Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 15634


Číslo jednací S0281/2018/VZ-23746/2018/521/MŽi
Instance I.
Věc
ČOV a kanalizace Rataje
Účastníci obec Rataje
RI-STAV s.r.o.
MS - stavby s.r.o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 08.09.2018
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-15634.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.:ÚOHS-S0281/2018/VZ-23746/2018/521/MŽi Brno: 23. srpna 2018 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 16. 7. 2018 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou zadavatel – obec Rataje, IČO 00287679, se sídlem 768 12 Rataje 139, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 24. 7. 2018 společností VIA Consult, a.s., IČO 25084275, se sídlem nám. Svobody 527, Lyžbice, 739 61 Třinec, navrhovatel – společníci společnosti „Rataje – RI-STAV a MS-stavby“ o RI-STAV s.r.o., IČO 25350366, se sídlem Tři Dvory 49, 784 01 Litovel, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 18. 6. 2018 společností MT Legal s.r.o., advokátní kancelář, IČO 28305043, se sídlem Jakubská 121/1, 602 00 Brno, o MS - stavby s.r.o., IČO 26798425, se sídlem Jilemnického 5/51, 772 00 Olomouc - Nedvězí, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 13. 7. 2018 společností RI-STAV s.r.o., IČO 25350366, se sídlem Tři Dvory 49, 784 01 Litovel, sdružení na základě „SMLOUVY O SDRUŽENÍ DO SPOLEČNOSTI“ ze dne 12. 6. 2018 za účelem podání společné nabídky a společné realizace předmětu veřejné zakázky, ve věci přezkoumání úkonů cit. zadavatele při zadávání veřejné zakázky „ČOV a kanalizace Rataje“ v užším řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 30. 5. 2018 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 31. 5. 2018 pod ev. č. zakázky Z2018-017873, vydává toto usnesení: Správní řízení ve věci návrhu navrhovatele – společníků společnosti „Rataje – RI-STAV a MS-stavby“ RI-STAV s.r.o., IČO 25350366, se sídlem Tři Dvory 49, 784 01 Litovel, a MS - stavby s.r.o., IČO 26798425, se sídlem Jilemnického 5/51, 772 00 Olomouc - Nedvězí, kteří za účelem podání společné nabídky a společné realizace předmětu veřejné zakázky uzavřeli dne 12. 6. 2018 „SMLOUVU O SDRUŽENÍ DO SPOLEČNOSTI“ – ze dne 16. 7. 2018 na zahájení správního řízenío přezkoumání úkonů zadavatele – obec Rataje, IČO 00287679, se sídlem 768 12 Rataje 139 – učiněných při zadávání veřejné zakázky „ČOV a kanalizace Rataje“ v užším řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 30. 5. 2018 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 31. 5. 2018 pod ev. č. zakázky Z2018-017873, se podle § 66 odst. 1 písm. a) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť cit. navrhovatel vzal dne 14. 8. 2018 svůj návrh ze dne 16. 7. 2018 zpět. Odůvodnění 1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“ nebo „ZZVZ“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, včetně koncese s výjimkou koncesí malého rozsahu podle § 178 zákona, a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, obdržel dne 16. 7. 2018 návrh navrhovatele – společníků společnosti „Rataje – RI-STAV a MS-stavby“ RI-STAV s.r.o., IČO 25350366, se sídlem Tři Dvory 49, 784 01 Litovel, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 18. 6. 2018 společností MT Legal s.r.o., advokátní kancelář, IČO 28305043, se sídlem Jakubská 121/1, 602 00 Brno, a MS - stavby s.r.o., IČO 26798425, se sídlem Jilemnického 5/51, 772 00 Olomouc - Nedvězí, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 13. 7. 2018 společností RI-STAV s.r.o., IČO 25350366, se sídlem Tři Dvory 49, 784 01 Litovel, sdružených na základě „SMLOUVY O SDRUŽENÍ DO SPOLEČNOSTI“ ze dne 12. 6. 2018 za účelem podání společné nabídky a společné realizace předmětu veřejné zakázky (dále jen „navrhovatel“) – z téhož dne na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů učiněných zadavatelem – obec Rataje, IČO 00287679, se sídlem 768 12 Rataje 139, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 24. 7. 2018 společností VIA Consult, a.s., IČO 25084275, se sídlem nám. Svobody 527, Lyžbice, 739 61 Třinec (dále jen „zadavatel“) – při zadávání veřejné zakázky „ČOV a kanalizace Rataje“ v užším řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 30. 5. 2018 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 31. 5. 2018 pod ev. č. zakázky Z2018-017873 (dále jen „veřejná zakázka“). 2. Dnem 16. 7. 2018, kdy Úřad obdržel shora uvedený návrh, bylo podle § 249 zákona ve spojení s § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. 3. Navrhovatel v návrhu mimo jiné uvádí, že zadavatel stanovil zadávací podmínky v rozporu se zákonem, zejména pak požadavky na technickou kvalifikaci, neboť „postupoval při vymezení podmínek kvalifikace v rozporu s ust. § § 73 odst. 6 ZZVZ a ust. § 6 odst. 1 a 2 ZZVZ, tj. zásadou přiměřenosti a zákazu diskriminace, když stanovená minimální úroveň kvalifikačních požadavků neodpovídá rozsahu, složitosti a technické náročnosti předmětu veřejné zakázky“ a dále „postupoval při vymezení požadavků na prokázání splnění kvalifikace v rozporu s ust. § 36 odst. 1 ZZVZ a ust. § 6 odst. 1 a 2 ZZVZ, tj. zásadou transparentnosti a rovného zacházení, když vymezil zadávací podmínky tak, že určitým dodavatelům bezdůvodně přímo či nepřímo zaručují konkurenční výhodu a vytvářejí bezdůvodné překážky hospodářské soutěže“. Dále navrhovatel v návrhu namítá, že soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr nebyl zadavatelem vymezen v souladu s vyhláškou č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr, ve znění pozdějších předpisů, a také, že zadavatel nestanovil přiměřenou lhůtu podání žádosti o účast v zadávacím řízení. Navrhovatel dodává, že se zadavatel v rozhodnutí o námitkách nevypořádal s některými jeho námitkami. 4. Účastníky správního řízení podle ustanovení § 256 zákona jsou: zadavatel, navrhovatel. 5. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení přípisem č. j. ÚOHS-S0281/2018/VZ-21174/2018/521/MŽi ze dne 19. 7. 2018. 6. Dne 14. 8. 2018 obdržel Úřad přípis navrhovatele z téhož dne, jehož obsahem bylo zpětvzetí návrhu ze dne 16. 7. 2018 na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání předmětné veřejné zakázky. 7. Podle § 66 odst. 1 písm. a) správního řádu řízení o žádosti správní orgán usnesením zastaví, jestliže žadatel (navrhovatel) vzal svou žádost (návrh) zpět. 8. S ohledem na skutečnost, že navrhovatel vzal dne 14. 8. 2018 svůj návrh ze dne 16. 7. 2018 na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání předmětné veřejné zakázky v plném rozsahu zpět, rozhodl Úřad podle § 66 odst. 1 písm. a) správního řádu o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. 9. Pro úplnost Úřad poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie již považoval za neúčelné stanovit účastníkům řízení lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen dle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 66 odst. 1 písm. a) správního řádu, by vyjádření účastníků řízení k otázkám, jejichž závazné posouzení mělo být obsahem rozhodnutí za situace, kdy by nebyl dán důvod pro zastavení správního řízení, a jejichž okruh (tedy předmět řízení) byl vymezen na základě podaného návrhu navrhovatele, účastníkům řízení mohlo způsobit toliko zbytečné náklady, aniž by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona účastníkům řízení nestanovil. Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu se podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona zasílají Úřadu výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: 1. VIA Consult, a.s., nám. Svobody 527, Lyžbice, 739 61 Třinec 2. MT Legal s.r.o., advokátní kancelář, Jakubská 121/1, 602 00 Brno Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/15634
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.