá na charakteru jednotlivých k podpoře přijatých projektů, o její výši rozhodne Rada programu v souladu s platnými pravidly, rámcová kritéria jsou uvedena v přiložené Koncepci výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky, formou veřejné podpory je přímé poskytnutí finančních prostředků nebo výjimečně návratná finanční výpomoc z prostředků státního rozpočtu (bezúročná půjčka), předpokládaná návratnost spočívá v naplnění cílů hospodářské politiky státu a návazně v naplnění Střednědobé resortní politiky, je zajištěna smlouvou. Záruky jsou dány celým procesem výběru projektů k veřejné podpoře a konkrétního příjemce veřejné podpory. V případě poskytnutí veřejné podpory formou návratné finanční výpomoci je požadováno vrácení peněz max. do pěti po skončení projektu. Sankce za nedodržení smluvně zajištěných podmínek jsou důvodem pro odstoupení od smlouvy., předpokládaná délka trvání programu je od roku 2001 minimálně do roku 2005, veřejná podpora bude poskytována ze státního rozpočtu. Návrh státního rozpočtu Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky na rok 2001 na podporu výzkumu a vývoje celkem činí 1 750 mil. Kč., počet příjemců podpory, kteří každoročně vstoupí do programu, se bude pohybovat v řádu desítek příjemců. Při předpokladu, že podpora projektů v tomto programu bude trvat průměrně tři roky, mohou ji obdržet až stovky příjemců. Část druhá cíl Programu podpory je uveden v přiložené Koncepci výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky, rozvrh poskytnutí podpory - jednotlivý projekt podporovaný v rámci tohoto programu může spadat do kterékoliv fáze počínaje základním výzkumem a konče předkonkurenční vývojovou činností. V některých případech může jeden projekt zahrnovat dvě i více navazujících fází, detailní kalkulaci nákladů nelze uvést, obecně platí, že v prvním roce podpory nemohou být použity prostředky podpory na nákup investičních prostředků. Vždy se upřednostňuje podpora na tzv. neinvestiční náklady. Při financování projektu je nutná spoluúčast jeho nositele, kooperační výzkum - podpora projektů přijatých do tohoto Programu podpory není omezena kooperací mezi firmami v kladném ani v záporném smyslu. Žádné podmínky v této oblasti neexistují., mezinárodní aspekt - spolupráce s partnery z cizích zemí je zahrnuta v tomto programu pouze v obecné rovině dané "Dohodou mezi vládou České republiky a Evropskými společenstvími o recipročním zpřístupnění českých národních programů a projektů výzkumu a vývoje, odpovídajících programům a aktivitám 5. Rámcového programu Evropského společenství v oblasti výzkumu, technologického rozvoje a demonstrací (1998 - 2002) a 5. Rámcového programu Evropského společenství pro atomovou energii pro výzkum a vzdělávání (1998 - 2002), výzkumným a vývojovým subjektům ustaveným v členských státech Evropského společenství", kde je rozhodující podmínkou účasti zahraničního subjektu vlastní financování, použití výsledků - pro účely tohoto programu není vlastnictví výsledků získaných řešením projektů zvlášť upraveno. Řídí se platnými legislativnímu pravidly upravujícími v České republice tuto oblast a smlouvou upravující vzájemné vztahy a rozsah kooperace. V souladu se smlouvou uzavřenou mezi Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky a jednotlivými nositeli jsou výsledky řešení projektu majetkem nositele projektu. V programu není zvlášť upravena ani oblast publikování a rozšiřování výsledků jednotlivých projektů. Opět musí být dodržena platná legislativní pravidla upravující v České republice tuto oblast. IV. Druh a forma veřejné podpory Na základě Programu podpory je poskytována veřejná podpora ve formě přímého poskytnutí finančních prostředků nebo ve formě zvýhodněné půjčky. Finanční prostředky na veřejnou podporu pro výzkum a vývoj se budou poskytovat podle Pravidel pro poskytování účelových finančních prostředků ze státního rozpočtu na podporu projektů výzkumu a vývoje (dále jen "Pravidla"). Pravidla jsou uvedena v příloze k usnesení vlády č. 247 ze dne 23.4.1997 . Veřejná podpora může být poskytnuta na programy výzkumu a vývoje a v jejich rámci na projekty, které budou vybrány na základě veřejné soutěže. Při výběru bude přihlíženo především ke splnění vyhlášených podmínek při podání návrhu projektu, naplnění cílů vyhlášeného programu, technicko-ekonomické úrovni a komplexnosti řešení, znalosti řešení analogických problémů v zahraničí, srovnatelnosti výrobku nebo technologie se světovou úrovní z hlediska technických parametrů, kvality a ceny, dále k předpokládanému objemu výroby a možnosti jejího umístění, k přiměřenosti časového rozvrhu navrhovaného projektu, tj.včasnému splnění cílů, termínu zavedení na trh, přiměřenosti finančních požadavků projektu, šetrnosti projektu k životnímu prostředí, energetické úspoře, smluvnímu doložení spolupráce mezi výzkumnou a výrobní sférou, smluvnímu doložení vícenásobného využití výsledků projektu v souvislosti s žádostí o dotaci, prokázání odborné způsobilosti řešitelského týmu, realizaci projektu na území České republiky. Každý nový projekt vytvořený v rámci konkrétního projektu, přijatého na základě Programu podpory, bude schválen ve výběrovém řízení v příslušném roce, bude samostatně evidován, bude na něj uzavřena samostatná smlouva a musí být ukončen samostatným závěrečným oponentním řízením. V. Charakteristika Programu podpory Program podpory je zaměřen na výzkum a vývoj nových výrobků a technologií. Cílem Programu podpory je zvýšení výkonnosti průmyslových výrobců a konkurenceschopnosti průmyslových výrobků, zmenšení rozdílů mezi hospodářskou úrovní České republiky a států Evropské unie dále zvýšení prodejnosti českých výrobků na trzích vyspělých zemí. V rámci Programu podpory budou podporovány projekty zaměřené na výzkum a vývoj průmyslových výrobků a technologií se špičkovými technickoekonomickými parametry, u nichž je předpoklad realizace výrobků nejdéle do tří let od poskytnutí veřejné podpory. Návratnost vynaložených finančních prostředků se předpokládá nejpozději do pěti let po ukončení řešení projektu. Veřejnou podporu obdrží na základě veřejné soutěže projekty zaměřené na dosažení vysokých technických, provozních , ekonomických a ekologických parametrů výrobků a technologií, na zvýšení jejich konkurenceschopnosti a prodejnosti, např. zvýšením užitné hodnoty, vyšším stupněm přidané hodnoty, vyšším využitím tuzemských surovin, zpracováním odpadů, snížením energetické náročnosti. VI. Charakteristika příjemců veřejné podpory Koncepce výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu o obchodu České republiky je založena na Národní politice výzkumu a vývoje České republiky (schválena vládním usnesením č. 16 ze dne 5.1.2000) a Střednědobé resortní politiky Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky (přijatá usnesením vlády č. 53 ze dne 12. 1. 2000 ). Z uvedených materiálů vychází hospodářská strategie státu, která směřuje k dosažení konkurenceschopnosti našich výrobků, technologií i služeb ve vztahu ke státům s rozvinutou tržní ekonomikou, zajištění výrazného hospodářského růstu a zaměstnanosti. Cestou k těmto cílům je vytvoření podmínek pro úzkou vazbu mezi základním a průmyslovým výzkumem a vývojem, podpora spolupráce podniků, zejména malých a středních, s výzkumně vývojovými organizacemi, s výzkumnými pracovišti jednotlivých vysokých škol, ústavy Akademie věd, vytváření podmínek pro transfer výsledků výzkumu a vývoje k průmyslovému využití a k využití v malých a středních podnicích. K tomu účelu slouží aktivní šíření informací o výsledcích programů výzkumu a vývoje podporovaných ze státního rozpočtu. Příjemci veřejné podpory pro výzkum a vývoj musí prokázat schopnost splnit vyhlášené podmínky a prokázat odbornou způsobilost k řešení projektu. Koncepce výzkumu a vývoje nestanovuje budoucího příjemce veřejné podpory - naopak zabezpečuje možnost získat veřejnou podporu všem právnickým i fyzickým osobám s trvalým sídlem v České republice, bez ohledu na formu vlastnictví. V rámci Programu podpory budou podporovány projekty zaměřené na výzkum a vývoj high-tech výrobků a technologií podle klasifikace OECD a SITC, které splňují požadavek spolupráce průmyslových organizací s organizacemi základního a průmyslového výzkumu a budou ukončeny konkrétní realizací. Žadatelem o projekt může být každá fyzická nebo právnická osoba se sídlem na území České republiky, pokud jsou výsledky řešení určeny k realizaci na území České republiky. Spolupráce zahraničních subjektů není vyloučena. VII. Údaje o investici Veřejná podpora výzkumu a vývoje ze státního rozpočtu podle zákona č. 300/1992 Sb., o státní podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, o státní podpoře výzkumu a vývoje bude poskytována podle Pravidel. Míra veřejné podpory bude závislá na charakteru jednotlivých k podpoře přijatých projektů. Její výši doporučí Rada programu v souladu s platnými Pravidly a tímto rozhodnutím. VIII. Právní analýza V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (Sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, dále jen "Evropská dohoda"). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek. Čl. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24.6.1998 s účinností od 11.7.1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č.1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé ze dne 24.6.1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o veřejné podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bod (iii) a odst. 2 , podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropským společenstvím a jejími členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bod (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla"). Čl. 2 Prováděcích pravidel stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o veřejné podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kriterií vyplývajících z uplatnění pravidel čl. 92 Smlouvy o založení Evropských společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle čl. 4 odst. 3 Prováděcích pravidel . Podle čl. 64 odst. 4 (a) Evropské dohody je po dobu prvních 5 let po vstoupení Evropské dohody v platnost na celou Českou republiku pohlíženo jako na oblast Společenství uvedenou v čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství s tím, že uvedená výjimka může být prodloužena o dalších pět let. K prodloužení výjimky došlo rozhodnutím Rady přidružení č. UE - CZ 1703/00 ze dne 1.1.1997. V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí pokud tento zákon nestanoví jinak nebo pokud Úřad nepovolil výjimku. Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je nutno postupovat v souladu s následujícím předpisem ES : Souhrn opatření Společenství pro podporu na výzkum a vývoj (96/C 45/06) - publikováno v Official Journal OJ C 45 ze dne 17.2.1996. Vzhledem k tomu, že se jedná o výhodu poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře, veřejná podpora může zvýhodnit určité podnikání, hrozí narušení hospodářské soutěže, může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie, jedná se o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázána, pokud zákon o veřejné podpoře nestanoví jinak nebo Úřad nepovolí výjimku. Úřad vycházel při rozhodování z údajů poskytnutých Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky uvedených v žádosti o povolení výjimky a v přiložené Koncepci výzkumu a vývoje Ministerstva průmyslu a obchodu, které vymezují pouze obecná kritéria a základní podmínky pro poskytování veřejných podpor pro výzkum a vývoj ze státního rozpočtu. Rozhodnutí Úřadu ukládá navrhovateli veřejné podpory povinnost ve stanovené časové lhůtě poskytnout Úřadu údaje o přijatých projektech v rámci Programu podpory, na jejichž základě Úřad posoudí podmínky poskytování veřejných podpor pro výzkum a vývoj v souladu s pravidly stanovenými ve výroku tohoto rozhodnutí. Zákon č. 300/1992 Sb., o státní podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, tvoří právní podklad pro tvorbu programů podpory pro výzkum a vývoj a stanoví základní podmínky pro poskytování státních podpor v uvedených oblastech činnosti. Na základě těchto materiálů bylo přijato Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky sedm programů, jejichž cíle budou realizovány přijetím jednotlivých projektů v rámci programu. Vzhledem k tomu, že Česká republika na základě výše zmíněného rozhodnutí Rady přidružení náleží do oblasti vymezené v § 5 písm. a) zákona o veřejné podpoře, byly podle čl. 5.10.2. Souhrnu opatření Společenství pro podporu na výzkum a vývoj (96/C 45/06) zvýšeny základní míry veřejné podpory, stanovené pro financování základního výzkumu v čl. 5.2., pro financování průmyslového výzkumu v čl.5.3., a pro financování předkonkurenční vývojové činnosti v čl. 5.5. Souhrnu opatření Společenství pro podporu na výzkum a vývoj (96/C 45/06), o 10 procentuálních bodů. Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy. Poučení o opravném prostředku Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad. Ing. Josef Bednář předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Obdrží : Ministerstvo průmyslu a obchodu k rukám Doc. Ing. Zdeňka Vorlíčka, Csc., náměstka ministra Na Františku 32 110 15 PRAHA 1

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/108
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.