Snadné přidání nového datasetu

Jednání výborů PSP 3600-15-20190110


VýborKontrolní výbor
Datum jednání10. ledna 2019
Číslo jednání15
Zápis z jednání
        
Parlament České republiky POSLANECKÁ SNĚMOVNA 2019 8. volební období ZÁPIS z 15. schůze Kontrolního výboru, která se konala dne 10. ledna 2019 v budově Poslanecké sněmovny, Sněmovní 3, 118 26 Praha 1, místnost č. 206 Čtvrtek 10. ledna 2019 Přítomni: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. M. Kalousek, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák Omluveni: posl. R. Maxová, posl. P. Staněk, posl. R. Zlesák Hosté: dle prezenční listiny Tuto schůzi řídil předseda výboru posl. R. Kubíček. Předseda výboru posl. R. Kubíček zahájil schůzi výboru v 9.00 hodin a přivítal přítomné poslance a hosty. Navrhl program jednání 15. schůze Kontrolního výboru dle pozvánky: 1. Stanovisko Nejvyššího kontrolního úřadu ke Zprávě o plnění státního rozpočtu České republiky za 1. pololetí 2018 /sněmovní tisk 305/1/ 2. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/17 – Peněžní prostředky vynakládané na opatření související se zjednodušením výběru a správy daní a pojistného, zejména na Projekt vytvoření jednoho inkasního místa pro příjmy veřejných rozpočtů 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/15 – Zdaňování nemovitostí, převodu nemovitostí a majetku nabytého děděním a darováním 4. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/26 – Peněžní prostředky Evropské unie a státního rozpočtu vynaložené v rámci technické pomoci na aktivity související s publicitou a propagací operačních programů a projektů realizovaných v programovém období 2007 – 2013 5. Informace ministra dopravy o průběhu výběrového řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění 6. Sdělení předsedy, různé 7. Návrh termínu a programu 16. schůze výboru. Nikdo z přítomných poslanců nevznesl návrh na změnu, doplnění nebo vypuštění některého z bodů. Všichni přítomní poslanci souhlasili s navrženým programem (10 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák /viz příloha zápisu č. 1, str. 1/. 1. Stanovisko Nejvyššího kontrolního úřadu ke Zprávě o plnění státního rozpočtu České republiky za 1. pololetí 2018 /sněmovní tisk 305/1/ S úvodním slovem vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že redakční uzávěrka byla stanovena na 30. 9. 2018, to znamená, že předkládaná data byla ověřena k tomuto datu s tím, že se jedná o stanovisko za 1. pololetí 2018. Česká republika si v tomto období udržela očekávaný ekonomický růst. Stojí za ním i nadále výdaje na konečnou spotřebu domácností, které ovlivňuje kromě důvěry spotřebitelů hlavně vysoká míra zaměstnanosti a růst platů a mezd. Začíná se projevovat v některých důležitých odvětvích zpomalování růstu. Naplno se projevil také efekt „vyčerpaného“ trhu práce, kde míra nezaměstnanosti dosáhla dalšího poklesu až na 2,4 %, což je nejnižší hodnota v rámci EU. Vážným problémem je zejména nevhodná struktura kvalifikace uchazečů o práci, která se stává rizikem pro zachování dalšího rozvoje. Ve stanovisku NKÚ ke státnímu závěrečnému účtu za rok 2017 NKÚ upozorňoval, že vázne uskutečňování strategických investic a důležitých reforem, což může mít pro budoucnost ČR vážné dopady. Na varování NKÚ navázala Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí, kterou vydala Národní rozpočtová rada. Uskutečňování investic státu vázlo i v 1. pololetí roku 2018. Kapitálové výdaje byly zákonem o státním rozpočtu na rok 2018 stanoveny na více než 90 mld. Kč, což je o téměř 14 mld. Kč méně než na předchozí rok. Jejich podíl na celkových výdajích v prvním pololetí 2018 činil pouze necelých 5 %. Přitom celkové výdaje státního rozpočtu za 1. pololetí 2018 dosáhly 694 mld. Kč, což je přes 50 % rozpočtu výdajů. Tato fakta lze vyložit jednoduše: provoz státu funguje podle plánu, přesto se plánované investice nedaří realizovat. Ze schváleného rozpočtu kapitálových výdajů bylo za 1. pololetí roku 2018 vyčerpáno necelých 37 %, prostřednictvím programového financování se z celkových disponibilních zdrojů vyčerpalo jen necelých 18 %. Obdobná situace je v oblasti výdajů spolufinancovaných z EU (včetně finančních mechanismů a společné zemědělské politiky), kde nebyla vyčerpána ani třetina konečného rozpočtu. Se stanoviskem za Ministerstvo financí vystoupil náměstek ministryně financí K. Tyll. Uvedl, že MF již zná výsledky plnění státního rozpočtu ČR za celý rok 2018. Z hlediska investičních výdajů je nutné brát v potaz, že na začátku roku investice opravdu nelze dělat. Výdaje na investice akcelerují na konci kalendářního roku. K provozním výdajům uvedl, že ve státním rozpočtu jsou nejvyšší sociální výdaje. Se zpravodajskou zprávou vystoupil předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček. Uvedl, že bude pravděpodobně uskutečněna společná schůzka zástupců KV, Ministerstva financí a Nejvyššího kontrolního úřadu k vyjasnění pojmů ohledně investic v 1. pololetí a ve 2. pololetí kalendářního roku. Nyní je to již ovlivněno tím, že jsou známy parametry závěrečné zprávy a je jasné, jak stát hospodařil za celý rok. Z této zprávy vyplývá, že MF a NKÚ by měly informovat přes KV Parlament o tom, co je třeba změnit za zákony. Uvedl, že zpráva je dle jeho názoru pozitivní. Ke vzdělanosti ve společnosti uvedl, že lidé nechtějí studovat technické a manuální obory a tento problém se musí řešit nějakou formou motivace. Náměstek ministryně financí K. Tyll uvedl, že státní rozpočet 2018 skončil přebytkem 2,9 mld. Kč. Přebytek byl způsoben vyšším příjmem z rozpočtu EU cca o 5 mld. Kč. V případě, že by nedošlo k přefinancování z EU, jednalo by se o deficit zhruba 2 mld. Kč. Ovlivnění přebytku státního rozpočtu bylo způsobeno příjmy, kdy byly zaznamenány vyšší příjmy z daní, zejména ze sociálního pojištění. MF očekávalo největší růst platů ze všech institucí, které odhadují makroekonomické indikátory, ale přesto výsledek byl ještě lepší o cca 16 mld. Kč. Dalším největším příjmem byly daňové příjmy, kdy se MF podařilo vyčerpat prostředky z vyhraných sporů a zároveň byly vyšší příjmy z prodeje emisních povolenek. Kapitálové výdaje byly překročeny o 40 mld. Kč a provozní výdaje o 10 mld. Kč, což bylo také způsobeno přefinancováváním z EU. Státní dluh klesl na 1 620 mld. Kč. Saldo důchodového účtu MF odhaduje mezi 17 a 18 mld. Kč. V obecné rozpravě vystoupili: posl. R. Kubíček (Uvedl, že příjmy z  prodeje emisních povolenek v dopadu na centrální vytápění teplem nejsou příliš pozitivní zprávou a mohlo by to mít velké dopady na občany ČR.), posl. T. Martínek (Dotázal se, jak je možné, že k 30. 6. daného roku je státní dluh opakovaně výrazně vyšší než na konci roku.), posl. J. Bláha (Uvedl, že cena energií pro rok 2019 výrazně stoupla minimálně o 20 %, cena peněz je o 150 % vyšší než před rokem, což způsobí, že většina firem zastaví investice. Dalším problémem pro naši ekonomiku je nedostatek kvalifikovaných pracovníků a zvyšující se cena práce.), posl. V. Munzar (Dotázal se, kolik bylo za rok 2018 zapojeno nároků z nespotřebovaných výdajů z minulých let a kolik z plánovaných výdajů na rok 2018 naopak spadlo do těchto nároků.), náměstek ministryně financí K. Tyll (Krátce reagoval na vznesené dotazy. Mimo jiné uvedl, že MF očekává, že nároky klesnou ze 167 mld. Kč zhruba na 140 mld. Kč. Dále uvedl, že státní dluh se vyvíjí v průběhu roku i do vyšších čísel, protože si stát půjčuje na to, aby splatil včas svoje závazky.) a prezident NKÚ M. Kala (Uvedl, že chápe, že investice probíhají spíše koncem roku. NKÚ je připraven k diskusi se zástupci MF, aby tyto zprávy byly pro MF co nejužitečnější.). V podrobné rozpravě předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Romana Kubíčka, stanovisku náměstka ministryně financí Karla Tylla a po rozpravě 1. bere na vědomí Stanovisko Nejvyššího kontrolního úřadu ke Zprávě o plnění státního rozpočtu České republiky za 1. pololetí 2018 /sněmovní tisk 305/1/; 1. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil předsedu Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu a ministryni financí. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 67 (11 pro; 0 proti; 1 se zdržel). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák /viz příloha zápisu č. 1, str. 2/. 2. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/17 – Peněžní prostředky vynakládané na opatření související se zjednodušením výběru a správy daní a pojistného, zejména na Projekt vytvoření jednoho inkasního místa pro příjmy veřejných rozpočtů S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že NKÚ prověřil projekt jednoho inkasního místa (JIM), který měl zjednodušit a zefektivnit výběr daní, cel a sociálního a zdravotního pojistného. Jejich plátce je měl nově odvádět na jediné místo a prostřednictvím jediného formuláře a fakticky tak komunikovat s jedinou institucí namísto pěti. Projekt JIM vláda schválila v roce 2008 a do ostrého provozu mělo JIM naběhnout původně od začátku roku 2014, pak vláda termín spuštění ještě o rok posunula. Přestože GFŘ, MF a GŘC dosud na projekt vyčerpaly téměř 3,5 mld. Kč, JIM neexistuje a správa daní a pojistného se nezjednodušila. Vláda projekt neukončila, jen zrušila termín dokončení a o novém nerozhodla. Přes 80 % prostředků vyčerpalo GFŘ, které z nich hradilo například běžné výdaje na pořízení, obnovu a údržbu ICT, platy a mimořádné odměny svých zaměstnanců, nákupy a rekonstrukce budov, v nichž finanční orgány sídlí, nebo třeba nákup nových služebních osobních aut. GŘC zase za peníze určené na JIM nakoupilo například uniformy a opravilo velkokapacitní rentgen. Informační systém JIM, který měl propojit informační systémy jednotlivých správců daní a pojistného a zajistit tak jejich jednotný výběr, přitom vůbec nezačal vznikat. Vedení projektu dokonce ani nepověřilo MF či GFŘ, aby na něj vypsalo zakázku, a neexistuje ani kompletní návrh architektury tohoto informačního systému. Řízení projektu měly na starosti rada a řídící výbor projektu. Rada byla složena z ministrů financí, práce a sociálních věcí a zdravotnictví. Výbor tvořili zástupci jednotlivých resortů. V době kontroly nebylo jasné, kdo ve výboru zasedal, protože na seznamu jeho členů, který MF kontrolorům předložilo, byla jména lidí, kteří už v resortech nepracují. Podle NKÚ vedení projektu neplnilo své úkoly, neinformovalo vládu a projekt nekontrolovalo. Za sedm let se rada – tedy nejvyšší vedení projektu – sešla jen třikrát, výbor pak jen patnáctkrát. To se přirozeně negativně projevilo na průběhu projektu. Správci daní, cel a pojistného nadále vedou řadu údajů duplicitně. Například jeden milion osob samostatně výdělečně činných vedou souběžně minimálně ve třech registrech. Stejně tak se dublují správci daní a pojistného i v řadě činností – například při zjišťování majetku dlužníků nebo při exekucích. Jako problematický vidí NKÚ i fakt, že každý správce má jiného dodavatele softwaru a v některých případech k němu ani nevlastní autorská práva. Na to, že je nezbytné zjednodušit výběr daní, Českou republiku už 10 let každoročně upozorňuje Evropská komise. Podle údajů Světové banky trvala v roce 2014 v Česku administrace daňových povinností 405 hodin, což je po Bulharsku druhý nejhorší výsledek v Evropě. Ve 22 evropských zemích, které výběr daní integrovaly, přitom tato administrace trvá průměrně 184 hodin a například v Irsku jen 82 hodin. Projekt JIM byl od začátku ambiciózní. Integraci výběru příjmů státu takového rozsahu nemá žádná ze zemí EU. Například Bulharsko sloučilo jen výběr daní a pojistného, Slovensko daňovou a celní správu, ovšem výběr pojistného zatím ponechalo samostatně. Na rizika spojená s budováním JIM v takovém rozsahu přitom upozornila Světová banka českou vládu už v roce 2008. O rok později doporučila zřídit speciální úřad jen pro projekt JIM, aby bylo jasné, kdo nese odpovědnost za výsledky projektu. Vláda ani MF se tímto doporučením neřídily. Vláda vzala na vědomí tento kontrolní závěr a uložila ministrovi financí ukončit projekt vytvoření JIM pro příjmy veřejných rozpočtů v souladu s projektovými pravidly a předložit závěrečnou zprávu projektu vytvoření JIM pro příjmy veřejných rozpočtů. Se stanoviskem za Ministerstvo financí vystoupil náměstek ministryně financí S. Kouba. Uvedl, že projekt JIM byl reprezentován zákonem č. 458/2011 Sb. Vedle samotného projektu existovala i řada jiných věcí, které byly výrazně exponovány politicky. Dále uvedl, že projekt JIM zrealizován nebyl, ale není to tak, že by neexistovaly vůbec žádné výsledky. Jedním z aspektů, který nebyl naplněn, je realizace nového IT systému, který měl nahradit stávající. Konstatoval, že se reorganizovala finanční a celní správa, kdy došlo k integraci finančních úřadů dohromady, vzniklo 14 finančních úřadů a jedno finanční ředitelství. Se zpravodajskou zprávou vystoupil  zpravodaj výboru posl. T. Martínek. Uvedl, že cílem kontroly bylo prověřit účelnost, hospodárnost a efektivnost peněžních prostředků vynakládaných na opatření související se zjednodušením výběru a správy daní a pojistného, zejména prostředků na přípravu a realizaci Projektu vytvoření jednoho inkasního místa pro příjmy veřejných rozpočtů. Kontrolní akci řídil a kontrolní závěr vypracoval člen NKÚ A. Macháček. Kontrolovanými osobami bylo MF, GFŘ, GŘC, ČSSZ a VZP ČR. Kontrolováno bylo období od roku 2008 do roku 2015, v případě věcných souvislostí i období předcházející. Kontrola byla prováděna od května 2015 do ledna 2016. Dále uvedl některá shrnutí a vyhodnocení: · Vláda, MF a vedení Projektu JIM vymezily pouze základní podmínky pro vytvoření JIM. Nastaveny byly pouze základní strategické cíle v obecné rovině bez stanovení vstupních a výstupních hodnot, kritérií a metodiky pro jejich hodnocení. (K tomuto bodu doplnil, že na projektu spolupracovala prostřednictvím několika misí i Světová banka /2008 – 2013/, která upozornila na rizika a doporučila vytvoření speciálního úřadu pro řízení Projektu JIM – toto doporučení vláda a MF neakceptovaly.) · Vedení Projektu JIM (Rada projektu a Řídící výbor projektu) nedodržovalo nastavená pravidla projektového řízení a neplnilo úkoly vyplývající z kompetencí, což negativně ovlivnilo postup v projektu. Vedení Projektu JIM dostatečně nevymezilo a nekoordinovalo dílčí kroky. Příliš obecné nastavení Projektu JIM, nedodržování zásad stanovených metodikou projektu a jednacími řády nepodporovalo efektivní řízení Projektu JIM. Kvalitu projektového řízení pak negativně ovlivnily i problémy v meziresortní komunikaci. · Při vynaložení peněžních prostředků na Projekt JIM nebyly dodrženy principy hospodárnosti a účelnosti. Vedení Projektu JIM neplnilo důsledně své kontrolní funkce pro zabezpečení transparentního čerpání prostředků na projekt. MF uvolňovalo finanční prostředky určené na JIM samostatně bez rozhodnutí vedení Projektu JIM, tedy v rozporu se schváleným projektovým řízením. Jako zcela absurdní případ čerpání veřejných prostředků na tento projekt uvedl veřejnou zakázku na stavební práce Vzdělávací zařízení Vltava Smilovice. Realizace vzdělávacího zařízení byla odůvodněna tím, že v souvislosti s modernizací FS a realizací Projektu JIM měly být kladeny vyšší nároky na vzdělanost zaměstnanců FS včetně rozšíření odborných kurzů a seminářů. Součástí zakázky byl mimo samotných stavebních prací i nákup interiéru, mj. skříň pro DJ a podium pro DJ v hodnotě téměř 67 tis. Kč, dále rekonstrukce sauny v hodnotě min. 283 tis. Kč, dále scénické osvětlení a ozvučení včetně reproduktoru, výrobníku mlhy a stroboskopu v hodnotě min. 87 tis. Kč. · Stanovených cílů Projektu JIM nebylo dosaženo, projekt nebyl oficiálně ukončen ani nebylo rozhodnuto o dalším postupu. Vedení projektu vymezilo první fázi projektu bez potřebné míry detailu. První fáze zahrnovala především reorganizaci a modernizaci daňové správy bez vymezení rozsahu, který se vztahuje k Projektu JIM. Další fáze projektu nebyly realizovány. Dále uvedl, že NKÚ ve svém závěru uvedl některá obecná doporučení, jak zjednodušit správu daní a pojistného a dosáhnout úspor. Kontrolované osoby důkladně analyzovaly nedostatky uvedené v KZ a přijaly opatření k jejich odstranění, která jsou uvedena v materiálu vlády ke KZ. Dne 5.  12. 2016 přijala vláda k tomuto KZ usnesení č. 1078. V obecné rozpravě vystoupili: posl. T. Martínek (Vyslovil politování nad tím, že se generální ředitelka GFŘ omluvila dva dny před jednáním KV z důvodů důležitého mimořádně svolaného pracovního jednání. Dotázal se, jakého pracovního jednání se účastní, že je důležitější než jednání KV.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Uvedl, že se dnes na GFŘ koná mimořádné pracovní jednání se všemi řediteli orgánů finanční správy, kde paní generální ředitelka musí řešit aktuální organizační věci.), posl. R. Kubíček (Uvedl, že KV dostal omluvu generální ředitelky dva dny před zasedáním KV, kdy již nebylo možné měnit termín.), posl. M. Kalousek (Uvedl, že pokud na GFŘ probíhá jednání se všemi krajskými řediteli, tak předpokládá, že tento termín si stanovila sama generální ředitelka.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Uvedl, že tohoto pracovního jednání se účastní i zástupci odborových organizací.), posl. T. Martínek (Uvedl, že podle sdělení GFŘ ze dne 29. 6. 2015 nebyl Projekt JIM oficiálně zastaven ani ukončen. Dle projednání na vládě dne 5. 12. 2016 se v předkládací zprávě odkazuje na usnesení vlády z 2. 7. 2014, které ovšem neobsahuje formulaci, že program JIM je zrušen. Dotázal se, jakým jasným způsobem byla ukončena realizace Projektu JIM.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Uvedl, že MF předložilo vládě nový projekt, tzv. Moje daně. Tento projekt vláda schválila, a tím byl ukončen předchozí projekt JIM, ale přesné datum si nepamatuje.), posl. V. Munzar (Krátce se vyjádřil k neúčasti generální ředitelky GFŘ a pozastavil se nad tím, že nejdříve svoji účast potvrdila a poté se dva dny před jednáním KV omluvila.), posl. T. Martínek (Dotázal se, proč nebyla vláda informována o významné skutečnosti, že existovala možnost bezplatné pomoci od Světové banky a proč se této možnosti nevyužilo a místo toho se čerpaly prostředky ze SR, kdy byla například realizována studie proveditelnosti společnosti Deloitte Advisory s. r. o. za zhruba 19 mil. Kč.), posl. M. Kalousek (Uvedl, že k ukončení projektu došlo v okamžiku, kdy vláda navrhla a Poslanecká sněmovna schválila zrušení zákona o JIM, což považuje za chybu. Dále uvedl, že ani projekt Moje daně nepočítá s tím, že by byly převzaty i odvody sociálního pojištění, což nepřinese zjednodušení daní. Konstatoval, že došlo k transformaci daňové správy, což nešlo udělat bez modernizace IT sítí. Zdůraznil, že pokud se budou chtít někdy zjednodušit přímé daně, tak se musíme vrátit k myšlence, že ty tři odvody se musí odvádět najednou.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Krátce reagoval na vznesené dotazy. Mimo jiné uvedl, že k Projektu JIM bylo třeba sestavit několik základních stavebních kamenů, aby mohl fungovat. Jedním z nich byla i integrace finanční správy. Počet úřadů se snížil z počtu 260 na 14. Před transformací bylo 14 odvolacích orgánů, nyní je 1 odvolací orgán, který rozhoduje konzistentně. Konstatoval, že projekt vytvoření JIM měl několik částí, z nichž se některé podařilo realizovat a jiné ne. Nový IT systém se bohužel zrealizovat nepodařilo.), ředitel odboru Strategie daňové politiky, spolupráce a správy MF Z. Hrdlička (Uvedl, že bezplatná komunikace se Světovou bankou probíhala.), posl. M. Kalousek (Uvedl, že pokud si vzpomíná, tak komunikace se Světovou bankou probíhala velmi intenzivně a nabídky bylo využito.), posl. T. Martínek (Dotázal se, kdo byl jmenovitě členem řídícího výboru projektu JIM.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Konstatoval, že nyní není schopný vyjmenovat osoby v ŘVP, ale tuto informaci případně doplní písemně.), posl. T. Martínek (Uvedl, že poslední schůzka byla dle předložených dokladů 18. 1. 2013. Dotázal se, proč se ŘVP přestal scházet.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Uvedl, že fyzicky se ŘVP sešel, ale nebyla vypracována pozvánka a zápis z jednání, což byla chyba.), posl. T. Martínek (Dotázal se, jakým způsobem řešil bývalý ředitel projektu JIM Z. Tesař fungování JIM, protože dle kontrolní zprávy NKÚ neplnil roli, která mu byla přidělena jednacím řádem.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Konstatoval, že ředitel fakticky koordinoval činnosti, ale druhá věc je, že o tom nevypracoval projektovou dokumentaci, což je špatně.), posl. T. Martínek (Dotázal se, jaké kroky učinil ředitel projektu JIM Z. Tesař a další pracovníci při zjištění, že projekt JIM dle harmonogramu nabírá zpoždění.), posl. M. Kalousek (Krátce zareagoval na dotaz posl. T. Martínka. Mimo jiné se ohradil proti tvrzení, že projekt v roce 2008 nebyl naplánovaný reálně. Konstatoval, že byl naplánovaný reálně, ale nepočítal s pádem vlády v březnu 2009.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Uvedl, že projekty se pohybují v rámci nějakého politického cyklu a realizovat projekt, který přesahuje do dalšího volebního období, v sobě nese poměrně velká rizika.), posl. T. Martínek (Dotázal se, proč generální ředitel GFŘ žádal o rozpočtové opatření, když nebylo vydáno žádné usnesení řídících struktur k projektu JIM.), ředitel odboru Strategie daňové politiky, spolupráce a správy MF Z. Hrdlička (Krátce zodpověděl vznesený dotaz. Mimo jiné uvedl, že investiční program se jmenoval Jedno inkasní místo a technologicko-organizační opatření v daňové a celní správě, což znamená, že v programu bylo počítáno s investicemi do budov a vzdělání zaměstnanců. Několik drobných investic, které byly vyhodnoceny jako chybné, byly přeúčtovány v rámci FKSP ještě v průběhu kontroly NKÚ.), posl. T. Martínek (Konstatoval, že Rada projektu schválila projektový rozpočet na období 2009 – 2013 ve výši 1,8 mld. Kč, ale souhrnné výdaje ve státním rozpočtu činily celkem 3,97 mld. Kč. MF, GFŘ a GŘC vyčerpaly v období 2009 – 2015 na projekt celkem 3,39 mld. Kč.), posl. R. Kubíček (Dotázal se, zda bude nový IT systémem z projektu JIM využit v projektu Moje daně.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Krátce reagoval na vznesený dotaz.), ředitel odboru Strategie daňové politiky, spolupráce a správy MF Z. Hrdlička (Uvedl, že NKÚ neshledalo, že by MF porušilo rozpočtovou kázeň ve vysokých částkách. Největším problémem byl nákup velkokapacitního rentgenu na letiště Ruzyně pro Celní správu za 25 mil. Kč, ale peníze byly použity na potřebnou věc.), posl. L. Černohorský (Dotázal se, jak MF využilo vybavení pro DJ v místnosti pro školení a stroboskop.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Tato investice se realizovala skrz Fond kulturních a sociálních potřeb.), posl. J. Bláha (Lidé, kteří za toto byli zodpovědní, by měli nést následky. Dotázal se, zda bylo podáno nějaké trestní oznámení.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Uvedl, že problém byl v tom, že nákup rentgenu se financoval z projektu JIM a nikoliv z jiné rozpočtové položky státního rozpočtu. Finanční prostředky nebyly zcizeny ani vynaloženy nehospodárně, proto nebylo podáno trestní oznámení.), posl. M. Kalousek (Uvedl, že pokud by NKÚ nabyl nějakého podezření, že byl spáchán trestný čin, tak by podal trestní oznámení jako první. Ne každé porušení rozpočtových pravidel je trestným činem.), posl. J. Bláha (Konstatoval, že nákup vybavení pro DJ jsou vyhozené peníze.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Uvedl, že vybavení pro DJ bylo ve finále uhrazeno z FKSP. Vynakládání prostředků z FKSP je upraveno zákonem. Do určité míry toto má simulovat zaměstnanecké benefity.), posl. M. Kalousek (Uvedl, že FKSP se v soukromém sektoru tvoří ze zisku. Ve veřejné sféře se tvoří z 2 % mezd. Jako ministr financí v době krize prosadil snížení na 1 %, ale následující vláda to opět vrátila na 2 %.), posl. L. Černohorský (Dotázal se, zda je v současné době vytvořena metodika řízení projektu Moje daně. Dále se dotázal, zda metodika řeší také to, jakým způsobem se sdílí informace mezi jednotlivými subjekty v rámci projektového řízení.), náměstek ministryně financí S. Kouba (Uvedl, že jsou přijaty směrnice o projektovém řízení. Projekt Moje daně sestává z několika dílčích projektů, které řeší jednotlivé projektové týmy.), ředitel odboru Strategie daňové politiky, spolupráce a správy MF Z. Hrdlička (Krátce pohovořil o přístupech resortů k datům v rámci projektu JIM.), 1. zástupce generálního ředitele GŘC L. Šatran (Uvedl, že se nejednalo o nákup nového rentgenu ale o opravu původního rentgenu. Všechny finanční prostředky byly účelově vázány na modernizaci celní správy.) a ředitel odboru bezpečnosti a GDPR GFŘ P. Krömer (Uvedl, že byl pověřen koordinací této kontrolní akce na GFŘ a v průběhu kontroly vysvětlovali kontrolní skupině, že projekt JIM se skládal z jednotlivých dílčích etap a každá etapa měla svůj dílčí cíl. Na základě politického rozhodnutí vznikl i transparentní účet, z kterého se čerpaly veškeré finanční prostředky v rámci JIM. V rámci kontrolního závěru nebylo stanoveno porušení rozpočtové kázně.). V podrobné rozpravě zpravodaj výboru posl. T. Martínek navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Tomáše Martínka, stanovisku náměstka ministryně financí Stanislava Kouby, a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/17 – Peněžní prostředky vynakládané na opatření související se zjednodušením výběru a správy daní a pojistného, zejména na Projekt vytvoření jednoho inkasního místa pro příjmy veřejných rozpočtů (dále jen „Kontrolní závěr č. 15/17“), b) Stanovisko Ministerstva financí, Generálního finančního ředitelství a Generálního ředitelství cel ke Kontrolnímu závěru č. 15/17, obsažené v části III materiálu vlády č.j. 1279/16, c) Usnesení vlády č. 1078 ze dne 5. 12. 2016; II. žádá ministryni financí, aby do 31. 7. 2019 předložila Kontrolnímu výboru koncepci řešení realizace jednotného inkasního místa nebo obdobného projektu, obsahující seznam plánovaných opatření včetně harmonogramu, která povedou k realizaci jednotného inkasního místa nebo obdobného projektu, který bude z pohledu občanů plnit obdobnou funkci; III. na základě Kontrolního závěru č. 15/17 konstatuje, že část finančních prostředků nebyla využita efektivně a v souladu s cíli programu JIM; IV. žádá generální ředitelku Generálního finančního ředitelství, aby do 28. 2. 2019 předložila Kontrolnímu výboru odpovědi na dotazy, které nebyly zodpovězeny při projednávání Kontrolního závěru č. 15/17; V. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, ministryni financí, generální ředitelku Generálního finančního ředitelství a generálního ředitele Generálního ředitelství cel. Z důvodu obsáhlého usnesení navrhl předseda výboru posl. R. Kubíček hlasovat nejdříve o jednotlivých bodech usnesení a až poté o usnesení jako celku. Hlasování o bodu I. usnesení – byl vysloven souhlas (13 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. M. Kalousek, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák /viz příloha zápisu č. 1, str. 3/. Hlasování o bodu II. usnesení – byl vysloven souhlas (12 pro; 0 proti; 1 se zdržel). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. M. Kalousek, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák /viz příloha zápisu č. 1, str. 4/. Hlasování o bodu III. usnesení – byl vysloven souhlas (9 pro; 0 proti; 4 se zdrželi). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. M. Kalousek, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák /viz příloha zápisu č. 1, str. 5/. Hlasování o bodu IV. usnesení – byl vysloven souhlas (13 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. M. Kalousek, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák /viz příloha zápisu č. 1, str. 6/. Hlasování o bodu V. usnesení – byl vysloven souhlas (14 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. M. Kalousek, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák /viz příloha zápisu č. 1, str. 7/. Dále bylo hlasováno o navrženém usnesení zpravodaje výboru posl. T. Martínka jako o celku a byl s ním vysloven souhlas, viz přijaté usnesení č. 68 (14 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. M. Kalousek, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák /viz příloha zápisu č. 1, str. 8/. 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/15 – Zdaňování nemovitostí, převodu nemovitostí a majetku nabytého děděním a darováním S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že NKÚ zkontroloval, jak GFŘ a vybrané finanční úřady vybíraly v letech 2012 až 2014 daň z nemovitých věcí, daň z nabytí nemovitých věcí, daň dědickou a daň darovací. Největším problémem spojeným s výběrem těchto daní je podle NKÚ vysoký objem nedoplatků. Finanční úřady vybraly v letech 2012 až 2014 na majetkových daních téměř 59 mld. Kč. V roce 2014 z nich inkasovaly 19,3 mld. Kč, přičemž ke konci téhož roku nedoplatky na těchto daních dosáhly téměř 3,5 mld. Kč. Největší podíl na těchto nedoplatcích má daň z nabytí nemovitých věcí. V roce 2014 stát z této daně získal téměř 9,3 mld. Kč, nedoplatky ale ke konci stejného roku přesáhly 2,3 mld. Kč. Vymáhání nedoplatků z majetkových daní významně ovlivňuje vysoký počet bagatelních nedoplatků do pěti tisíc korun. NKÚ zjistil, že na konci roku 2014 kontrolované finanční úřady evidovaly přes 105 tisíc nedoplatků, ze kterých více než tři čtvrtiny tvořily právě bagatelní nedoplatky. Ty z celkových nedoplatků v hodnotě 1,7 mld. Kč představují 4 %. Jejich vymáhání bude problémem i do budoucna, protože GFŘ od listopadu 2015 prodloužilo lhůtu pro jejich vymáhání. V krajních případech je tak úřady mohou začít vymáhat až 33 měsíců poté, co vznikly. Kontrola se také zabývala efektivitou výběru daní. Stát vybírá majetkové daně v porovnání s ostatními daněmi s třikrát menší efektivitou, což svědčí o tom, že daň je velmi komplikovaná a souvisí to také s politickým rozhodnutím o sazbách na jednotlivých daních. V roce 2014 finanční správa za jednu korunu výdajů na výběr těchto daní inkasovala necelých 25 Kč. U ostatních daní přitom za jednu korunu vybrala zhruba třikrát více. Podle NKÚ finanční správa spravovala majetkové daně bez zásadních pochybení. Podmínky pro výběr těchto daní se výrazně zlepšily po zavedení systému umožňujícího automatickou výměnu informací mezi finančními a katastrálními úřady. Příjmy z majetkových daní představovaly v roce 2013 podle OECD 1,38 % příjmů ze všech vybraných daní. Ve srovnání s 21 státy Evropské unie je v ČR podíl příjmů z majetkových daní na celkových vybraných daních druhý nejnižší. Kontrolní závěr byl projednáván bez rozporu. Místopředseda – zpravodaj výboru posl. V. Munzar konstatoval, že bude navrhovat přerušení tohoto bodu z důvodu nepřítomnosti generální ředitelky GFŘ T. Richterové, která nejdříve potvrdila účast na tomto jednání, ale poté se omluvila pouze dva dny před zasedáním KV z důvodu její účasti na poradě, kterou si sama svolala. Dále uvedl, že GFŘ bylo v tomto kontrolním závěru jedinou kontrolovanou osobou. GFŘ sleduje a zveřejňuje informace o efektivnosti a nákladovosti správy daní za všechny daňové příjmy, nikoliv za jednotlivé druhy daní. Personální informační systém GFŘ neumožňoval získat údaje o rozdělení pracovníků dle náplně jejich činnosti nebo dle jejich funkčního zařazení. Dotázal se, jakým způsobem MF měří efektivnost výběru daní. Náměstek ministryně financí S. Kouba uvedl, že obecně platí, že v ČR jsou majetkové daně poměrně nízké v mezinárodním srovnávání. Dále krátce reagoval na zpravodajskou zprávu. Mimo jiné uvedl, že v současné době se na GFŘ používá nový systém, který rozpočítává zaměstnance dle jednotlivých daní. Měření efektivnosti výběru daní probíhá v každém novém návrhu změny regulace v RIA. Místopředseda – zpravodaj výboru posl. V. Munzar uvedl, že celkový objem majetkových daní se příliš výrazně nezměnil. Změnily se ovšem výrazně personální náklady. Efektivita výběru daní se ve výsledku spíše zhoršila. Dále místopředseda – zpravodaj výboru posl. V. Munzar navrhl přerušit tento bod a přijmout usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Vojtěcha Munzara, stanovisku náměstka ministryně financí Stanislava Kouby a po rozpravě I. přerušuje projednávání tohoto bodu; II. žádá generální ředitelku Generálního finančního ředitelství podle § 39 odst. 2 zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, o osobní účast na schůzi Kontrolního výboru při projednávání Kontrolního závěru č. 15/15; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu a generální ředitelku Generálního finančního ředitelství. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 69 (12 pro; 0 proti; 2 se zdrželi). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. M. Kalousek, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák /viz příloha zápisu č. 1, str. 9/. 4. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/26 – Peněžní prostředky Evropské unie a státního rozpočtu vynaložené v rámci technické pomoci na aktivity související s publicitou a propagací operačních programů a projektů realizovaných v programovém období 2007 – 2013 S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že tato kontrolní akce byla do plánu kontrolní činnosti zařazena v roce 2014. Kontrolní závěr byl schválen v květnu 2016 a projednán byl v prosinci 2016. Kontrolovanými osobami bylo MŠMT, MPSV a Regionální rada regionu soudržnosti Střední Čechy. Kontroloři NKÚ se zaměřili na mediální a propagační projekty a kampaně za téměř 250 mil. Kč financované prostřednictvím čtyř operačních programů. Ty měly u široké veřejnosti zvýšit povědomí o Evropské unii, operačních programech i konkrétních podpořených projektech. Povědomí o pomoci z těchto evropských peněz se ale přesto mezi občany nezměnilo. Vyplývá to z dostupných průzkumů a hodnotících zpráv o dopadu těchto propagačních a komunikačních aktivit, které NKÚ vyhodnotil. Řadu z nich si nechala zpracovat sama kontrolovaná ministerstva. Například z několika průzkumů z prosince 2013 vyplývá, že povědomí o existenci fondů zůstávalo od roku 2011 na stejné úrovni. Jak v roce 2011, tak o dva roky později vědělo o fondech EU zhruba 74 % obyvatel ČR. Když se kontroloři zaměřili na to, jestli se zvýšilo povědomí lidí o kontrolovaných operačních programech, zjistili, že povědomí veřejnosti o nich se nezvýšilo, v případě OP VaVpl dokonce kleslo. Oproti roku 2011 si v roce 2013 také méně lidí myslelo, že informace o evropských fondech jsou jasné, srozumitelné, konkrétní a přesné, a to navzdory tomu, že se do propagace investovalo tolik peněz. Z kontrolovaných peněz vynaložených na publicitu se nejvíce utratilo za televizní a rozhlasové spoty, které byly zaměřeny na širokou veřejnost a propagovaly projekty financované z kontrolovaných evropských fondů. Tyto spoty za celkem 138 mil. Kč ale neobsahovaly žádné informace o tom, kolik se za úspěšné projekty zaplatilo. V televizních spotech také často chyběly informace o tom, že úspěšné projekty spolufinancovala ČR ze svého rozpočtu. Některé spoty byly vysílány až těsně před ukončením operačního programu. Nedostatky pak kontroloři našli i při přípravě mediálních kampaní. Při schvalování konkrétních projektů kontrolovaná ministerstva ani regionální rada nehodnotily, jestli jsou rozpočty na mediální kampaně a další projekty přiměřené. V řadě případů ani nevysvětlily, jak v projektech stanovily předpokládanou hodnotu veřejné zakázky. To je přitom důležité už jen proto, aby bylo možné vyhodnotit, jestli nabídka byla odpovídající. Se zpravodajskou zprávou vystoupil  zpravodaj výboru posl. T. Martínek. Uvedl, že kontrolní akce byla zaměřena na činnosti související s vynakládáním peněžních prostředků na vybrané informační a propagační aktivity, jež měly vést ke zlepšení informovanosti cílových skupin. Cílem kontroly bylo prověřit u vybraných operačních programů, zda výdaje hrazené v rámci technické pomoci na informační a propagační aktivity byly vynaloženy v souladu s komunikačními plány, zda byly vynaloženy účelně a hospodárně a zda související výběrová řízení proběhla v souladu s platnou legislativou a pravidly příslušného operačního programu. Kontrolní akci řídil a kontrolní závěr vypracoval člen NKÚ J. Vedral. Kontrolováno bylo období od roku 2007 do roku 2014, v případě věcných souvislostí i období předcházející. Kontrola byla prováděna v období od srpna 2015 do ledna 2016. Předmětem kontroly byly vybrané projekty, jež naplňovaly komunikační plány řídících orgánů jednotlivých operačních programů. Konkrétně programy Vzdělávání pro konkurenceschopnost a Lidské zdroje a zaměstnanost spolufinancované z Evropského sociálního fondu a programy Výzkum a vývoj pro inovace a Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Čechy spolufinancované z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Kontrolní akce NKÚ č. 15/26 byla zaměřena na činnosti související s vynakládáním peněžních prostředků na vybrané informační a propagační aktivity, jež měly vést ke zlepšení informovanosti cílových skupin. NKÚ prověřil oblast plánování informačních a propagačních aktivit, oblast provádění opatření k zajištění informovanosti cílových skupin a publicity příslušného operačního programu a oblast řízení a vyhodnocování účinnosti realizovaných opatření. NKÚ zkontroloval finanční prostředky v celkové výši 249,6 mil. Kč vynaložené v období od roku 2008 do roku 2015 na vybrané projekty, které naplňují komunikační plány formou informačních a propagačních aktivit. Dále uvedl některá shrnutí a vyhodnocení: · Řídící orgány nezajišťovaly informační a propagační aktivity vždy tak, aby bylo hospodárným způsobem dosaženo jejich cíle. Rizika možné nehospodárnosti vznikla již ve fázi plánování a přípravy. Obtížná měřitelnost cílů neposkytovala možnost ověřit, zda bylo cílů dosaženo. · Řídící orgány nehodnotily přiměřenost rozpočtu při schvalování projektů. U žádného z kontrolovaných projektů tak řídící orgány neposuzovaly dodržení principu hospodárnosti. Ten byl opomíjen také při zadávání některých veřejných zakázek k zajištění publicity. · Kontrolou NKÚ byl prověřen též systém evidence nakoupených propagačních předmětů a jejich distribuce. V některých případech vydávání předmětů nebyl zcela zřejmý účel. · Část zpráv z průběžných evaluací komunikačních plánů OP VK a OP LZZ zpracovaných v průběhu roku 2011 různými společnostmi byla z veřejných prostředků financována duplicitně. · Největší objem finančních prostředků byl vynaložen na zvýšení povědomí o EU, podpoře z fondů EU a operačních programech u cílové skupiny široká veřejnost. Míra povědomí o pomoci z fondů EU však dle průzkumů zůstává od roku 2011 neměnná. Dobrou informovanost o možnostech získání finanční podpory deklarovalo v průzkumech veřejného mínění v roce 2013 jen o 4 % více dotazovaných než v roce 2011. · Široké veřejnosti nebyly v rámci mediálních kampaní většiny kontrolovaných operačních programů prostřednictvím TV spotů poskytovány informace o výši finančních prostředků, jež byly vynaloženy na úspěšně realizované projekty. Dále ve své zpravodajské zprávě zpravodaj posl. T. Martínek uvedl, že NKÚ doporučuje zvážit míru vynakládání peněžních prostředků na mediální kampaně určené široké veřejnosti, jež mají z hlediska zvýšení povědomí o pomoci z fondů EU spíše jen okamžitý, krátkodobý efekt. NKÚ rovněž doporučuje vyváženěji propagovat všechny fondy EU, ze kterých je poskytována ČR pomoc, nikoli jen význam Evropského sociálního fondu. MŠMT i MPSV řádně vyhodnotilo zjištěné nedostatky a již realizovalo nebo bude realizovat jednotlivá nápravná opatření. Materiál je předkládán bez rozporu, nemá dopad na rovnost mužů a žen a nemá přímý dopad na státní rozpočet. Dne 5. 12. 2016 vydala vláda ke kontrolnímu závěru NKÚ č. 15/26 usnesení č. 1082, ve kterém bere na vědomí kontrolní závěr i stanoviska MŠMT a MPSV a ukládá ministryni školství, mládeže a tělovýchovy a ministryni práce a sociálních věcí realizovat opatření obsažená ve stanovisku. V rámci meziresortního připomínkového řízení bylo ze strany MF a NKÚ uplatněno celkem 14 připomínek, z nichž 7 bylo zcela či částečně akceptováno. V závěru své zpravodajské zprávy doporučil, aby se propagační náklady projektů držely na minimu požadovaném EU a současně pomocí definování SMART cílů a dalších opatření zlepšit efektivnost vynaložených prostředků. Aby nedocházelo k využívání těchto prostředků pro ovlivňování médií, měla by být soutěžena propagace vždy v co nejmenší míře, optimálně v lokalitě projektu. Případně je vhodné využít reklamní prostor ve veřejnoprávních médiích nebo jiných médiích vázaných podmínkami objektivity a vyváženosti. Dále doporučil omezit nákup dražších propagačních předmětů. Se stanoviskem za Ministerstvo práce a sociálních věcí vystoupil zastupující náměstek ministryně práce a sociálních věcí J. Kinský. Uvedl, že kontrolované období začínalo na začátku minulého programového období. V průběhu času došlo k výraznému posunu. V minulém programovém období se MPSV snažilo propagovat značky jednotlivých operačních programů, což se nyní ukazuje jako cesta, která nebyla příliš správná. Proto se od toho ustoupilo a v aktuálním programovém období se propaguje, že ta podpora je financovaná z rozpočtu EU. U kritizovaných mediálních kampaní také došlo k posunu. Největší z nich jsou realizovány centrálně z úrovně národního orgánu pro koordinaci, kterým je MMR. MPSV přijalo potřebná nápravná opatření. Dále uvedl, že je třeba rozlišovat propagaci na úrovni programů a propagaci na úrovni jednotlivých projektů. Příjemci jednotlivých dotací z evropských fondů jsou zavázáni k tomu, aby vhodným způsobem informovali o konkrétním projektu. Se stanoviskem za Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vystoupila zástupkyně náměstka ministra školství, mládeže a tělovýchovy A. Caithamlová. Uvedla, že se MŠMT řídí stejnými pravidly ESIF jako MPSV. MŠMT tento kontrolní závěr nerozporovalo. Konstatovala, že v aktuálním programovém období v operačním programu by se již veškerá zjištění NKÚ neopakovala. V obecné rozpravě vystoupili: posl. T. Martínek (Dotázal se, proč nebyly při plánovacích a propagačních aktivitách stanoveny cílové hodnoty indikátorů a zda reálně došlo v tomto ohledu k nápravě tak, jak je uvedeno v nápravném opatření, a proč MŠMT jako řídící orgán OP VK nezohlednilo doporučení hodnotitelů z průběžné evaluace komunikačního plánu OP VK z roku 2011 a nově neuspořádalo a neoptimalizovalo monitorovací indikátory. Dále se dotázal, zda jsou na MŠMT a MPSV skutečně realizována všechna opatření uložená vládou a proč provedlo MPSV v  březnu 2011 dvě téměř identická kvalitativní šetření na cílové skupině veřejnost.), zástupkyně náměstka ministra školství, mládeže a tělovýchovy A. Caithamlová (Konstatovala, že MŠMT nerozporuje, že závazné indikátory výsledků a výstupů mělo nastaveno špatně. Nyní jsou tyto ukazatele závazné. Je stanovena výchozí hodnota, která je nulová, a cílová hodnota, které se musí dosáhnout uprostřed a pak v závěru programového období. Dále uvedla, že upravit operační program je velice složitý proces a změna indikátorů se dlouho vyjednává se zástupci Evropské komise, podléhá schválení monitorovacích výborů. Pravděpodobně tedy nebylo možné z časových důvodů provést změny ještě v průběhu starého programového období.), ředitel odboru technické pomoci OP VVV J. Frisch (Uvedl, že problém s indikátory se týkal jednoho z operačních programů, a že byla přijata nápravná opatření. Indikátory mají vliv nejen na publicitu, ale i na vlastní projekt technické pomoci. Nyní jsou indikátory nastavené a MPSV je kontroluje.) a zastupující náměstek ministryně práce a sociálních věcí J. Kinský (Uvedl, že komunikační plán vypracoval členský stát a schvalovala ho Evropská komise. Protože nebyl poté již aktualizován, nemohly do něj být promítnuty ty indikátory, které byly následně vytvořeny a doplněny do ročních komunikačních plánů. MPSV všechna doporučení NKÚ zohlednilo ve vztahu k novému programovému období. Dále uvedl, že jedna zakázka navazovala na televizní kampaň a sloužila k jejímu vyhodnocení a druhá zakázka byla součástí povinné evaluace komunikačních aktivit jako celku. Bohužel obě zakázky probíhaly téměř současně. Pro aktuální období je toto zajištěno tím, že existuje plán komunikačních aktivit i evaluační plán, kde je stanoveno, v jakých okamžicích by vyhodnocování měla probíhat.). V podrobné rozpravě zpravodaj výboru posl. T. Martínek navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Tomáše Martínka, stanovisku zástupkyně náměstka ministra školství mládeže a tělovýchovy Anety Caithamlové, stanovisku zastupujícího náměstka ministryně práce a sociálních věcí Jiřího Kinského a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/26 – Peněžní prostředky Evropské unie a státního rozpočtu vynaložené v rámci technické pomoci na aktivity související s publicitou a propagací operačních programů a projektů realizovaných v programovém období 2007 – 2013 (dále jen „Kontrolní závěr č. 15/26“), b) Stanovisko Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Ministerstva práce a sociálních věcí ke Kontrolnímu závěru č. 15/26, obsažené v části III materiálu vlády č.j. 1249/16, c) Usnesení vlády č. 1082 ze dne 5. 12. 2016; II. žádá ministryni práce a sociálních věcí a ministra školství, mládeže a tělovýchovy, aby do 31. 7. 2019 předložili Kontrolnímu výboru informaci, jakým způsobem byla realizována opatření uložená usnesením vlády č. 1082 ze dne 5. 12. 2016; 1. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, ministryni práce a sociálních věcí a ministra školství, mládeže a tělovýchovy. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 70 (13 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák /viz příloha zápisu č. 1, str. 10/. 5. Informace ministra dopravy o průběhu výběrového řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil náměstek ministra dopravy J. Kopřiva. Uvedl, že při minulém projednávání této problematiky na KV bylo krátce po podpisu smlouvy s vítězným uchazečem zadávacího řízení, a v té době se hodně diskutovalo o tom, zda tento krok byl správný a zákonný. ÚOHS rozhodl prvostupňově v devíti výrocích s tím, že účastníkem dvou výroků bylo pouze MD jako zadavatel. MD se vzdalo práva podat rozklad, a tímto rozhodnutí nabylo právní moci. Poté MD podepsalo smlouvu. Uchazeč, který skončil jako druhý v pořadí, dal rozklad proti zbylým částem rozhodnutí, kde byl účastníkem i on, a podal k orgánu dohledu návrh na zákaz plnění z uzavřené smlouvy. Dále uvedl, že části řízení, ke kterým byl podán rozklad, byly předsedou ÚOHS zamítnuty a řízení bylo zastaveno. Dne 8. 12. 2018 bylo vydáno rozhodnutí úřadu, ve kterém byl návrh zamítnut jako nezákonný. KAPSCH k tomuto dal rozklad a MD bylo vyzváno orgánem dohledu, aby se seznámilo s podklady rozhodnutí a dalo své vyjádření k rozkladu. Nyní se dá očekávat, že v nejbližších týdnech proběhne druhostupňové rozhodnutí proti prvostupňovému rozhodnutí, které zamítlo návrh na zákaz plnění. V současné době se implementuje nový mýtný systém. Je ustanoveno osm pracovních skupin. MD již ve spolupráci s vítězným uchazečem definovalo části součinnosti, které požadují po společnosti KAPSCH. Odpověď od KAPSCH ještě MD neobdrželo. I kdyby KAPSCH neposkytl žádnou součinnost, vítězný uchazeč je schopen mýtný systém spustit v plánovaném termínu. V závěru uvedl, že je to velice složitý proces. MD může zahájit provoz nového mýtného systému k 1. 12. 2019 v rozsahu stávající zpoplatněné sítě a k lednu 2020 pro silnice první třídy. Se zpravodajskou zprávou vystoupil předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček. Uvedl, že KV se zpoplatněním mýtného systému zabývá dlouhodobě. Konstatoval, že bylo dobré, že MD hledalo krizovou alternativu převzetí mýtného systému mýtných bran. Požádal MD, kdyby došlo k jakémukoliv selhání nebo zpoždění, aby ministerstvo KV informovalo. V obecné rozpravě vystoupili: posl. M. Kupka (Uvedl, že z veřejných zdrojů ví, že na MD bylo v této věci podáno trestní oznámení v závěru loňského roku. Dotázal se, jakým způsobem MD připravuje argumentaci pro orgány činné v trestním řízení.), náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že podle informací, která má, na MD trestní oznámení ještě podáno nebylo a pokud ano, tak MD ještě nebylo vyzváno k podání vysvětlení. MD ví pouze z médií, že bylo podáno trestní oznámení na některé členy rozkladové komise u ÚOHS. Dále uvedl, že MD pro výběrové řízení zvolilo jednací řízení s uveřejněním a v zadávací dokumentaci si vyhradilo právo o nabídkách nejednat.), posl. V. Munzar (Dotázal se, zda je v dodatku pamatováno na nějaké sankce a zda tyto sankce by pokryly zvýšené náklady.), náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že tam sankce uvedené jsou, ale především je tam uvedena odpovědnost za škodu.), posl. K. Matušovská (Dotázala se na použití zakoupeného modulu za 372 mil. Kč na evropskou službu elektronického mýtného.), náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že tento modul na evropskou službu elektronického mýtného je součástí stávajícího mýtného systému. Byla vybrána vítězná nabídka subjektu s úplně novým mýtným systémem a dodá ho včetně svého modulu evropské služby elektronického mýta. Modul ze stávajícího mýtného systému se nebude dále používat.), posl. K. Matušovská (Dotázala se, zda MD tedy nepočítá s nějakou koncepcí hybridního systému do budoucna.), ředitel odboru pozemních komunikací MD V. Krumphanzl (Uvedl, že ČR nikdy neuvažovala o tom, že bude zavádět interoperabilitu elektronických mýtných systémů pomocí hybridní technologie. Evropská komise konstatovala, že takovouto interoperabilitu zavést nelze, naopak podpořila ryze mikrovlnnou interoperabilitu a ryze satelitní interoperabilitu. S hybridem se tedy v ČR nepočítá.), posl. K. Matušovská (Dotázala se, zda se mýtné brány budou dále používat.) a náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že pokud byly mýtné brány zahrnuty jako součást mýtného systému, vítězný uchazeč jich část využije. Pro zbytek mýtných bran se využití hledá.). V podrobné rozpravě předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu náměstka ministra dopravy Jakuba Kopřivy, zpravodajské zprávě poslance Romana Kubíčka a po rozpravě I. bere na vědomí informaci Ministerstva dopravy o průběhu výběrového řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění; II. žádá ministra dopravy, aby neprodleně informoval Kontrolní výbor o skutečnostech vedoucích k možnému zpoždění systému výkonového zpoplatnění; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil ministra dopravy. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 71 (13 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák /viz příloha zápisu č. 1, str. 11/. 6. Sdělení předsedy, různé V rámci tohoto bodu předseda výboru posl. R. Kubíček požádal členy KV, aby nahlásili na sekretariátu KV termín projednávání vybraných KZ NKÚ. V rámci toho bodu posl. J. Bláha informoval členy výboru o tom, že proběhla 5. schůze Podvýboru KV pro kontrolu hospodaření veřejného sektoru. Uvedl, že podvýbor za bývalého člena V. Koníčka zvolil nového místopředsedu, kterým se stal posl. L. Černohorský. Podvýbor si stanovil harmonogram činnosti pro rok 2019. Konstatoval, že podvýbor by rád navázal spolupráci s NKÚ vzhledem k rozpočtové kázni a sestavování rozpočtu a také, že se bude podvýbor i nadále zabývat prací na černo a její kontrolou. Dále předseda výboru posl. R. Kubíček v rámci tohoto bodu navrhl zvolit ověřovatelkou výboru posl. K. Matušovskou. Navrhl usnesení následujícího znění: Podle § 35 a dalších ustanovení zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR  volí ověřovatelkou Kontrolního výboru poslankyni Květu MATUŠOVSKOU. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 72 (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral /viz příloha zápisu č. 1, str. 12/. Předseda Podvýboru KV pro kontrolu hospodaření veřejného sektoru posl. J. Bláha požádal, zda by mohl KV pomoci podvýboru v souvislosti s komunikací s resorty o nákupu energií a služeb ve věci snížení plateb za tyto komodity. Předseda výbor posl. R. Kubíček uvedl, že k tomuto účelu slouží systém CRAB, který má na starosti ÚZSVM. V této věci by bylo vhodné, aby se podvýbor obrátil na generální ředitelku ÚZSVM, aby obeslala jednotlivé organizační složky státu, aby naplňovaly svou zákonnou povinnost vyplňování systému CRAB. 7. Návrh termínu a programu 16. schůze výboru Po úvodním vystoupení předsedy výboru posl. R. Kubíčka a po rozpravě Kontrolní výbor stanovil, že se 16. schůze výboru bude konat dne 7. 2. 2019 od 9.00 hodin a zmocnil předsedu výboru, aby stanovil program 16. schůze výboru, viz přijaté usnesení č. 73 (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. P. Mališ, posl. T. Martínek, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. I. Nevludová, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral /viz příloha zápisu č. 1, str. 13/. Předseda výboru posl. R. Kubíček poděkoval všem přítomným za spolupráci a ukončil patnáctou schůzi Kontrolního výboru. Schůze výboru byla ukončena v 12.20 hodin. Zapsala: M. Hálková – tajemnice výboru Lukáš ČERNOHORSKÝ v. r. Roman KUBÍČEK v. r. místopředseda – ověřovatel Kontrolního výboru předseda Kontrolního výboru Příloha č. 1 str. 1 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 9:01:26 1. hlasování, návrh Schválení programu  Aktivně hlasovalo: 10 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 1, schůze č. 15, čas 9:01:26 Příloha č. 1 str. 2 Usnesení č. 67 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 9:22:51 2. hlasování, návrh Stanovisko NKÚ ke Zprávě o plnění SR ČR za 1. pol. 2018 /ST 305/1/ - usnesení  Aktivně hlasovalo: 12 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 1 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Zdržel se Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 2, schůze č. 15, čas 9:22:51 Příloha č. 1 str. 3 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 10:50:57 3. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/17 - Peněž. prostř. vynakládané na opatření souvis. se zjednodušením výběru a správy daní a pojistného, zejm. na Projekt vytvoření jednoho inkas. místa pro příjmy veř. rozpočtů - bod I. usnesení  Aktivně hlasovalo: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 3, schůze č. 15, čas 10:50:57 Příloha č. 1 str. 4 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 10:51:25 4. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/17 - Peněž. prostř. vynakládané na opatření souvis. se zjednodušením výběru a správy daní a pojistného, zejm. na Projekt vytvoření jednoho inkas. místa pro příjmy veř. rozpočtů - bod II. usnesení  Aktivně hlasovalo: 13 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 1 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Zdržel se Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 4, schůze č. 15, čas 10:51:25 Příloha č. 1 str. 5 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 10:51:59 5. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/17 - Peněž. prostř. vynakládané na opatření souvis. se zjednodušením výběru a správy daní a pojistného, zejm. na Projekt vytvoření jednoho inkas. místa pro příjmy veř. rozpočtů – bod III. usnesení  Aktivně hlasovalo: 13 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 4 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: Zdržel se Roman Kubíček, ANO: Zdržel se Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: Zdržel se Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Zdržel se Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 5, schůze č. 15, čas 10:51:59 Příloha č. 1 str. 6 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 10:52:29 6. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/17 - Peněž. prostř. vynakládané na opatření souvis. se zjednodušením výběru a správy daní a pojistného, zejm. na Projekt vytvoření jednoho inkas. místa pro příjmy veř. rozpočtů – bod IV. usnesení  Aktivně hlasovalo: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Nehlasoval Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 6, schůze č. 15, čas 10:52:30 Příloha č. 1 str. 7 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 10:52:53 7. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/17 - Peněž. prostř. vynakládané na opatření souvis. se zjednodušením výběru a správy daní a pojistného, zejm. na Projekt vytvoření jednoho inkas. místa pro příjmy veř. rozpočtů – bod V. usnesení  Aktivně hlasovalo: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 7, schůze č. 15, čas 10:52:53 Příloha č. 1 str. 8 Usnesení č. 68 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 10:53:14 8. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/17 - Peněž. prostř. vynakládané na opatření souvis. se zjednodušením výběru a správy daní a pojistného, zejm. na Projekt vytvoření jednoho inkas. místa pro příjmy veř. rozpočtů - usnesení celek Aktivně hlasovalo: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 8, schůze č. 15, čas 10:53:14 Příloha č. 1 str. 9 Usnesení č. 69 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 11:08:42 9. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/15 - Zdaňování nemovitostí, převodu nemovitostí a majetku nabytého děděním a darováním - usnesení  Aktivně hlasovalo: 14 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 2 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Zdržel se Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: Pro Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Zdržel se Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 9, schůze č. 15, čas 11:08:42 Příloha č. 1 str. 10 Usnesení č. 70 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 11:43:09 10. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/26 - Peněž. prostř. EU a SR vynaložené v rámci technické pomoci na aktivity souvis. s publicitou a propagací oper. prog. a projektů realizovaných v prog. období 2007 - 2013 - usnesení  Aktivně hlasovalo: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: Nehlasoval Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 10, schůze č. 15, čas 11:43:09 Příloha č. 1 str. 11 Usnesení č. 71 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 12:12:09 11. hlasování, návrh Informace ministra dopravy o průběhu výběrového řízení na dodavatele systému výkon. zpoplatnění  Aktivně hlasovalo: 13 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: Nehlasoval Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 11, schůze č. 15, čas 12:12:09 Příloha č. 1 str. 12 Usnesení č. 72 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 12:16:50 12. hlasování, návrh Sdělení předsedy, různé - volba ověřovatele  Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: Nehlasoval Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Nehlasoval Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: nepřihlášen Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 12, schůze č. 15, čas 12:16:50 Příloha č. 1 str. 13 Usnesení č. 73 Kontrolní výbor PS PČR 15. schůze 10.01.2019 - 12:21:47 13. hlasování, návrh Návrh termínu a programu 16. schůze výboru  Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: Nehlasoval Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Nehlasoval Přemysl Mališ, ANO: Pro Tomáš Martínek, Piráti: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Radka Maxová, ANO: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Ivana Nevludová, SPD: Pro Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: nepřihlášen Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 13, schůze č. 15, čas 12:21:47 - 27 -
Projednávané dokumenty

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/vybory-psp/zaznamy/3600-15-20190110
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.