Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 248


Číslo jednací VP/S094/01-160
Instance I.
Věc
Nabídka na poskytnutí inv. pobídek spol. SANDVIK CHOMUTOV PRECISION TUBES s.r.o.
Účastníci MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
SANDVIK CHOMUTOV PRECISION TUBES spol. s r.o.
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 20.12.2001
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-248.html
Rozhodnutí
                          
Č.j. VP/S 94/01-160 V Brně dne 13. prosince 2001 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v řízení zahájeném dne 30. 7. 2001 na základě žádosti Ministerstva průmyslu a obchodu ČR ze dne 27. 7. 2001 č.j. 36224/2040/1760-BH o povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory pro společnost SANDVIK CHOMUTOV PRECISION TUBES spol. s r.o. podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), v platném znění, rozhodl podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře takto: Výjimka ze zákazu veřejné podpory formou investičních pobídek pro společnost SANDVIK CHOMUTOV PRECISION TUBES spol. s r.o., a to: slevou na dani z příjmů podle § 35b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění hmotnou podporou vytváření nových pracovních míst podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, ve výši 10 mil. Kč hmotnou podporou rekvalifikace zaměstnanců podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, ve výši 2,1 mil. Kč se povoluje za těchto podmínek: Celková hodnota veřejné podpory v podobě investiční pobídky formou slevy na dani z příjmů podle § 35b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění, hmotnou podporou vytváření nových pracovních míst podle zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění, a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, nepřekročí 50 % celkové hodnoty investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory a vztahujících se k investičnímu projektu uvedenému v podkladech pro posouzení záměru získat investiční pobídky společnosti SANDVIK CHOMUTOV PRECISION TUBES spol. s r.o. ze dne 27. 7. 2001 č.j. 36224/01/2040/1760-BH Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Současně nesmí celková hodnota veřejné podpory (formou slevy na dani a hmotné podpory vytváření nových pracovních míst) přesáhnout výši 178 mil. Kč. Náklady vhodné na poskytnutí podpory jsou tvořeny náklady na pozemky a budovy, náklady na nákup strojů a jejich instalaci. Investice bude zachována nejméně po dobu 5 let ode dne právní moci kolaudačního rozhodnutí na první stavbu nebo část stavby, jíž se investiční pobídky týkají. Vytvořená pracovní místa, na která bude poskytnuta veřejná podpora, budou zachována nejméně po dobu 5 let ode dne účinnosti pracovní smlouvy. Odůvodnění: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") obdržel dne 30. 7. 2001 žádost o povolení výjimky (dále jen "žádost") podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon o veřejné podpoře") pro společnost SANDVIK CHOMUTOV PRECISION TUBES spol. s r.o. (dále jen "SANDVIK"), kterou podalo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. I. Podklady pro rozhodnutí Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů: žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře popisu investičního projektu posudku investičního záměru z hlediska splnění zákonných podmínek dle zákona č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách návrhu nabídky na poskytnutí investičních pobídek kopie záměru společnosti SANDVIK získat investiční pobídky s upřesňující přílohou kopie zakladatelské listiny společnosti SANDVIK kopie výpisu z obchodního rejstříku společnosti SANDVIK hospodářských výsledků společnosti SANDVIK za rok 2000, 1999, 1998 kopie čestného prohlášení společnosti SANDVIK o bezdlužnosti kopie čestného prohlášení společnosti SANDVIK o nezahájení prací na investičním projektu před podáním záměru získat investiční pobídky presentace společnosti SANDVIK k investičnímu projektu a obecné informace o skupině Sandvik finančního plánu společnosti SANDVIK dopisu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR č.j. 36224/01/2040/1760-BH ze dne 6.11.2001. II. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky poskytovatelem veřejné podpory je Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR ministerstvy odpovědnými za poskytnutí veřejné podpory je Ministerstvo financí ČR a Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR kontaktní osobou je Ing. Vladimír Procházka, ředitel odboru vládní a parlamentní agendy /2040/ Ministerstva průmyslu a obchodu ČR název veřejné podpory je "Nabídka na poskytnutí investičních pobídek společnosti SANDVIK CHOMUTOV PRECISION TUBES spol. s r.o." základem pro poskytnutí veřejné podpory v podobě uvedené investiční pobídky je zákon č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách a o změně některých zákonů jako druh veřejné podpory jsou uvedeny investiční pobídky dle § 1 odst. 2 zákona o investičních pobídkách jako forma poskytnutí veřejné podpory jsou uvedeny daňové úlevy a přímé poskytnutí finančních prostředků. III. Vymezení účastníka řízení Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. IV. Vymezení pojmu Malým a středním podnikem se rozumí podnik, který podniká a má sídlo na území České republiky a který má méně než 250 zaměstnanců, má čistý obrat za poslední účetně uzavřený kalendářní rok nepřesahující 1450 mil. Kč nebo celková aktiva nepřesahující 980 mil. Kč a který splňuje podmínky nezávislosti. Nezávislostí se rozumí stav, kdy žádný jiný subjekt, který nesplňuje definici malého a středního podniku, nemá 25 % nebo vyšší podíl hlasovacích práv v podniku. Při výpočtu výše uvedených hodnot se sčítají všechny hodnoty podniků a osob, které podnik přímo nebo nepřímo ovládá prostřednictvím 25 % nebo vyššího podílu na základním kapitálu nebo hlasovacích právech těchto osob. V. Charakteristika příjemce veřejné podpory Společnost SANDVIK se sídlem Libušina 4778, 430 23 Chomutov je součástí skupiny Sandvik, divize Sandvik Steel, která disponuje celkem 20 výrobními závody ve 13 zemích. Ve společnosti SANDVIK má (…)její mateřská společnost Sandvik PT Aktienbolag, Švédsko. Společnost SANDVIK se zabývá výrobou bezešvých trubek ze speciální nerezové oceli pro společnosti těžící ropu z mořského dna, elektrárny a teplárny. Dodávky pro těžařské společnosti představují v současnosti naprostou většinu obratu SANDVIKU, který v roce 2000 činil (…) Kč. Realizace investičního projektu umožní rozšíření výroby bezešvých, za studena válcovaných trubek ze speciální nerezové oceli pro tzv. umbilikály (speciální kabely obsahující trubky a elektrické kabely), které se používají při podmořské těžbě ropy hydraulickým způsobem nebo za pomoci metanolu. Tento projekt je snahou o zvýšení výrobních kapacit, jelikož nejsou vzhledem k růstu zakázek na světovém trhu již dostačující. V souvislosti s realizací tohoto projektu by se měl podíl společnosti na světovém trhu umbilikálových trubek udržet na současných cca (…) Mezi hlavní odběratele budou patřit (…)Mezi hlavní konkurenty společnosti SANDVIK patří společnosti DMV (Dalmine Mannesmann Vallourec), SeaCat Corporation, Sumitomo a Tubacex. Skupina Sandvik celosvětově zaměstnává téměř 35 000 pracovníků a její obrat v roce 2000 dosáhl (…)(…)Kč. Společnost SANDVIK (…),nejsou tedy splněny podmínky vymezující malé a střední podniky. VI. Údaje o investici Společnost SANDVIK hodlá investovat v České republice částku 356 mil. Kč, z toho do technologií 340 mil. Kč. Z předložených podkladů vyplývají následující hodnoty týkající se předpokládané výše investice: budovy a pozemky (1. rok 4 mil. Kč, 2. rok 0 Kč, 3. rok 12 mil. Kč) instalace, stroje (1. rok 202 mil. Kč, 2. rok 130 mil. Kč, 3. rok 8 mil. Kč) Realizace investičního projektu umožní během příštích dvou let vytvořit 50 nových pracovních míst. VII. Právní analýza V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi ČR a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží. Čl. 64 odst. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24. 6. 1998 s účinností od 11. 7. 1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č. 1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé ze dne 24. 6. 1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2, podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi ES a jejich členskými státy na straně jedné a ČR na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bodu (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla")). V čl. 2 Prováděcích pravidel se stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel článku 92 Smlouvy o založení Evropského společenství, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 odst. 3 Prováděcích pravidel. V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí, pokud tento zákon nestanoví jinak nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku. Vzhledem k tomu, že: se jedná o výhodu poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře, tato výhoda zvýhodňuje určité podnikání, neboť poskytnutá veřejná podpora umožní příjemci této podpory snížit náklady na realizaci investice, které by musel na tuto investici vynaložit, čímž je mu poskytnuta výhoda na úkor jiných konkurujících společností (k tomuto závěru obdobně dospěla Evropská komise v rozhodnutí č. 2000/524/EC ze dne 18. 1. 2000, publikovaném v Official Journal L 211/10, týkajícím se společnosti Linde AG), hrozí narušení hospodářské soutěže, neboť z předložených podkladů vyplývá, že v důsledku realizace investiční akce v Chomutově dojde k udržení (…)podílu společnosti SANDVIK na světovém trhu umbilikálových trubek, kterého se významným způsobem účastní společnosti z členských států ES. poskytnutím výhody může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy ES, a to tím, že provedením zamýšlené investice se zvýší výrobní kapacita příjemce veřejné podpory, přičemž produkce společnosti SANDVIK bude směřovat na export zejména do členských států EU, jde o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud nebude povolena výjimka. Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je třeba postupovat v souladu s příslušnými předpisy ES, jimiž jsou: Pravidla pro národní regionální podporu - publikovaná v Official Journal C 74, 10. 3. 1998 (dále jen "Pravidla") Nařízení Komise ES týkající se aplikace článků 87 a 88 Smlouvy o založení Evropského společenství v oblasti školení - publikované v Official Journal L 10, 13.1.2001 (dále jen "Nařízení") Ad. I Pravidla v čl. 1 stanoví, že regionální podpora je určena méně rozvinutým regionům. Je realizována podporou investic a vytvářením pracovních příležitostí. Podle čl. 64 odst. 4 (a) Evropské dohody je po dobu prvních 5 let po vstupu v platnost Evropské dohody na celou Českou republiku pohlíženo jako na oblast Společenství uvedenou v čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství, s tím, že uvedená výjimka může být prodloužena o dalších 5 let. O prodloužení výjimky od 1. 1. 1997 rozhodla Rada přidružení rozhodnutím č. 3/2001 ze dne 8.3.2001, jež je označeno UE - CZ 1703/00. Dle § 5 písm. a) zákona o veřejné podpoře Úřad může povolit výjimku ze zákazu veřejné podpory podle § 2 odst. 1 u veřejných podpor, které mají napomoci hospodářskému rozvoji oblastí s mimořádně nízkou životní úrovní nebo vysokou nezaměstnaností, tj. veřejné podpory regionálního charakteru. Čl. 2 Pravidel stanoví, že rozhodovat o slučitelnosti veřejné podpory lze pouze v případech, kdy je zajištěna vyváženost mezi výsledným narušením soutěže a výhodami vyplývajícími z veřejné podpory. Uvedená investice má být uskutečněna v České republice, která spadá pod vymezení regionů dle čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství, a to v okrese Chomutov, kde míra nezaměstnanosti podle údajů Ministerstva práce a sociálních věcí ČR dosáhla v říjnu roku 2001 výše 15,8 %, což představuje 188,1 % průměrné nezaměstnanosti v ČR, jde tedy o region s vysokou nezaměstnaností. Investice předpokládá vytvoření 50 přímých pracovních míst. Pro posouzení účinku veřejné podpory daného projektu na hospodářskou soutěž, je důležitá celková výše investičních nákladů, neboť právě tyto náklady jsou základem pro určení míry veřejné podpory. S růstem hodnoty investice se v důsledku procentuálního určení míry veřejné podpory zvyšuje její výše, tedy i konkurenční výhoda investora, a tím také deformační účinky této podpory na hospodářskou soutěž. V případě posuzovaného projektu deformační účinek podpory na daný projekt je však kompenzován právě vysokou mírou tvorby pracovních míst. Z hlediska tvorby nepřímých pracovních míst, tj. pracovních míst u dodavatelů a zákazníků, dosahuje investice středního stupně, a to v intervalu 0.5 až 1 nepřímé pracovní místo na každé přímé pracovní místo. Investice má být situována v regionu Severozápad, kde průměr HDP na 1 obyvatele (měřeno kupní silou) dosáhl za období, pro které jsou údaje k dispozici, tj. v letech 1996-98, 55,7 % průměru HDP na 1 obyvatele v EU. Z toho vyplývá, že míra veřejné podpory je omezena až její maximální úrovní, tj. 50 %. Ačkoli je zpočátku očekáván negativní dopad na obchodní bilanci České republiky, a to z důvodu dovozu strojního zařízení, existuje předpoklad postupného zlepšování obchodní bilance, neboť po zahájení výroby bude 100 % produkce určeno na export. Investice dále umožní přísun nových hi-tech technologií a výrobních postupů. S tím je spojeno zkvalitnění trhu práce v České republice, neboť zaměstnanci budou v rámci investičního projektu absolvovat školení v zahraničí, naučí se pracovat s moderními technologiemi a rovněž se předpokládá zlepšení jejich jazykových znalostí, což zvyšuje možnosti jejich pracovního uplatnění. Přidaná hodnota vytvořená v České republice by měla činit 20 %. Z těchto důvodů Úřad dospěl k závěru, že je zajištěna vyváženost mezi narušením soutěže a výhodami vyplývajícími pro Českou republiku z uvedené investice. Čl. 4.1. Pravidel stanoví, že předmětem regionální podpory je zajistit tzv. počáteční investici nebo vytvořit pracovní příležitosti, které souvisí s investicí. Za počáteční investici se dle článku 4.4 Pravidel rozumí investice do fixního kapitálu týkajícího se založení nového podniku, rozšíření stávajícího podniku nebo zahájení činnosti související se základní změnou výrobku nebo výrobního procesu u existujícího podniku (cestou racionalizace, diverzifikace nebo modernizace). V případě společnosti SANDVIK jde o rozšíření stávajícího závodu na výrobu bezešvých, za studena válcovaných trubek ze speciální nerezové oceli pro tzv. umbilikály, které se používají při podmořské těžbě ropy hydraulickým způsobem nebo za pomoci metanolu. V tomto případě jde proto o počáteční investici. Podle čl. 4.11., poznámka č. 32, Pravidel se předpokládá, že pracovní místo souvisí s prováděním investičního projektu, pokud bylo vytvořeno během tří let od dokončení projektu. Tato podmínka je obsažena v bodě C návrhu nabídky na poskytnutí investičních pobídek, podle kterého příjemce veřejné podpory může uvedené prostředky za tímto účelem čerpat, pokud vytvoří minimálně 50 pracovních míst v závodě SANDVIK v obci Chomutov, okrese Chomutov a to nejdéle do 3 let ode dne podpisu dohody podle § 5a odst. 1 zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti a působnosti orgánů České republiky na úseku zaměstnanosti, v platném znění. Podle předložených podkladů příjemce veřejné podpory vytvoří stanovený počet pracovních míst do konce roku 2004. Ukončení realizace investičního projektu se předpokládá v roce 2003. Je zřejmé, že se bude jednat o pracovní místa související s prováděním investičního projektu. Příjemce veřejné podpory uzavře s pracovníky přijatými na takto vytvořená pracovní místa pracovní poměr na dobu neurčitou. Čl. 4.14. Pravidel stanoví, že vytvořená pracovní místa musí být zachována nejméně po dobu 5 let. Tato podmínka je proto uvedena ve výroku rozhodnutí. Navrhovaná výše investiční pobídky v podobě hmotné podpory vytváření pracovních míst, tj. 10 mil. Kč (200 000 Kč na jednoho zaměstnance) je poskytovaná na základě zákona č. 9/1991 Sb., o zaměstnanosti, v platném znění a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, a splňuje podmínky stanovené v Pravidlech. Čl. 4.2. Pravidel požaduje, aby podíl příjemce na financování podporované investice činil minimálně 25 %. Vzhledem k tomu, že v podmínce výroku tohoto rozhodnutí je uvedeno, že výše celkové veřejné podpory (sleva na dani a hmotná podpora vytváření pracovních míst) nepřekročí 50 % celkových vhodných nákladů na poskytnutí podpory, a vzhledem k tomu, že příjemce veřejné podpory - SANDVIK použije k financování investičního projektu vlastní finanční prostředky a půjčky, je tato podmínka zajištěna. Čl. 4.8. Pravidel stanoví, že míra veřejné podpory u oblastí vymezených v čl. 87 odst. 3 písm. a) Smlouvy o založení Evropského společenství nesmí přesáhnout 50 % investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory a musí být stanovena v závislosti na regionálním přínosu konkrétního investičního projektu. Přínosy investičního projektu společnosti SANDVIK jsou zhodnoceny výše. Vzhledem k výše uvedenému lze stanovit maximální míru veřejné podpory, a to na 50 % hodnoty investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory. Čl. 4.10. Pravidel obsahuje podmínku, že investice musí být zachována po dobu nejméně 5 let. Proto je tato podmínka stanovena ve výroku rozhodnutí. Ad II. Navrhovaná výše investiční pobídky v podobě hmotné podpory rekvalifikace, tj. 2,1 mil. Kč, je poskytována na základě zákona o zaměstnanosti a nařízení vlády č. 134/2000 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a rekvalifikaci zaměstnanců v rámci investičních pobídek, a splňuje podmínky stanovené v nařízení. V souladu s rozhodnutím Komise ES č. 2000/424/C ze dne 16. 11. 1999, publikovaném v Official Journal dne 6. 7. 2000, hmotná podpora rekvalifikace se nezahrnuje do celkové hodnoty veřejné podpory. Tuto veřejnou podporu lze v uvedené výši poskytnout. VIII. Druh a forma veřejné podpory Navrhovaná veřejná podpora má být poskytnuta formou slevy na dani z příjmů dle § 35b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění a formou hmotné podpory vytváření nových pracovních míst a hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců. Z podkladů vyplývá, že společnost SANDVIK splňuje všeobecné podmínky dle § 2 odst. 2 zákona o investičních pobídkách a zvláštní podmínky dle § 35b zákona č. 586/1993 Sb., o daních z příjmů, v platném znění. Předpokládaný hospodářský výsledek společnosti SANDVIK se očekává ve výši: (…) Kč. Předpokládaná výše daňové povinnosti společnosti SANDVIK v prvních pěti letech od předpokládaného zahájení investice bude činit: (…). Kč. Předmětem regionální podpory je zajištění počáteční investice nebo vytvoření pracovních míst. Veřejná podpora formou slev na daních z příjmů dle § 35b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění a hmotné podpory vytváření pracovních míst se počítá jako podíl skutečné celkové výše nákladů vhodných na poskytnutí podpory, které tvoří (jde o předpokládanou výši uvedených nákladů): nákup pozemků a budov 16 mil. Kč nákup strojů a instalace 340 mil. Kč Celkový odhad investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory činí 356 mil. Kč. Maximální výše veřejné podpory činí 50 % těchto nákladů, tedy nesmí přesáhnout částku 178 mil. Kč IX. Závěr Dne 29.11.2001bylo účastníku řízení doručeno vyrozumění o možnosti vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, případně navrhnout jeho doplnění. Tohoto práva účastník řízení ve stanovené lhůtě nevyužil. Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy. Poučení o opravném prostředku: Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad. Ing. Josef Bednář předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Obdrží: Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky k rukám Mgr. Martina Turnovského ředitele odboru podpory průmyslových investic Na Františku 32 110 15 Praha

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/248
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.