Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 12741


Číslo jednací S0301/2015/VZ-16473/2015/512/PMu
Instance I.
Věc
Stacionární služby elektronických komunikací a související dodávky a služby pro statutární město Pardubice v období od 1. 12. 2014 do 30. 11. 2018
Účastníci statutární město Pardubice
T-Mobile Czech Republic a.s.
ha-vel internet s.r.o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 30.07.2015
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-12741.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.:ÚOHS-S0301/2015/VZ-16473/2015/512/PMu Brno:13. 7. 2015 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle ustanovení § 112 odst. 1 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 18. 5. 2015 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou zadavatel – statutární město Pardubice, IČO: 00274046, se sídlem Pernštýnské náměstí 1, 530 02 Pardubice, navrhovatel – T-Mobile Czech Republic a.s., IČO: 64949681, se sídlem Tomíčkova 2144/1, Chodov, 148 00 Praha 4, vybraný uchazeč – ha-vel internet s.r.o., IČO: 25354973, se sídlem Olešní 587/11A, Muglinov, 712 00 Ostrava, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Stacionární služby elektronických komunikací a související dodávky a služby pro statutární město Pardubice v období od 1. 12. 2014 do 30. 11. 2018“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 23. 7. 2014 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 24. 7. 2014 pod ev. č. 486798 ve znění opravy ze dne 9. 9. 2014, 23. 9. 2014, 30. 9. 2014 a v Úředním věstníku Evropské unie bylo uveřejněno dne 29. 7. 2014 pod ev. č. 2014/S 143-257271 ve znění opravy ze dne 11. 9. 2014 pod ev. č. 2014/S 174-307750, 27. 9. 2014 pod ev. č. 2014/S 186-328103, 3. 10. 2014 pod ev. č. 2014/S 190-335228, vydává toto usnesení: Správní řízení se podle ustanovení § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť žádost navrhovatele – T-Mobile Czech Republic a.s., IČO: 64949681, se sídlem Tomíčkova 2144/1, Chodov, 148 00 Praha 4 – ze dne 18. 5. 2015 se stala zjevně bezpředmětnou. Odůvodnění I. Zadávací řízení 1. Zadavatel – statutární město Pardubice, IČO: 00274046, se sídlem Pernštýnské náměstí 1, 530 02 Pardubice (dále jen „zadavatel“) – zahájil podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) otevřené řízení za účelem zadání veřejné zakázky „Stacionární služby elektronických komunikací a související dodávky a služby pro statutární město Pardubice v období od 1. 12. 2014 do 30. 11. 2018“, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 23. 7. 2014 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 24. 7. 2014 pod ev. č. 486798 ve znění opravy ze dne 9. 9. 2014, 23. 9. 2014, 30. 9. 2014 a v Úředním věstníku Evropské unie bylo uveřejněno dne 29. 7. 2014 pod ev. č. 2014/S 143-257271 ve znění opravy ze dne 11. 9. 2014 pod ev. č. 2014/S 174-307750, 27. 9. 2014 pod ev. č. 2014/S 186-328103, 3. 10. 2014 pod ev. č. 2014/S 190-335228 (dále jen „veřejná zakázka“). 2. Dne 28. 4. 2015 zaslal navrhovatel – T-Mobile Czech Republic a.s., IČO: 64949681, se sídlem Tomíčkova 2144/1, Chodov, 148 00 Praha 4 (dále jen „navrhovatel“) – zadavateli „Námitku stěžovatele proti rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky v rámci zadávacího řízení“, jejímž prostřednictvím namítal skutečnost, že z rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky ze dne 14. 4. 2015 není zřejmé, zda zadavatel posoudil jednotlivé nabídky z hlediska mimořádně nízké nabídkové ceny. Dále také rozporoval, zda je nabídková cena vybraného uchazeče - ha-vel internet s.r.o., IČO: 25354973, se sídlem Olešní 587/11A, Muglinov, 712 00 Ostrava (dále jen „vybraný uchazeč“) - vůbec založena na technickém řešení, které je v souladu se zadávací dokumentací. Navrhovatel dále napadal skutečnost, že hodnocení nabídek, které proběhlo dne 2. 4. 2015, provedla totožná hodnotící komise jako v případě předešlého hodnocení nabídek ze dne 21. 10. 2014, které bylo následně Úřadem zrušeno spolu se všemi úkony směřujícími k výběru vybraného uchazeče. 3. Rozhodnutím ze dne 6. 5. 2015 zadavatel podaným námitkám nevyhověl; rozhodnutí bylo navrhovateli doručeno dne 7. 5. 2015. 4. S rozhodnutím zadavatele se navrhovatel neztotožnil, a proto podal dne 18. 5. 2015 návrh na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) spolu s návrhem na vydání předběžného opatření spočívajícího v uložení zákazu uzavření smlouvy. Obsah návrhu 5. Navrhovatel ve svém návrhu napadá postup zadavatele při výběru vítězného uchazeče, když má za to, že nedošlo k posouzení nabídky vítězného uchazeče z hlediska splnění zákonných požadavků a požadavků zadavatele uvedených v zadávacích podmínkách. 6. Navrhovatel dále uvádí, že zadavatel vybral vítězného uchazeče v rozporu se zákonem, když tento neodůvodnil mimořádně nízkou nabídkovou cenu postupem podle § 77 zákona. 7. Svojí další námitkou navrhovatel napadá složení hodnotící komise, neboť hodnocení nabídek, které proběhlo dne 2. 4. 2015, provedla totožná hodnotící komise jako v případě předešlého hodnocení nabídek ze dne 21. 10. 2014, které bylo následně Úřadem zrušeno spolu se všemi úkony směřujícími k výběru vybraného uchazeče. 8. Závěrem navrhovatel navrhuje, aby Úřad zrušil rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky a věc vrátil zadavateli k provedení nového posouzení a hodnocení nabídek, popřípadě aby zrušil zadávací řízení pro nejednoznačnost zadávacích podmínek. II. Průběh správního řízení 9. Úřad obdržel uvedený návrh dne 18. 5. 2015 a tímto dnem bylo podle § 113 zákona zahájeno správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele. 10. Účastníky řízení podle § 116 zákona jsou: zadavatel, navrhovatel, vybraný uchazeč. 11. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům přípisem č. j. ÚOHS-S301/2015/VZ-12068/2015/512/PMu ze dne 22. 5. 2015. Vyjádření zadavatele k návrhu 12. Dne 27. 5. 2015 Úřad obdržel vyjádření zadavatele k návrhu, v němž se uvádí, že plně odkazuje na Rozhodnutí o podané námitce navrhovatele ze dne 6. 5. 2015. Nad rámec tohoto rozhodnutí zadavatel upozorňuje, že tvrzení navrhovatele, že „zadavatel vybral vítězného uchazeče v rozporu se zákonem, když navrhovatel má za to, že nedošlo k posouzení nabídky vítězného uchazeče z hlediska splnění zákonných požadavků a požadavků zadavatele uvedených v zadávacích podmínkách“ nebylo obsaženo v podaných námitkách ze dne 28. 4. 2015, a proto se domnívá, že navrhovatel není oprávněn v této věci podat návrh. 13. V rozhodnutí o námitkách ze dne 6. 5. 2015 zadavatel k dalším argumentům navrhovatele uvádí následující. Aspekt mimořádně nízké nabídkové ceny byl zadavatelem řádně hodnocen při posouzení nabídek, které proběhlo dne 21. 10. 2014. Přičemž odkaz na toto hodnocení byl uveden v protokolu o hodnocení nabídek ze dne 2. 4. 2015 14. K tvrzení navrhovatele napadající složení hodnotící komise uvádí, že zadavatel nerozhodl o novém posouzení nabídek, které se konalo dne 2. 4. 2015. O novém posouzení nabídek bylo rozhodnuto ze strany Úřadu, který zrušil všechny úkony spojené s výběrem nejvhodnějšího uchazeče, proto zadavatel není povinen jmenovat novou hodnotící komisi. Další postup ve správním řízení 15. Rozhodnutím č.j. ÚOHS-0301/2015/VZ-13865/2015/512/PMu ze dne 9. 6. 2015 uložil Úřad na návrh navrhovatele předběžné opatření podle § 117 odst. 1 písm. a) zákona, jímž uložil zadavateli zákaz zavřít smlouvu. 16. Usnesením č. j. ÚOHS-S0301/2015/VZ-13944/2015/512/PMu ze dne 10. 6. 2015 určil Úřad účastníkům řízení lhůtu, ve které byli oprávněni navrhovat důkazy a činit jiné návrhy, a lhůtu, ve které mohli vyjádřit v řízení své stanovisko. 17. Usnesením č. j. ÚOHS-S0301/2015/VZ-14928/2015/512/PMu ze dne 19. 6. 2015 určil Úřad účastníkům řízení lhůtu pro vyjádření k podkladům rozhodnutí. 18. Dne 25. 6. 2015 Úřad obdržel podání zadavatele, jehož obsahem bylo rozhodnutí zadavatele ze dne 23. 6. 2015 o provedení nového posouzení a hodnocení nabídek, pro které ustanovuje jinou hodnotící komisi. III. Závěry Úřadu 19. Podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), správní orgán řízení o žádosti usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou. 20. Dne 25. 6. 2015 bylo doručeno Úřadu sdělení zadavatele k novým úkonům, které provedl v předmětném zadávacím řízení. Obsahem tohoto sdělení bylo rozhodnutí Rady města Pardubice ze dne 22. 6. 2015, která rozhodla, v návaznosti na ustanovení § 79 odst. 5 zákona a ustanovení § 111 odst. 6 zákona, o provedení nového posouzení a hodnocení nabídek, pro které ustanovila novou hodnotící komisi, jejíž složení je přiloženo. 21. Zadavatel k výše uvedenému sdělení zároveň přiložil znalecký posudek, jehož obsahem je analýza stavu zadávacího řízení po technické stránce a zejména posouzení, zda nabídky uchazečů splňují požadavky formulované v „Technických podmínkách – stacionární služby“ veřejné zakázky „Stacionární služby elektronických komunikací a související dodávky a služby pro statutární město Pardubice v období od 1. 12. 2014 do 30. 11. 2018.“ Ve světle nových zjištění, obsažených ve znaleckém posudku, se zadavatel rozhodl pro nové posouzení jednotlivých nabídek z hlediska jejich souladu se zadávací dokumentací. 22. Vzhledem k tomu, že zadavatel svým rozhodnutím ze dne 22. 6. 2015 zrušil výběr nejvhodnějšího uchazeče a rozhodl o novém posouzení nabídek, rozhodl Úřad o zastavení správního řízení podle ustanovení § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu, neboť žádost – návrh navrhovatele ze dne 18. 5. 2015 – se stala zjevně bezpředmětnou. 23. Zadavatel sám provedl opatření k nápravě, kterého se navrhovatel domáhal, Úřad proto nemohl návrhu navrhovatele uvedeného v podání ze dne 18. 5. 2015 vyhovět, a proto rozhodl o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis. otisk úředního razítka JUDr. Josef Chýle, Ph.D. místopředseda Obdrží: 1. statutární město Pardubice, Pernštýnské náměstí 1, 530 02 Pardubice 2. T-Mobile Czech Republic a.s., Tomíčkova 2144/1, Chodov, 148 00 Praha 4 3. ha-vel internet s.r.o., Olešní 587/11A, Muglinov, 712 00 Ostrava Vypraveno dne viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/12741
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.