Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 11272


Číslo jednací S287/2011/VZ-13370/2011/510/MLa
Instance I.
Věc
Vytvoření metodiky řízení kvality projektů SA
Účastníci Česká republika, Ministerstvo vnitra eNovation s. r. o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 13.09.2011
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-11272.html
Rozhodnutí
                          
  Č. j.:ÚOHS-S287/2011/VZ-13370/2011/510/MLa   2011-08-26     Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 odst. 1 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 20. 7. 2011 na návrh ze dne 18. 7. 2011, jehož účastníky jsou zadavatel – Česká republika, Ministerstvo vnitra, IČ 00007064, se sídlem Nad Štolou 936/3, 170 34 Praha 7, za niž jedná Jan Kubice, ministr vnitra, navrhovatel – eNovation s.r.o., IČ 27909751, se sídlem Štěpánská 535/6, 120 00 Praha 2, za niž jedná Ing. Jiří Pavlíček, jednatel,  ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných ve veřejné zakázce „Vytvoření metodiky řízení kvality projektů SA“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 12. 5. 2011 pod evidenčním číslem 60059781 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 13. 5. 2011 pod ev.č. 2011/S 92-151117 (dále jen "veřejná zakázka"),  vydává toto  usnesení:   správní řízení se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť žádost (návrh) se stala zjevně bezpředmětnou.    Odůvodnění   1. Česká republika, Ministerstvo vnitra, IČ 00007064, se sídlem Nad Štolou 936/3, 170 34 Praha 7, jejímž jménem jedná Jan Kubice, ministr vnitra (dále jen "zadavatel"), uveřejnila podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), v informačním systému o veřejných zakázkách dne 12. 5. 2011 pod ev. č. 60059781 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 13. 5. 2011 pod ev.č. 2011/S 92-151117, oznámení otevřeného řízení za účelem zadání veřejné zakázky „Vytvoření metodiky řízení kvality projektů SA“ (dále jen „veřejná zakázka“). 2. Jako základní hodnotící kritérium pro zadání veřejné zakázky zvolil zadavatel ekonomickou výhodnost s těmito dílčími hodnotícími kritérii: výše nabídkové ceny s vahou 60 %, kvalita metodologie a návrhu řešení veřejné zakázky s vahou 40%. 3. Společnost eNovation s.r.o., IČ 27909751, se sídlem Štěpánská 535/6, 120 00 Praha 2, za niž jedná Ing. Jiří Pavlíček, jednatel (dále jen „navrhovatel“) obdržela zadávací dokumentaci od zadavatele dne 24. 6. 2011. Dopisem ze dne 30. 6. 2011, který zadavatel obdržel dne 1. 7. 2011, podal navrhovatel námitky proti úkonům zadavatele, tyto směřovaly proti způsobu stanovení podmínek zadávacího řízení v zadávací dokumentaci. Zadavatel dopisem ze dne 8. 7. 2011, který navrhovatel obdržel dne 11. 8. 2011, podané námitky odmítl, neboť dle jeho názoru neobsahovaly náležitosti podle § 110 odst. 7 zákona. 4. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nepovažoval rozhodnutí zadavatele o odmítnutí námitek za učiněné v souladu se zákonem, podal k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) návrh na přezkoumání úkonů zadavatele. 5. Úřad obdržel návrh dne 20. 7. 2011, a tímto dnem bylo podle § 113 zákona zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. Zadavatel obdržel návrh dne 22. 7. 2011. 6. Navrhovatel v návrhu uvádí, že zadavatelem požadovaná minimální úroveň údaje o celkovém obratu za poslední tři účetní období neodpovídá druhu, rozsahu a složitosti předmětu veřejné zakázky. Při předpokládané hodnotě veřejné zakázky ve výši 4.620.000,-Kč bez DPH, požadoval zadavatel minimální výši obratu za všechna poslední tři uzavřená účetní období celkem ve výši 18.000.000,-Kč. Navrhovatel současně poukazuje na diskriminačně stanovenou minimální úroveň technického kvalifikačního předpokladu podle § 56 odst. 2 písm. a) zákona, v jehož rámci měli dodavatelé doložit realizaci celkem 10 významných dodávek v posledních třech letech. Navrhovatel považuje tyto požadavky zadavatele za diskriminační a stanovené v rozporu se zásadami uvedenými v § 6 zákona. 7. Stanovisko zadavatele k návrhu obdržel Úřad dne 27. 7. 2011. Zadavatel ve svém stanovisku uvedl, že zadávací řízení v souladu s § 84 odst. 2 písm. e) zákona zrušit. Důvodem ke zrušení zadávacího řízení byla skutečnost, že bylo rozhodnuto předmětnou veřejnou zakázku vůbec nerealizovat. Současně s tímto stanoviskem zadavatel Úřadu zaslal kopie rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení ze dne 15. 7. 2011, oznámení o zrušení zadávacího řízení zaslaného do Informačního systému o zadávání veřejných zakázek dne 18. 7. 2011 a oznámení o zrušení zadávacího řízení ze dne 21. 7. 2011. 8. Účastníky řízení podle § 116 zákona jsou: zadavatel, navrhovatel. 9. Zahájení správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům dopisem č. j. ÚOHS-S287/2011/VZ-12087/2011/510/MLa ze dne 2. 8. 2011. Současně Úřad usnesením č. j. ÚOHS-S287/2011/VZ-12092/2011/510/MLa ze dne 2. 8. 2011 stanovil účastníkům řízení lhůty, ve kterých byli oprávněni navrhovat důkazy a činit jiné návrhy, a oprávněni vyjádřit v řízení své stanovisko a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům k rozhodnutí. 10. Ve stanovené lhůtě zaslal Úřadu své stanovisko pouze zadavatel, uvedl, že vzhledem ke zrušení zadávacího řízení navrhuje zastavení správního řízení podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), neboť návrh na zahájení správního řízení se stal zjevně bezpředmětným. 11. Úřad po zhodnocení podkladů týkajících se zrušení zadávacího řízení a na základě vlastního zjištění, rozhodl o zastavení řízení. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti. 12. Podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu řízení o žádosti správní orgán usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou. 13. Podle § 84 odst. 2 písm. e) zákona zadavatel může bez zbytečného odkladu zrušit zadávací řízení, pouze pokud se v průběhu zadávacího řízení vyskytly důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze na zadavateli požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval. 14. Zadavatel zadávací řízení zrušil, neboť rozhodl o tom, že veřejnou zakázku nebude vůbec realizovat, přičemž tuto skutečnost lze považovat za důvod hodný zvláštního zřetele ve smyslu ustanovení § 84 odst. 2 písm. e) zákona. V informačním systému veřejných zakázek bylo zrušení zadávacího řízení zveřejněno dne 28. 7. 2011 a ke zveřejnění v Úředním věstníku Evropské unie bylo oznámení o zrušení odesláno dne 27. 7. 2011. 15. Jelikož zadavatel zadávací řízení v souladu se zákonem zrušil, zanikla tak veřejná zakázka, která měla být Úřadem přezkoumána. Návrh („žádost“ v  terminologii správního řádu, pozn. Úřadu) se tak stal zjevně bezpředmětným, a Úřad proto rozhodl usnesením podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu o zastavení řízení.   Poučení Proti tomuto usnesení je možno podat do 15 dnů od jeho doručení rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad nemá odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis    otisk úředního razítka     Mgr. Kamil Rudolecký místopředseda       Obdrží: Česká republika, Ministerstvo vnitra, Nad Štolou 936/3, 170 34 Praha 7 eNovation s.r.o., Štěpánská 535/6, 120 00 Praha 2   Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/11272
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.