Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 429


Číslo jednací VP/S019/02-160
Instance I.
Věc
Program - Investiční podpora výstavby pro společnou výrobu el. energie z biomasy a bioplynu
Účastníci MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
více příjemců nebo program
Typ řízení Veřejná podpora
Typ rozhodnutí Veřejná podpora
Nabytí právní moci 25.04.2002
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-429.html
Rozhodnutí
                          
Č.j. VP/S 19/02-160 V Brně dne 22. dubna 2002 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 22.2.2002 na základě žádosti České republiky - Ministerstva životního prostředí ČR, ze dne 18.2.2002, č.j. 531/300/408/320/02, podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, ve spojení s § 18 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), v platném znění, ve věci povolení výjimky ze zákazu veřejné podpory pro program 7.A. - "Investiční podpora výstavby zařízení pro společnou výrobu elektrické energie a tepla z biomasy a bioplynu", rozhodl takto: Výjimka ze zákazu veřejné podpory podle § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře, pro program označený v Přílohách II Směrnice Ministerstva životního prostředí o poskytování finančních prostředků ze Státního fondu životního prostředí ČR, platných pro rok 2002 s názvem "7.A. Investiční podpora výstavby zařízení pro společnou výrobu elektrické energie a tepla z biomasy a z bioplynu", ve formě dotace a ve formě výhodné půjčky se povoluje za těchto podmínek: Míra veřejné podpory pro jednotlivé projekty schválené na základě programu s názvem 7.A. Investiční podpora výstavby zařízení pro společnou výrobu elektrické energie a tepla z biomasy a bioplynu nesmí překročit u investice na podporu obnovitelných zdrojů energie 40% z celkové hodnoty investičních nákladů vhodných na poskytnutí podpory vztahující se k realizovanému projektu, které jsou tvořeny náklady na investice do pozemků, které jsou nezbytně nutné pro splnění cílů ochrany životního prostředí, na investice do budov, výrobních společností a zařízení na snížení nebo odstranění znečištění a poškozování životního prostředí a na investice na úpravu výrobních metod s cílem ochrany životního prostředí. Podpora může být dále poskytnuta na náklady za převod technologie na základě získání provozních licencí či patentovaného nebo nepantetovaného know-how, za předpokladu, že tato nehmotná aktiva budou využívána výhradně příjemcem veřejné podpory, bude na ně pohlíženo jako na amortizovatelné statky, budou zahrnuta do aktiv příjemce veřejné podpory a budou užívána v podniku, který obdržel veřejnou podporu, po dobu nejméně 5 let. Pokud budou tato nehmotná aktiva zakoupena od třetích subjektů, musí být tato transakce provedena za tržních podmínek. Tato podmínka bude obsažena ve znění programu 7.A. Investiční podpora výstavby zařízení pro společnou výrobu elektrické energie a tepla z biomasy a bioplynu. Míru veřejné podpory je možno u zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů sloužící potřebám oblasti mimo ekonomický dosah jiných zdrojů navýšit o dalších 10 procentních bodů. V regionech, které jsou vymezeny v Regionální mapě intenzity veřejné podpory České republiky jako regiony uvedené v čl. 87 odst.3 písm. a) Smlouvy o založení ES, je možno navýšit míru veřejné podpory o dalších 10 procentních bodů. V regionech, které jsou vymezeny v Regionální mapě intenzity veřejné podpory České republiky jako regiony uvedené v čl. 87 odst.3 písm. c) Smlouvy o založení ES, je možno navýšit míru veřejné podpory o dalších 5 procentních bodů. U malých a středních podniků je možno navýšit míru veřejné podpory o dalších 10 procentních bodů. Příspěvky podporovaným regionům a malým a středním podnikům lze kombinovat. Odůvodnění: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") obdržel dne 22.2. 2002 žádost o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona č. 59/2000 Sb., o veřejné podpoře (dále jen "zákon o veřejné podpoře"), kterou podala Česká republika - Ministerstvo životního prostředí ČR. I. Podklady pro rozhodnutí Při posuzování žádosti vycházel Úřad z následujících podkladů : žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře přílohy k žádosti o povolení výjimky podle § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře popisu podmínek poskytování podpory na základě programu Směrnice Ministerstva životního prostředí o poskytování finančních prostředků ze Státního fondu životního prostředí České republiky Přílohy II Směrnice Ministerstva životního prostředí o poskytování finančních prostředků ze Státního fondu životního prostředí České republiky na opatření v rámci Státního programu na podporu úspor energie platné pro rok 2002. II. Údaje získané z žádosti o povolení výjimky poskytovatelem podpory je Česká republika - Ministerstvo životního prostředí ČR ministerstvem odpovědným za poskytnutí podpory je Ministerstvo životního prostředí ČR kontaktní osobou je Ing. František Škoda, náměstek ministra a ředitel sekce 300 názvem programu podpory je " Program 7.A: Investiční podpora výstavby pro společnou výrobu elektrické energie z biomasy a bioplynu" (dále jen "Program podpory") základem pro poskytování podpory jsou Přílohy II Směrnice Ministerstva životního prostředí o poskytování finančních prostředků ze Státního fondu životního prostředí České republiky na opatření v rámci Státního programu na podporu úspor energie a využití obnovitelných zdrojů energie platné pro rok 2002 jedná se o Program podpory zaměřený na oblast výstavby zařízení pro společnou výrobu elektrické energie a tepla z biomasy a z bioplynu formou poskytnutí podpory je poskytnutí dotace v kombinaci s výhodnou půjčkou přesný popis pravidel a podmínek pro poskytnutí podpory je uveden v Přílohách II Směrnice jedná se o horizontální podporu v oblasti životního prostředí program podpory není časově omezen přibližný počet příjemců podpory podle Programu podpory je 10 až 50 ročně III. Vymezení účastníka řízení Jediným účastníkem řízení o povolení výjimky je v souladu s § 3 písm. c) ve spojení s § 6 odst. 1 zákona o veřejné podpoře Česká republika - Ministerstvo životního prostředí ČR. IV. Vymezení pojmu malého a středního podniku Malým a středním podnikem se rozumí podnik, který má méně než 250 zaměstnanců, má čistý obrat za poslední účetně uzavřený kalendářní rok nepřesahující 40 mil. EUR v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným ke dni předložení návrhu projektu poskytovateli nebo celková aktiva nepřesahující 27 mil. EUR v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným ke dni předložení návrhu projektu poskytovateli, a který splňuje podmínky nezávislosti. Pro výpočet výše uvedených hranic je nezbytné kumulovat relevantní hodnoty příjemce veřejné podpory a všech subjektů, které jsou přímo nebo nepřímo příjemcem veřejné podpory ovládány na základě vlastnictví 25% a více obchodního kapitálu nebo hlasovacích práv. Nezávislými podniky jsou podniky, jejichž 25% a více hlasovacích práv nebo 25% a více jejich kapitálu není drženo jiným podnikatelským subjektem nebo společně více subjekty, které nelze vymezit jako malé nebo střední podniky. Pokud celková aktiva podniku v okamžiku závěru 12-ti měsíčního zúčtovacího období překračují nebo nedosahují stanovenou hranici počtu zaměstnanců nebo stanovených finančních kritérií, vede to k získání nebo ztrátě statutu "malý a střední podnik" pouze opakuje-li se tato skutečnost ve dvou po sobě následujících zúčtovacích obdobích. V. Charakteristika Programu podpory Cílem Programu podpory je podpořit výstavbu kogeneračních jednotek, kde palivem je biomasa, resp. bioplyn (např. vznikající fermentací odpadů, samovolně ve skládkách odpadů nebo čistírnách odpadních vod), dále např. systémů s termickým zplyňováním dřeva, parním kotlem, parní turbínou atd. Podmínkou získání podpory je splnění kritérií uvedených v osnově energetického auditu. Přednostně budou podporovány projekty na využívání obnovitelných zdrojů energie v lokalitách, kdy bude cílevědomé pěstování energetických rostlin řešit obecné problémy zemědělství v marginálních podmínkách a výstavba zdroje využívajícího takto vypěstovanou biomasu vyřeší zásobování teplem (resp. energií) oblastí mimo ekonomický dosah jiných zdrojů. Program podpory je určen pro obecně prospěšné organizace, nadace a nadační fondy, samosprávné celky a právnické osoby jimi založené či zřízené, dobrovolné svazky obcí, občanská sdružení a církve, podnikatelské subjekty, bytová družstva a fyzické osoby. Pro rok 2002 je rozpočet Programu podpory stanoven na 600 mil. Kč. VI. Forma a výše veřejné podpory V programu se uvádí, že přímá finanční podpora na realizaci opatření může podle typu subjektu dosáhnout maximální hranice celkové podpory 70%, přičemž maximální výše dotace je 30%. Maximální výše půjčky je 40%, doba splatnosti 12 let s možností odkladu při splnění podmínek až na 2 roky. V případě poskytování výhodných půjček je používána pro výpočet ekvivalentu veřejné podpory tzv. referenční sazba. V souladu s Oznámením Evropské komise o způsobu stanovení výše referenčních a diskontních sazeb, publikovaným v Official Journal C 273, 9.9.1997, se používá referenční sazba ve výši 7,75 % - 11,75 %. Vzhledem k vysokému požadovanému zajištění půjčky, většinou zástavou nemovitosti nebo ručením třetím subjektem, lze pro půjčky ze Státního fondu životního prostředí České republiky použít sazbu 7,75 %. Veřejná podpora je pak vyjádřena jako hodnota rozdílu úroků mezi referenční úrokovou sazbou a úrokovou sazbou výhodné půjčky za dobu splatnosti půjčky.(Rozdíl úroků je 7,75 %.) Jestliže je podpora poskytnuta formou výhodné půjčky do výše 40% celkových nákladů s odkladem splatnosti 2 roky, dobou splatnosti 12 let a úrokem 0% p.a., činí maximální míra podpory: Výpočet peněžního ekvivalentu veřejné podpory pro výhodnou půjčku 1. rok: 40,0 % x 0,0775 = 3,10 % 1. rok odkladu půjčky 2. rok: 40,0 % x 0,0775 = 3,10 % 2. rok odkladu půjčky 3. rok: 40,0 % x 0,0775 = 3,10 % 3. - 12. rok splácení půjčky 4. rok: 36,0 % x 0,0775 = 2,79 % 5. rok: 32,0 % x 0,0775 = 2,48 % 6. rok: 28,0 % x 0,0775 = 2,17 % 7. rok: 24,0 % x 0,0775 = 1,86 % 8. rok: 20,0 % x 0,0775 = 1,55 % 9. rok: 16,0 % x 0,0775 = 1,24 % 10. rok: 12,0 % x 0,0775 = 0,93 % 11. rok: 8,0 % x 0,0775 = 0,62 % 12. rok: 4,0 % x 0,0775 = 0,31 % Celkem: 23,25 % celková míra podpory ve formě výhodné půjčky Celková míra veřejné podpory pro Program činí 30% + 23,25% tj. 53,25 %. VII. Právní analýza V § 1 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody (Sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, dále jen "Evropská dohoda"). Čl. 64 odst. 1 bod (iii) Evropské dohody stanoví, že neslučitelná s řádným působením této dohody, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a Společenstvím, je jakákoliv veřejná podpora, která narušuje soutěž nebo hrozí jejím narušením v důsledku zvýhodňování některých podnikatelských jednotek nebo výroby určitého zboží. Čl. 64 odst. 3 Evropské dohody stanoví, že Rada přidružení přijme do tří let od vstupu této dohody v platnost nezbytná pravidla pro provádění odstavců 1 a 2. Tato pravidla byla přijata dne 24.6.1998 s účinností od 11.7.1998 (sdělení č. 225/1998 Sb., o sjednání Rozhodnutí č. 1/98 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé ze dne 24.6.1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v čl. 64 odst. 1 bod (iii) a odst. 2, podle čl. 64 odst. 3 Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé, a v čl. 8 odst. 1 bod (iii) a odst. 2 Protokolu 2 k této Dohodě o výrobcích ESUO (dále jen "Prováděcí pravidla")). Čl. 2 Prováděcích pravidel stanoví, že posouzení slučitelnosti jednotlivých rozhodnutí o podpoře a programů veřejných podpor s Evropskou dohodou bude probíhat na základě kritérií vyplývajících z uplatnění pravidel čl. 92 Smlouvy o založení ES, včetně současné a budoucí sekundární legislativy, systémů, směrnic a dalších příslušných administrativních nařízení platných v ES, jakož i precedenčního práva Soudu první instance a Soudního dvora ES a zvláštních pokynů, které budou vypracovány podle článku 4 odst. 3 Prováděcích pravidel. V § 3 písm. a) zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejnou podporou se rozumí jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory nebo výhod zvýhodňujících podnikání nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním orgánem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků. V § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušení soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána. V § 2 odst. 2 zákona o veřejné podpoře je stanoveno, že zákaz veřejné podpory podle odst. 1 platí pokud tento zákon nestanoví jinak, nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepovolil výjimku. Zákaz poskytování veřejné podpory stanovený v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře a povinnost poskytovatele nebo navrhovatele veřejné podpory podat žádost o povolení výjimky podle § 6 zákona o veřejné podpoře se nevztahují na podpory malého rozsahu, vymezené v § 4 odst. 1 písm. a) zákona o veřejné podpoře. Jedná se o poskytování veřejných podpor, jejichž výše nepřekročí v období tří let ode dne prvního poskytnutí podpory malého rozsahu částku v Kč odpovídající 100 000 EUR v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou platným ke dni prvního poskytnutí veřejné podpory malého rozsahu. Vzhledem k tomu, že: se jedná o výhodu poskytovanou Českou republikou - Ministerstvem životního prostředí České republiky, které je poskytovatelem veřejné podpory v souladu s § 3 písm. c) zákona o veřejné podpoře, tato výhoda může zvýhodnit určité podnikání, neboť poskytnutá veřejná podpora umožní příjemci veřejné podpory snížit náklady na realizaci projektu - tedy na výstavbu zařízení pro výrobu elektrické energie a tepla z biomasy a z bioplynu, které by musel na tento projekt vynaložit, čímž je příjemci veřejné podpory poskytnuta výhoda na úkor jiných konkurujících společností, hrozí narušení hospodářské soutěže, neboť poskytnutí veřejné podpory povede k posílení finanční pozice a rozšíří finanční možnosti příjemce veřejné podpory, vzhledem k jeho konkurentům, kteří veřejnou podporu neobdrží, poskytnutím výhody může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské unie tím, že umožní příjemci veřejné podpory omezit náklady na výstavbu zmíněného zařízení ve srovnání s náklady, které by nesli ostatní soutěžitelé při realizaci podobného nebo stejného projektu, čímž může být omezen přístup konkurentů příjemce ze zemí EU na relevantní trh, jde o veřejnou podporu splňující znaky uvedené v § 2 odst. 1 zákona o veřejné podpoře, která je obecně zakázaná, pokud zákon o veřejné podpoře nestanoví jinak nebo nebude povolena výjimka. Při posuzování slučitelnosti výše uvedené veřejné podpory se závazky vyplývajícími z Evropské dohody je třeba postupovat v souladu s následujícími předpisy ES, jimiž jsou: Pravidla Společenství pro veřejnou podporu na ochranu životního prostředí - publikovaná v Official Journal C 37, 3.2.2001 (dále jen "Pravidla") Nařízení Evropské komise č. 70/2001 ze dne 12.1. 2001, o aplikaci článků 87 a 88 Smlouvy o založení ES na veřejnou podporu ve prospěch malého a středního podnikání - publikované v Official Journal L10, 13.1. 2001 (dále jen "Nařízení Evropské komise"). ad 1) Pravidla v čl. 6 stanoví, že ochranou životního prostředí je jakákoli činnost určená k ozdravění okolí nebo přírodních zdrojů nebo zamezení jejich poškození, nebo k podpoře účinného využívání těchto zdrojů. Komise považuje opatření na úsporu energie a využívání obnovitelných zdrojů energie za činnost na ochranu životního prostředí. Obnovitelnými zdroji energie se dle čl. 6 Pravidel rozumí obnovitelné nefosilní zdroje energie, jako větrná energie, sluneční energie, geotermální energie, vlnová energie, energie přílivu a odlivu, hydroelektrárny o výkonu méně než 10 MW a biomasa. Biomasa je definována jako produkt zemědělství a lesnictví, rostlinný odpad ze zemědělství, lesnictví a potravinářského průmyslu, a neupravený dřevní a korkový odpad. Elektrickou energií vyráběnou z obnovitelných zdrojů energie je elektřina vyráběná v elektrárnách používajících pouze obnovitelné energetické zdroje a ta část elektřiny, jež je vyrobena z obnovitelných zdrojů energie v hybridních elektrárnách používajících tradiční energetické zdroje, zejména pro mimořádné účely. Pravidla se podle čl. 7 vztahují na podporu ochrany životního prostředí ve všech oblastech spadajících pod Smlouvu o založení ES, včetně veřejné podpory, s výjimkou oblasti pokrytých obecnými zásadami Společenství o veřejné podpoře v zemědělství. Čl. 24 Pravidel obsahuje stanovisko Evropské komise, která se domnívá, že pokud opatření na podporu obnovitelných zdrojů energie a kombinovanou výrobu elektřiny a tepla představují veřejnou podporu, jsou přijatelná. Podle čl. 32 se investice na podporu obnovitelných zdrojů energie v případě neexistence povinných norem Společenství považují za rovnocenné investicím na ochranu životního prostředí. Jsou zároveň jednou z priorit Společenství v oblasti ochrany životního prostředí a jedním z dlouhodobých cílů, které by měly být podporovány. Výše investiční podpory těchto forem energie je proto 40% oprávněných nákladů. Evropská komise zastává stanovisko, že zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů sloužící potřebám uzavřeného společenství, jako je ostrov nebo obytná oblast, tedy oblasti mimo ekonomický dosah jiných zdrojů, by rovněž měla být podpořena. Investice vynaložené v této souvislosti mohou mít nárok na bonus 10% nad základní míru 40% oprávněných nákladů. Podle čl. 34 v regionech přicházejících v úvahu pro regionální podporu je maximální výše veřejné podpory na životní prostředí na základě nákladů zakládajících nárok na poskytnutí podpory ta, která je z následujících dvou možností vyšší: základní míra investiční podpory na ochranu životního prostředí, tj. 40% hrubých investic v případě investic do zařízení šetřících energii, do obnovitelných zdrojů energie nebo na podporu kombinované výroby elektřiny a tepla, nebo 50% hrubých investic v případě investic do obnovitelných zdrojů energie zásobujících celistvou oblast plus 5% hrubých investic v regionech spadajících pod čl. 87 odst. 3 písm. c) a 10% v regionech spadajících pod čl. 87 odst. 3 písm. a); míra pro regionální podporu, stanovená v regionálních mapách, plus 10% hrubých investic. Po schválení Regionální mapy intenzity veřejné podpory České republiky Výborem přidružení a v případě jejích dalších změn, je třeba poskytovat podporu v souladu s povolenou intenzitou veřejné podpory dle této mapy. Vzhledem k začlenění regionu NUTS II Praha mezi regiony, které spadají pod čl. 87 odst. 3 písm. c) Smlouvy je výhodnější použití varianty a). Dle čl. 35 Pravidel mají malé a střední podniky nárok na zvýšení podpory o 10%. Příspěvky podporovaným regionům a malým a středním podnikům lze kombinovat. Malé a střední podniky nemají nárok na dvojí příspěvek, jak podle ustanovení vztahujících se na regionální podporu, tak podle ustanovení vztahujících se na oblast životního prostředí. Podle čl. 36 Pravidel jsou investicemi vhodnými k podpoře investice do pozemků, které jsou nezbytně nutné pro splnění cílů ochrany životního prostředí, investice do budov, výrobních společností a zařízení na snížení nebo odstranění znečištění a poškozování životního prostředí a investice na úpravu výrobních metod s cílem ochrany životního prostředí. Podpora může dále poskytnuta na náklady za převod technologie na základě získání provozních licencí či patentovaného nebo nepantetovaného know-how, za předpokladu, že tato nehmotná aktiva budou využívána výhradně příjemcem veřejné podpory, bude na ně pohlíženo jako na amortizovatelné statky, budou zahrnuta do aktiv příjemce veřejné podpory a budou užívána v podniku, který obdržel veřejnou podporu, po dobu nejméně 5 let. Pokud budou tato nehmotná aktiva zakoupena od třetích subjektů, musí být tato transakce provedena za tržních podmínek. Čl. 37. stanoví, že náklady zakládající právo na poskytnutí podpory musí být přísně omezeny na mimořádné investiční náklady nutné ke splnění cílů ochrany životního prostředí. U obnovitelných zdrojů energie jsou investičními náklady zakládajícími právo na poskytnutí podpory obvykle mimořádné náklady, které nese společnost ve srovnání s konvenčními elektrárnami o stejné kapacitě pokud jde o efektivní výrobu energie. Pokud neexistují žádné normy, rovnají se náklady zakládající právo na poskytnutí podpory investičním nákladům nutným k dosažení vyšší úrovně ochrany životního prostředí než je úroveň, kterou by daná firma dosáhla bez poskytnutí podpory na ochranu životního prostředí. ad 2.) Nařízení Evropské komise upravuje pravidla pro poskytování veřejné podpory ve prospěch malého a středního podnikání. Na základě Nařízení Evropské komise je možné poskytnout veřejnou podporu pouze ve spojení s určitými hmotnými a nehmotnými investicemi, konzultačními a jinými službami a aktivitami. Účelem veřejné podpory je umožnit rozvoj ekonomických činností malých a středních podniků, za předpokladu, že taková veřejná podpora neovlivňuje nepříznivě obchodní podmínky v míře, jež by byla v rozporu se společným zájmem Společenství. Úřad dospěl k závěru, že je zajištěna vyváženost mezi narušením soutěže a výhodami vyplývajícími z investic podpořených na základě Programu podpory a usoudil, že tato veřejná podpora je za podmínek poskytování vymezených ve výroku tohoto rozhodnutí Úřadu slučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody. VIII. Závěr Dne 13.3. 2002 bylo účastníku řízení sděleno, že má možnost seznámit se s podklady pro rozhodnutí podle § 23 a § 33 odst. 2 zákona č. 71/1967 Sb.,o správním řízení, nahlédnout do spisu a vyjádřit se k podkladům rozhodnutí i ke způsobu jeho zjištění, případně navrhnout jejich doplnění. Tohoto práva účastník řízení ve stanovené době nevyužil. Ze všech shora uvedených důvodů bylo možno žádosti o povolení výjimky vyhovět, povolení však bylo nutno podmínit tak, aby byl zajištěn soulad s výše uvedenými předpisy. Poučení o opravném prostředku Proti tomuto rozhodnutí v souladu s § 6 odst. 5 zákona o veřejné podpoře nelze podat rozklad. Ing. Josef Bednář předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Obdrží: Ministerstvo životního prostředí ČR Vršovická 65 100 10 Praha 10

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/429
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.