Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 18054


Číslo jednací 06265/2022/500
Instance I.
Věc
RUK - OSIP - Poskytovatel právních služeb při přípravě a administraci veřejných zakázek pro projekt Kampus Albertov
Účastníci Univerzita Karlova
LAWYA, advokátní kancelář s.r.o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 08.03.2022
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-18054.html
Rozhodnutí
                          
Spisová značka: ÚOHS-S0045/2022/VZ Číslo jednací: ÚOHS-06265/2022/500 Brno 17. 2. 2022 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 30. 1. 2022 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou: zadavatel – Univerzita Karlova, IČO 00216208, se sídlem Ovocný trh 560/5, 110 00 Praha, navrhovatel – LAWYA, advokátní kancelář s.r.o., IČO 07013531, se sídlem Tučapy 240, 683 01 Tučapy, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „RUK - OSIP - Poskytovatel právních služeb při přípravě a administraci veřejných zakázek pro projekt Kampus Albertov“ ve zjednodušeném režimu, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 15. 11. 2021 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 18. 11. 2021 pod ev. č. Z2021-042694, ve znění pozdějších změn uveřejněných dne 9. 12. 2021, a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 19. 11. 2021 pod ev. č. 2021/S 225-593106, ve znění pozdějších změn uveřejněných dne 10. 12. 2021, vydává toto: usnesení: Správní řízení zahájené na návrh navrhovatele – LAWYA, advokátní kancelář s.r.o., IČO 07013531, se sídlem Tučapy 240, 683 01 Tučapy – ze dne 30. 1. 2022 na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele – Univerzita Karlova, IČO 00216208, se sídlem Ovocný trh 560/5, 110 00 Praha – učiněných při zadávání veřejné zakázky „RUK - OSIP - Poskytovatel právních služeb při přípravě a administraci veřejných zakázek pro projekt Kampus Albertov“ ve zjednodušeném režimu, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 15. 11. 2021 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 18. 11. 2021 pod ev. č. Z2021-042694, ve znění pozdějších změn uveřejněných dne 9. 12. 2021, a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 19. 11. 2021 pod ev. č. 2021/S 225-593106, ve znění pozdějších změn uveřejněných dne 10. 12. 2021, se podle § 257 písm. g) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť zadavatel Rozhodnutím a oznámením o zrušení zadávacího řízení ze dne 9. 2. 2022 zadávací řízení na předmětnou veřejnou zakázku zrušil. Odůvodnění 1. Zadavatel – Univerzita Karlova, IČO 00216208, se sídlem Ovocný trh 560/5, 110 00 Praha (dále jen „zadavatel“) – zahájil podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), dne 15. 11. 2021 odesláním oznámení o zahájení zadávacího řízení k uveřejnění zadávací řízení ve zjednodušeném režimu za účelem zadání veřejné zakázky „RUK - OSIP - Poskytovatel právních služeb při přípravě a administraci veřejných zakázek pro projekt Kampus Albertov“, přičemž předmětné oznámení bylo uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 18. 11. 2021 pod ev. č. Z2021-042694, ve znění pozdějších změn uveřejněných dne 9. 12. 2021, a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 19. 11. 2021 pod ev. č. 2021/S 225-593106, ve znění pozdějších změn uveřejněných dne 10. 12. 2021 (dále jen „veřejná zakázka“ či „zadávací řízení“). 2. Úřad obdržel návrh navrhovatele – LAWYA, advokátní kancelář s.r.o., IČO 07013531, se sídlem Tučapy 240, 683 01 Tučapy (dále jen „navrhovatel“) – na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele dne 30. 1. 2022 (dále jen „návrh“), a tímto dnem bylo podle § 249 zákona ve spojení s § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele vedené pod sp. zn. ÚOHS-S0045/2022/VZ. 3. Návrh navrhovatele směřuje proti zadávacím podmínkám veřejné zakázky. Navrhovatel ve svých námitkách ze dne 4. 1. 2022 namítal nepřiměřenost požadavků na technickou kvalifikaci, ve které dle navrhovatele zadavatel stanovil, že pro účely hodnocení jsou relevantními referenčními zakázkami, jejichž předmětem mělo být poskytování právních služeb souvisejících se zpracováním smlouvy o dílo na zhotovení stavby ve vztahu k projektu zhotovení stavby, příp. na dodávky zboží, pouze takové referenční zakázky, u kterých nejen že již došlo k uzavření smlouvy, ale uskutečnilo se také již plnění, které tato smlouva upravuje (není tak důležité, kdy referenční zakázku dokončil sám účastník zadávacího řízení, který ji pro účely hodnocení do své nabídky předkládá, ale kdy byla dokončena vybraným dodavatelem, se kterým byla smlouva o dílo uzavřena). Zadavatel v rozhodnutí o námitkách ze dne 19. 1. 2022 uvedl, že si navrhovatel nesprávně vyložil požadavky zadavatele a uvádí, že je přesvědčen, že z textace požadavků na projekt ve znění „který byl realizován“ nevyplývá, že by daný projekt měl být již dokončen. Pokud by zadavatel takový požadavek chtěl v zadávací dokumentaci uvést, dle svého vyjádření by nepochybně užil textace „který byl realizován a dokončen“. Dle navrhovatele připouští zadávací podmínky dvojí výklad, a proto měl zadavatel na námitky navrhovatele reagovat pro zachování hospodářské soutěže tím způsobem, že by vydal z vlastní iniciativy další vysvětlení zadávací dokumentace a prodloužil lhůtu pro podání nabídek, aby relevantní dodavatelé, kteří si zadávací podmínky vyložili stejným způsobem jako navrhovatel, měli možnost připravit své nabídky a podat je do zadávacího řízení. Navrhovatel navrhuje, aby Úřad zrušil zadávací řízení na veřejnou zakázku. 4. Účastníky správního řízení jsou podle § 256 zákona zadavatel a navrhovatel. 5. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení přípisem č. j. ÚOHS-03884/2022/511 ze dne 1. 2. 2022. 6. Dne 9. 2. 2022 obdržel Úřad od zadavatele prostřednictvím datové schránky vyjádření zadavatele z téhož dne k návrhu navrhovatele, část dokumentace o zadávacím řízení a Rozhodnutí a oznámení o zrušení zadávacího řízení ze dne 9. 2. 2022 (dále jen „rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení“). Dne 14. 2. 2022 obdržel Úřad prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb zbylou část dokumentace o zadávacím řízení na technickém nosiči dat. 7. Z rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení vyplývá, že zadavatel dospěl k závěru, že nastavení kvalifikačních požadavků veřejné zakázky skutečně mohlo umožňovat dvojí výklad, a mohlo tak některým dodavatelům znemožnit podání nabídky. Tento nedostatek představuje nedodržení pravidla pro zadání veřejné zakázky stanoveného v § 36 odst. 1 zákona, v návaznosti na zásady transparentnosti a zákazu diskriminace uvedené v § 6 odst. 1 a 2 zákona, neboť zadávací podmínky nejsou stanoveny tak, aby nevytvářely bezdůvodné překážky hospodářské soutěže. Lhůta pro podání nabídek na veřejnou zakázku již uplynula, a není tudíž možné, aby zadavatel provedl opatření k nápravě spočívající ve změně či upřesnění zadávacích podmínek tak, aby kvalifikační požadavky veřejné zakázky vymezil přesněji a způsobem neumožňujícím dvojí výklad. Zadavatel se tudíž s odkazem na ustanovení § 127 písm. d) zákona, dle kterého může zadavatel zrušit zadávací řízení, pokud se v průběhu zadávacího řízení vyskytly důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze po zadavateli požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval, bez ohledu na to, zda tyto důvody zadavatel způsobil či nikoliv, rozhodl zadávací řízení zrušit. 8. Dne 16. 2. 2022 obdržel Úřad od zadavatele prostřednictvím datové schránky doklady osvědčující odeslání rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení všem účastníkům zadávacího řízení dne 9. 2. 2022 v souladu s § 128 odst. 1 zákona. 9. Podle § 257 písm. g) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, jestliže zadavatel zrušil zadávací řízení. 10. S ohledem na skutečnost, že zadavatel svým rozhodnutím o zrušení zadávacího řízení, které bylo části účastníků zadávacího řízení oznámeno dne 9. 2. 2022 a zbylému účastníku den následující, zrušil s odkazem na § 127 odst. 2 písm. d) zákona zadávací řízení na předmětnou veřejnou zakázku, a nastala tedy skutečnost předvídaná v § 257 písm. g) zákona, rozhodl Úřad o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. 11. Pro úplnost Úřad poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie po obdržení podkladů vztahujících se ke zrušení zadávacího řízení již považoval za neúčelné stanovit účastníkům řízení lhůtu pro vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen dle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 257 písm. g) zákona, by vyjádření účastníkům řízení mohla způsobit toliko zbytečné náklady, aniž by taková vyjádření mohla ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona účastníkům řízení nestanovil. Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže –Sekce veřejných zakázek. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu se podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona činí výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem. otisk úředního razítka Mgr. Markéta Dlouhá místopředsedkyně Obdrží 1. Univerzita Karlova, Ovocný trh 560/5, 110 00 Praha 2. LAWYA, advokátní kancelář s.r.o., Tučapy 240, 683 01 Tučapy Vypraveno dne viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/18054
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.