Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 4754


Číslo jednací VZ/S062/04
Instance I.
Věc
Dodání nástavby samosběrného zametacího stroje na vozidla TATRA pro Správu silnic Moravskoslezského kraje
Účastníci Správa silnic Moravskoslezského kraje
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 09.06.2004
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-4754.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: VZ/S 62/04-152/1749/04-LB V Brně dne 18. května 2004 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 13.4.2004 podle § 57 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb., zákona č. 211/2002 Sb., zákona č. 278/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 424/2002 Sb., zákona č. 517/2002 Sb. a zákona č. 41/2004 Sb., na základě návrhu ze dne 31.3.2004 uchazeče KOBIT SZ s. r. o., Legií 270, 509 01 Nová Paka, za niž jedná Ing. Zdeněk Vondrák, ředitel společnosti, na přezkoumání rozhodnutí zadavatele Správa silnic Moravskoslezského kraje, příspěvková organizace, Úprkova 1, 702 23 Ostrava - Přívoz, zastoupená ředitelem Ing. Tomášem Böhmem, ze dne 23.3.2004, o námitkách ze dne 16.3.2004, proti jeho rozhodnutí ze dne 9.3.2004 o výběru nejvhodnější nabídky ve veřejné zakázce "Nástavba samosběrného zametacího stroje na vozidlo TATRA", zadávané výzvou ze dne 11.2.2004 více zájemcům o veřejnou zakázku k podání nabídky podle § 49 odst. 1 cit. zákona, rozhodl takto: Návrh uchazeče KOBIT SZ s. r. o., Legií 270, 509 01 Nová Paka, ze dne 31.3.2004 se podle § 57 odst. 2 cit. zákona, zamítá, neboť nebyl podán Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, v zákonem stanovené lhůtě. Odůvodnění Správa silnic Moravskoslezského kraje, příspěvková organizace, Úprkova 1, 702 23 Ostrava - Přívoz, zastoupená ředitelem Ing. Tomášem Böhmem (dále jen "zadavatel"), obeslala výzvou ze dne 11.2.2004 dle § 49 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb., zákona č. 142/2001 Sb., zákona č. 130/2002 Sb., zákona č. 211/2002 Sb., zákona č. 278/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 424/2002 Sb., zákona č. 517/2002 Sb. a zákona č. 41/2004 Sb. (dále jen "zákon"), šest zájemců k podání nabídky na veřejnou zakázku "Nástavba samosběrného zametacího stroje na vozidlo TATRA" (dále jen "výzva"). Ve výzvě zadavatel stanovil způsob hodnocení nabídek následovně: Nabídky budou hodnoceny podle těchto kritérií uvedených v sestupném pořadí: technické vlastnosti vč. servisu a splnění technických a jiných požadavků včetně referencí nabídková cena záruční doba a termín dodání. Ze zápisu o posouzení a hodnocení nabídek veřejné zakázky ze dne 9.3.2004 vyplývá, že zadavatel do konce lhůty pro podání nabídek obdržel tři nabídky, přičemž pouze dvě z nich vyhověly kontrole úplnosti. Po provedeném posouzení a hodnocení nabídek zadavatel dne 9.3.2004 rozhodl, že nejvhodnější nabídku podal uchazeč KOBIT, spol. s r.o., Rozvojová 135, 156 00 Praha 6, za niž jedná Ing. Jaroslav Nožička, jednatel společnosti (dále jen "KOBIT"). Proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky podal uchazeč KOBIT SZ, s. r. o., Legií 270, 509 01 Nová Paka, za niž jedná Ing. Zdeněk Vondrák, ředitel společnosti (dále jen "KOBIT SZ"), dopisem ze dne 16.3.2004 námitky, které zadavatel obdržel dne 22.3.2004. Po posouzení oprávněnosti podaných námitek zadavatel svým rozhodnutím ze dne 23.3.2004 námitkám uchazeče KOBIT SZ nevyhověl. Uchazeč převzal předmětné rozhodnutí zadavatele podle doručenky dne 26.3.2004. Uchazeč KOBIT SZ využil svého práva a dopisem ze dne 31.3.2004 podaným k expresní poštovní přepravě téhož dne, zaslal zadavateli návrh na přezkoumání rozhodnutí zadavatele o námitkách, které zadavatel podle vlastního podacího razítka obdržel dne 1.4.2004. Na základě obdrženého návrhu zadavatel dopisem ze dne 7.4.2004 zaslal Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže dokumentaci o zadání předmětné veřejné zakázky včetně svého stanoviska k návrhu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "orgán dohledu") obdržel dokumentaci o zadání veřejné zakázky spolu s návrhem uchazeče KOBIT SZ dne 13.4.2004 a tímto dnem bylo podle § 57 odst. 1 zákona zahájeno správní řízení ve věci přezkoumávání rozhodnutí zadavatele o námitkách orgánem dohledu. Od uchazeče KOBIT SZ obdržel orgán dohledu kopii návrhu dne 15.4.2004, jako přílohu dopisu ze dne 14.4.2004. Účastníky řízení podle § 58 zákona jsou: zadavatel, KOBIT SZ s. r. o., Legií 270, 509 01 Nová Paka, za niž jedná Ing. Zdeněk Vondrák, ředitel společnosti, KOBIT, spol. s r. o., Rozvojová 135, 156 00 Praha 6, za niž jedná Ing. Jaroslav Nožička, jednatel společnosti, jejíž nabídka byla vybrána jako nejvhodnější. Zahájení řízení oznámil orgán dohledu jeho účastníkům dopisem č. j. VZ/ S 62/04-152/1749/04-LB ze dne 28.4.2004 a stanovil lhůtu, ve které se účastníci řízení mohli vyjádřit ke skutečnostem, které budou podkladem pro rozhodnutí, jakož i ke způsobu jejich zjištění, popřípadě navrhnout doplnění šetření podle § 33 správního řádu; v cit. dopisu bylo mj. uvedeno že orgán dohledu obdržel výše označený návrh dne 13.4.2004 pouze v kopii, jež byla součástí dokumentace o zadání veřejné zakázky, kterou zadavatel zaslal orgánu dohledu na základě návrhu uchazeče KOBIT SZ, doručeného zadavateli dne 1.4.2004. Dále bylo v předmětném oznámení o zahájení správního řízení uvedeno, že dne 15.4.2004 obdržel orgán dohledu dopis uchazeče KOBIT SZ ze dne 14.4.2004. Přílohou dopisu je kopie návrhu ze dne 31.3.2004. V této souvislosti orgán dohledu požádal uchazeče KOBIT SZ o vyjádření k uvedeným skutečnostem, případně o prokázání doručení jednoho vyhotovení návrhu orgánu dohledu v souladu s ustanovením § 57 odst. 2 zákona (např. dodejkou), a to do pěti dnů ode dne doručení tohoto oznámení. K výše uvedenému oznámení o zahájení správního řízení se uchazeč KOBIT SZ vyjádřil ve stanovené lhůtě dopisem ze dne 30.4.2004, ve kterém uvádí mj. následující. Uchazeč KOBIT SZ spatřuje porušení zákona v tom, že zadavatel nedůsledně prostudoval technickou nabídku uchazeče, která je podle výše jmenovaného uchazeče jednoznačně kvalitativně výhodnější pro zadavatele zejména ve vyšších výkonných parametrech a dostupnosti servisu. K otázce doručení jednoho vyhotovení návrhu orgánu dohledu se uchazeč nevyjádřil a ani neprokázal, že by orgánu dohledu doručil návrh v souladu s ustanovením § 57 odst. 2 zákona. Ostatní účastníci správního řízení se ve stanovené lhůtě ani později ke skutečnostem, které budou podkladem pro rozhodnutí, nevyjádřili. Orgán dohledu přezkoumal na základě ustanovení § 57 a násl. zákona případ ve všech souvislostech. Po zhodnocení všech podkladů orgán dohledu rozhodl o zamítnutí návrhu, neboť nebyl podán v zákonem stanovené lhůtě orgánu dohledu. Ke svému rozhodnutí uvádí orgán dohledu následující rozhodné skutečnosti. Právní úprava počítání lhůt pro podání návrhu je vymezena v ustanovení § 57 odst. 2 zákona a představuje lex specialis vůči úpravě počítání lhůt obsažené v § 27 odst. 3 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění pozdějších předpisů. Podle § 57 odst. 2 zákona "Návrh se podává ve dvojím vyhotovení do 10 kalendářních dnů od doručení rozhodnutí zadavatele; jedno vyhotovení zasílá uchazeč orgánu dohledu a jedno zadavateli". V návrhu musí být uvedeno, kdo jej podává, proti kterému úkonu zadavatele směřuje, v čem je spatřováno porušení zákona a čeho se uchazeč domáhá. Součástí návrhu je i přesné označení a adresa zadavatele a doklad o složení uvolněné jistoty (§ 25 odst. 7). Návrh, který nemá tyto náležitosti nebo u něhož uchazeč tyto náležitosti nedoložil ve lhůtě stanovené orgánem dohledu, jakož i návrh došlý po uplynutí stanovené lhůty, orgán dohledu zamítne. Z dokumentace o zadání veřejné zakázky orgán dohledu zjistil, že zadavatel podle § 56 odst. 1 zákona přezkoumal námitky uchazeče KOBIT SZ ze dne 16.3.2004 proti svému rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky a námitkám nevyhověl. Své rozhodnutí ze dne 23.3.2004 o námitkách oznámil zadavatel uchazeči KOBIT SZ dopisem z téhož dne, ve kterém jmenovaného uchazeče řádně poučil o možnosti podat návrh u orgánu dohledu (do deseti dnů od obdržení rozhodnutí) a který uchazeč převzal podle doručenky dne 26.3.2004. Návrh uchazeče KOBIT SZ ze dne 31.3.2004 obdržel ve stanovené lhůtě pouze zadavatel, a to dne 1.4.2004; orgán dohledu jej obdržel až po uplynutí stanovené lhůty, a to dne 13.4.2004 od zadavatele v kopii. Uchazeč KOBIT SZ nepředložil orgánu dohledu žádný důkaz, který by prokázal doručení předmětného návrhu orgánu dohledu v zákonem stanovené desetidenní lhůtě od rozhodnutí zadavatele o námitkách (viz § 57 odst. 2 zákona), tj. od 27.3.2004 do 5.4.2004 (dle doručenky bylo rozhodnutí o námitkách převzato 26.3.2004). Orgán dohledu konstatuje, že uchazeč KOBIT SZ nedodržel zákonem stanovenou podmínku pro podání návrhu na zahájení řízení o přezkoumání rozhodnutí zadavatele o námitkách, který se podle § 57 odst. 2 zákona podává ve dvojím vyhotovení do 10 kalendářních dnů od doručení rozhodnutí zadavatele; jedno vyhotovení zasílá uchazeč orgánu dohledu a jedno zadavateli. Z uvedeného vyplývá, že příslušný návrh musí být doručen v zákonem stanovené lhůtě na obě zákonem určená místa. V daném případě byl posledním dnem pro podání návrhu 5. duben 2004. V této lhůtě byl návrh doručen pouze zadavateli, nikoliv orgánu dohledu. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem nezbývá než konstatovat, že návrh uchazeče KOBIT SZ nebyl podán v souladu s § 57 odst. 2 zákona, a proto orgán dohledu musel rozhodnout o jeho zamítnutí, jak je uvedeno ve výroku. Orgán dohledu neshledal důvody pro zahájení správního řízení z vlastního podnětu. Poučení: Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - odboru dohledu nad zadáváním veřejných zakázek v Brně, Joštova 8. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. JUDr. Miroslav Šumbera vrchní ředitel Obdrží: Správa silnic Moravskoslezského kraje, Úprkova 1, 702 23 Ostrava - Přívoz, zast. ředitelem Ing. Tomášem Böhmem KOBIT SZ s. r. o., Legií 270, 509 01 Nová Paka, za níž jedná Ing. Zdeněk Vondrák, ředitel KOBIT, spol. s r.o., Rozvojová 135, 156 00 Praha 6, za níž jedná Ing. Jaroslav Nožička, jednatel společnosti, jejíž nabídka byla vybrána jako nejvhodnější

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/4754
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.