Snadné přidání nového datasetu

Jednání výborů PSP 3600-22-20191003


VýborKontrolní výbor
Datum jednání3. října 2019
Číslo jednání22
Zápis z jednání
        
Parlament České republiky POSLANECKÁ SNĚMOVNA 2019 8. volební období ZÁPIS z 22. schůze Kontrolního výboru, která se konala dne 3. října 2019 v budově Poslanecké sněmovny, Sněmovní 3, 118 26 Praha 1, místnost č. 206 Čtvrtek 3. října 2019 Přítomni: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. J. Pošvář, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák Omluveni: posl. M. Kalousek, posl. M. Pour, posl. P. Staněk, posl. L. Šafránková Hosté: dle prezenční listiny Tuto schůzi řídil předseda výboru posl. R. Kubíček. Předseda výboru posl. R. Kubíček zahájil schůzi výboru v 9.00 hodin a přivítal přítomné poslance a hosty. Navrhl z programu jednání vyřadit bod č. 1 „Informace vedoucího Kanceláře Poslanecké sněmovny ve věci vrácení přeplatku na pokutě ve výši 50 tisíc Kč pozůstalým po zemřelém bývalém prezidentu NKÚ Františku Dohnalovi“. Vyřazení tohoto bodu odůvodnil ředitel Legislativního odboru Poslanecké sněmovny P. Kymlička. Uvedl, že Legislativní odbor PS připravil KV návrh usnesení, ve kterém v první části navrhuje revokaci usnesení KV z roku 2017 (pozn.: usnesení KV č. 261 ze dne 6. 4. 2017). V tomto usnesení KV rozhodl, že tuto věc nelze projednat z toho důvodu, že se jedná o právní nástupnictví ve věcech správního trestání. Pokud někdo zemře, tak nelze znovu potrestat zemřelého a nelze ani uložit pokutu nebo jinak trestat jeho dědice. Dle názoru Legislativního odboru PS bylo tedy usnesení KV č. 261 nutné revokovat, proto to také KV navrhl. Jeho revokací by odpadla povinnost PS rozhodnout o odvolání. Ve druhé části navrženého usnesení je žádost, aby bylo v dodatečném dědickém řízení přesně určeno, kdo a v jakém rozsahu je dědicem těch 50 tis. Kč z pokuty. Konstatoval, že nová situace nastala, když toto pondělí 30. 9. 2019 večer bylo do PS doručeno usnesení, kterým bylo ukončeno dodatečné dědické řízení. Proto navrhuje, aby KV tento bod dnes neprojednal a vyřadil ho z návrhu programu do doby, než proběhnou jednání právních zástupců. O výsledku těchto jednání by KV poté informoval vedoucí Kanceláře PS. Dále předseda výboru posl R. Kubíček navrhl upravený program jednání 22. schůze Kontrolního výboru s vyřazením původně navrženého bodu „Informace vedoucího Kanceláře Poslanecké sněmovny ve věci vrácení přeplatku na pokutě ve výši 50 tisíc Kč pozůstalým po zemřelém bývalém prezidentu NKÚ Františku Dohnalovi“: 1. Návrh poslanců Romana Kubíčka, Lukáše Černohorského, Ivany Nevludové, Vojtěcha Munzara, Vladimíra Koníčka a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 236/ - pokračování (přerušeno na 10. schůzi Kontrolního výboru) – v případě, že již proběhlo 1. čtení v PS 2. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 17/15 – Peněžní prostředky státu na výzkum, vývoj a inovace 3. Informace ministra dopravy o průběhu výběrového řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění 4. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/20 – Investiční pobídky jako aktivní nástroj politiky zaměstnanosti 5. Sdělení předsedy, různé 6. Návrh termínu a programu 23. schůze výboru. Všichni přítomní poslanci souhlasili s navrženým programem (8 pro;  0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 1/. Z důvodu dostatečného časového prostoru navrhl předseda výboru posl. R. Kubíček předřadit bod č. 4. S tím vyslovili souhlas všichni přítomní poslanci (7 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. R. Rozvoral, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 2/. Poznámka: Dále jsou body schůze zapsány v nově schváleném pořadí. 4. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/20 – Investiční pobídky jako aktivní nástroj politiky zaměstnanosti Se zpravodajskou zprávou k tomuto bodu vystoupil zpravodaj výboru posl. P. Bělobrádek. Uvedl, že kontrolovanými osobami byly Úřad práce ČR a Ministerstvo práce a sociálních věcí. Všechny námitky byly vypořádány bez větších připomínek. Cílem kontroly bylo prověřit poskytování, čerpání a užití peněžních prostředků státu vynaložených na investiční pobídky ve formě hmotné podpory vytváření nových pracovních míst a rekvalifikace nebo školení zaměstnanců. Kontrolováno bylo období let 2012 až 2014. Kontrola byla prováděna od června do listopadu 2015. Zmínil některá zjištění NKÚ: · Rozpočty výdajů na investiční pobídky a Rámcový program, navržené ÚP ČR a schválené MPSV pro roky 2012 až 2014 nebyly dostatečně strukturované pro potřeby hodnocení a vykazování plnění. Kontrolované období bylo každoročně charakterizováno nízkým čerpáním peněžních prostředků vyčleněných MPSV na investiční pobídky. Pouze 8 % ostatních výdajů mělo v rozpočtech opodstatnění. Zbývajících 92 % ostatních předpokládaných výdajů nemohlo být čerpáno. Nevyčerpané prostředky byly použity k jiným účelům., · Kontrola příjemců zjistila dílčí pochybení, která neměla vliv na plnění sjednaných podmínek., · Kontrola NKÚ ukázala, že investoři mají v dohodách na nová pracovní místa sjednány pro jejich tvorbu převážně měkčí podmínky, než jaké vyplývaly z jejich záměrů. Dále uvedl, že MPSV ve spolupráci s Agenturou pro podporu podnikání a investic CzechInvest zintenzivní komunikaci s investory ve smyslu zjištění reálnosti čerpání hmotné podpory v daném kalendářním roce. Návrh rozpočtu bude vycházet z konkrétních informací týkajících se závazků vůči investorům. Právě ÚP ČR ve spolupráci s Agenturou pro podporu podnikání a investic CzechInvest zintenzivní komunikaci s potenciálními žadateli o uzavření dohody s ÚP ČR, aby na základě jejich informací byly více konkretizovány požadavky na rozpočet následujícího roku. Návrh rozpočtu na příslušný kalendářní rok bude vycházet z konkrétních možných závazků. Budou zohledněny pouze takové požadavky, které vyplynou z písemné komunikace s investorem. Intenzívnější spoluprací s Agenturou pro podporu podnikání a investic CzechInvest, MPSV a investory by mělo být dosaženo stavu, kdy v záměrech získat investiční pobídku budou příslušnými subjekty uváděny hodnoty k plánovaným aktivitám takovým způsobem, aby bylo pro tyto subjekty reálnější je plnit. V rámci připomínkového řízení MPSV připomínky akceptovalo. Závěrem uvedl, že MPSV akceptovalo závěry NKÚ a přijalo nápravná opatření, která mají přinést dodržování reálnosti rozpočtování i zvýšení efektivity investičních pobídek. V obecné rozpravě vystoupil posl. R. Kubíček (Krátce reagoval na zpravodajskou zprávu. Uvedl, že předpokládá, že to byla reakce na předcházející roky, kdy byla vyšší nezaměstnanost a MPSV nereagovalo na reálné potřeby. Veškeré připomínky NKÚ byly akceptovány a zahrnuty do dalšího rozpočtu.). V podrobné rozpravě zpravodaj výboru posl. P. Bělobrádek navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po zpravodajské zprávě poslance Pavla Bělobrádka a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 15/20 – Investiční pobídky jako aktivní nástroj politiky zaměstnanosti (dále jen „Kontrolní závěr č. 15/20“), b) Stanovisko Ministerstva práce a sociálních věcí a Úřadu práce České republiky ke Kontrolnímu závěru č. 15/20, obsažená v části IV materiálu vlády č.j. 1068/16, c) Usnesení vlády č. 990 ze dne 7. 11. 2016; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, ministryni práce a sociálních věcí a generální ředitelku Úřadu práce ČR. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 123 (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. J. Pošvář, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 3/. 1. Návrh poslanců Romana Kubíčka, Lukáše Černohorského, Ivany Nevludové, Vojtěcha Munzara, Vladimíra Koníčka a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 236/ - pokračování (přerušeno na 10. schůzi Kontrolního výboru) – v případě, že již proběhlo 1. čtení v PS S úvodním slovem vystoupil zástupce předkladatelů posl. R. Kubíček. Uvedl, že v podrobné rozpravě navrhne přerušit projednávání tohoto bodu a stanovit harmonogram pro podávání pozměňovacích návrhů. Dále vystoupil zpravodaj výboru posl. M. Kupka. Uvedl, že prvním čtením tohoto zákona se Poslanecká sněmovna zabývala v předchozím týdnu. Cílem tohoto poslaneckého návrhu je narovnat podmínky odměňování na NKÚ a v dalších institucích, které vypadly z režimu zákona o státní službě. V obecné rozpravě vystoupili: prezident NKÚ M. Kala (Poděkoval za to, že se podařilo minulý týden zařadit na plénum PS první čtení tohoto tisku. Konstatoval, že je to již téměř rok, co tato poslanecká novela ležela v PS. NKÚ projednal tuto problematiku s MF a MPSV a obě ministerstva doporučila, aby se postupovalo tímto způsobem. Upozornil, že vzniklo stanovisko Parlamentního institutu „Právní úprava odměňování zaměstnanců Nejvyššího kontrolního úřadu“, ve kterém je konstatováno, že judikatura soudního dvora v oblasti odměňování požaduje za stejnou nebo rovnocennou práci princip jednoho zdroje, podle něhož povinným subjektem, jež musí zajišťovat rovné odměňování, není pouze vlastní zaměstnavatel, ale také subjekt, který je za rovnost odpovědný a může rovné zacházení zajistit. Problémem je, že důvodová zpráva se nezabývá tím, jaké výše by měl následně platový řád dosahovat. Konstatoval, že pojistkou je Rozpočtový výbor PS, který na návrh prezidenta NKÚ schválí navýšení platů na NKÚ přiměřeně ve výši platů zaměstnanců ve státní službě. Závěrem uvedl, že navržená právní úprava je slučitelná s právem Evropské unie.) a posl. R. Kubíček (Krátce zdůvodnil, proč navrhuje přerušení projednávání tohoto bodu. Uvedl, že očekával jednotný pozměňovací návrh i pro dalšího účastníka, kterým je NBÚ. NBÚ mu ale zaslalo materiál, který není úplně kompaktní s tím, co podal NKÚ.). V podrobné rozpravě zpravodaj výboru posl. M. Kupka navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu zástupce předkladatelů poslance Romana Kubíčka, zpravodajské zprávě poslance Martina Kupky, stanovisku prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly a po rozpravě I. přerušuje projednávání tohoto bodu; II. stanoví harmonogram projednávání tohoto sněmovního tisku podle návrhu zpravodaje: · písemné pozměňovací návrhy předat na Kontrolní výbor do 23. 10. 2019 12.00 hodin, · materiál se zpracovanými pozměňovacími návrhy předá Nejvyšší kontrolní úřad zpět na Kontrolní výbor do 29. 10. 2019; III. zmocňuje zpravodaje výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 124 (12 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. V. Munzar, posl. J. Pošvář, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 4/. Z důvodu dostatečného časového prostoru navrhl předseda výboru posl. R. Kubíček předřadit body č. 6 a č. 7. S tím vyslovili souhlas všichni přítomní poslanci (12 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. V. Munzar, posl. J. Pošvář, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 5/. Poznámka: Dále jsou body schůze zapsány v nově schváleném pořadí. 6. Sdělení předsedy, různé V rámci tohoto bodu předseda výboru posl. R. Kubíček požádal členy KV, aby nahlásili na sekretariátu KV termín projednávání vybraných KZ NKÚ. Dále v rámci tohoto bodu předseda podvýboru KV pro kontrolu hospodaření veřejného sektoru posl. J. Bláha informoval členy KV o proběhlé 8. schůzi PKHVS. Uvedl, že si podvýbor ujasnil témata, kterými se bude v následujících měsících zabývat, a jak využije poznatky, které podvýbor získal v minulých dvou letech. 7. Návrh termínu a programu 23. schůze výboru Po úvodním vystoupení předsedy výboru posl. R. Kubíčka a po rozpravě Kontrolní výbor stanovil, že se 23. schůze výboru bude konat dne 31. 10. 2019 od 9.00 hodin v Poslanecké sněmovně, a zmocnil předsedu výboru, aby stanovil program 23. schůze výboru, viz přijaté usnesení č. 125 (12 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. V. Munzar, posl. J. Pošvář, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 6/. 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 17/15 – Peněžní prostředky státu na výzkum, vývoj a inovace S úvodním slovem vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že kontrolovaným obdobím byly roky 2014 až 2016 s tím, že kontrola probíhala od dubna 2017 do dubna 2018. Kontrolní akci řídil a kontrolní závěr vypracoval člen NKÚ P. Neuvirt. Kontrolovanými osobami byly Úřad vlády ČR, MŠMT, MPO, MZe, Akademie věd ČR, Univerzita Palackého v Olomouci, Vysoké učení technické v Brně, Jihočeská univerzita České Budějovice, Mendelova univerzita Brno, Biologické centrum Akademie věd České Budějovice, Ústav fyziky materiálu Akademie věd ČR v Brně a Ústav přístrojové techniky Akademie věd ČR v Brně. NKÚ se zaměřil na podporu výzkumu, vývoje a inovací v ČR v tomto období. Zaměřil se zejména na systém podpory, např. jeho nastavení, způsob rozdělování peněz, ale i na to, jaký mají rozdělené peníze dopad na výzkum a inovace. Přestože výdaje na výzkum a vývoj ve veřejném sektoru od roku 2010 celkově rostly, inovační výkonnost ČR klesala. V roce 2010 byly výdaje na výzkum a vývoj v ČR přibližně o pětinu nižší, než byl průměr v zemích EU. V roce 2015 bylo množství peněz investovaných do výzkumu a vývoje už o čtvrtinu nad evropským průměrem. Inovační výkonnost ČR přitom ale ve stejných letech klesala – v porovnání s evropským průměrem z 88 % na přibližně 84 %. Navzdory rostoucímu množství peněz stále provází výzkum a vývoj dlouhodobé problémy. Jde například o nízký počet nově registrovaných patentů – problém, který je známý již více než 15 let – což souvisí s malým množstvím výsledků uplatnitelných v praxi. V počtu patentů ČR nedosahuje ani třetiny průměrné hodnoty zemí EU. Dalším problémem je velmi slabá spolupráce mezi soukromým a veřejným sektorem, která je jedním ze základních předpokladů pro využití výsledků výzkumu v praxi. Na výzkum a vývoj dal podnikatelský sektor v roce 2016 přibližně 48 mld. Kč, na spolupráci s veřejnými vysokými školami a vládním sektorem šly z této částky jen necelé 3 mld. Kč. Na této bilanci se podepsalo to, jak je nastaven systém podpory. Při rozhodování o přidělení podpory pro danou instituci hrálo hlavní roli hodnocení vládní Rady pro výzkum, vývoj a inovace, které se opíralo hlavně o množství výsledků dané instituce – obvykle počet publikovaných článků. Kvalita institucí, jejich výsledků ani další faktory nebyly zdaleka tak podstatné. Vedle podpory institucím se rozděluje i tzv. účelová podpora, kterou získávají příjemci na konkrétní projekty. Tato podpora se rozděluje pomocí tematicky zaměřených programů, které jsou důležité, aby byly peníze využity efektivně. Kontrola ale ukázala, že zaměření těchto programů bylo obecné, chyběly u nich konkrétní a měřitelné cíle, ze kterých by bylo možné vyhodnotit, jak rozdělené peníze pomáhají ke změnám ve stanovených oblastech. Vyhodnocování těchto programů pak bylo čistě formální. Na účelovou podporu se v roce 2016 rozdělilo zhruba 14,3 mld. Kč. Tento kontrolní závěr projednala vláda 7. 11. 2018, přijala usnesení č. 722 a uložila ministryni průmyslu a obchodu, ministru školství, mládeže a tělovýchovy, ministru zemědělství a vedoucímu Úřadu vlády realizovat opatření obsažená ve stanovisku. Stanovisko bylo předkládáno bez rozporu. NKÚ řešil zejména otázky zavedení, nastavení a hodnocení programu účelové podpory, která byla schválená již v roce 2015, ale tato pravidla se stala závaznými až pro programy schvalované vládou od roku 2020. MŠMT zdůrazňuje, že postupuje v souladu se zákonem, například na rozdíl od Akademie věd ČR však neposkytuje institucionální podporu podle vlastního hodnocení výzkumných organizací s tím, že mu to zákon neukládá jako povinnost. Zjištění a závěry z kontrolní akce však jednoznačně prokázaly, že v oblasti výzkumu, vývoje a inovací má ČR značné rezervy a dělat jen na nezbytné minimum dané zákonem nemusí k jejich eliminaci stačit. Další problematikou bylo strategické orientování podpory základního výzkumu, kde úzce souvisí problematika podpory projektů, které zahrnují všechny fáze inovačního procesu, základní výzkum, aplikovaný výzkum, experimentální vývoj a realizace jejich výsledků v inovacích. Strategické orientování podpory základního výzkumu a provázání jednotlivých fází inovačního procesu má potenciál zlepšit efektivitu využívání nových poznatků v praxi. Dále se NKÚ zabýval otázkou toho, jak příjemci vykazovali čerpání prostředků institucionální podpory. Jedná se o to, že se zde postupuje pouze přeúčtovacími doklady vyhotovenými v závěru roku bez návaznosti na prvotní doklady, to znamená na konkrétní náklady. Nejednalo se o porušení MŠMT stanovených pravidel, ale tento systém poskytování institucionální podpory NKÚ nepovažuje za transparentní a neumožňuje ověření skutečného čerpání obdržených prostředků. MŠMT tuto skutečnost samo zjistilo svou kontrolou již v roce 2014, nepřijalo však na další období žádná opatření k odstranění nedostatků. MŠMT v materiálu pro vládu však již navrhlo přijmout nápravné opatření a NKÚ toto opatření považoval za dostatečné. Se stanoviskem za Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vystoupil náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy P. Doleček. Uvedl, že MŠMT bylo svodným místem i pro ostatní subjekty. Konstatoval, že systémové věci gesčně spadají pod Radu pro výzkum, vývoj a inovace. Materiál prošel vládou bez rozporu. Navržená opatření byla akceptována NKÚ a vládou. Zdůraznil, že kontrola prokázala, že veškeré prostředky byly poskytovány dle zákona a nedocházelo k žádnému zneužití. Konstatoval, že je nyní v PS projednáván vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací), který ruší metodu tzv. kafemlejnku, který kladl důraz na kvantitu, nikoliv na kvalitu výsledků (tato metoda byla uzákoněna v roce 2009). Dále uvedl, že nová metodika tzv. Metodika 2017+, která v příštím roce naběhne v plné síle, respektuje celou řadu závěrů, které NKÚ vyhodnotil jako nedostatečně dopracované. Inovační strategie, která byla schválená vládou, má vlastní pilíř věnovaný otázce duševního vlastnictví, kde se počítá s intervencemi i do otázky nabídky poradenství ze strany Úřadu pro průmyslové vlastnictví v celé škále vzdělávacího spektra. Dále se krátce vyjádřil k problematice účelové podpory, to znamená, jakým způsobem jsou schvalovány programy účelové podpory na aplikovaný výzkum z hlediska ex ante analýzy, z hlediska průběžného a závěrečného hodnocení i z hlediska hodnocení v časovém odstupu. V souvislosti s novelou zákona a náběhem Metodiky 2017+ byla před třemi měsíci dopracována metodika pro oblast vysokých škol. MŠMT připravilo ve spolupráci s RVVI poměrně komplexní materiál, který je schválený vládou a je veřejně dostupný. Na základě široké komunikace s rektory, prorektory a děkany je MŠMT připraveno během následujícího roku a půl vytvořit velmi komplexní a historicky bezprecedentní vyhodnocení otázky výzkumné činnosti na vysokých školách. Se stanoviskem za Ministerstvo průmyslu a obchodu vystoupil náměstek ministra průmyslu a obchodu P. Očko. Uvedl, že ani v případě MPO nekonstatoval NKÚ nějaká významná pochybení při hodnocení výběru projektů. NKÚ konstatuje, že v rámci veřejných soutěží v programu TIP postupuje MPO transparentním způsobem. Uvedl, že existuje nová metodika hodnocení výzkumu Metodika 2017+. Metodika klade důraz na aplikaci výsledků. Zároveň byly v mezičase schváleny některé nové programy, které posilují spolupráci výzkumné sféry a firem, např. program Národní centra kompetence, který je moderním nástrojem inspirovaným německým modelem. Jedná se o model financování, který motivuje výzkumné organizace ke spolupráci s firmami. Dále uvedl, že došlo k upřesnění kompetencí mezi MPO a Technologickou agenturou i dalšími resorty, což se stalo v rámci schvalování programu TREND, což je nový program MPO, který je realizovaný přes Technologickou agenturu. Se stanoviskem za Ministerstvo zemědělství vystoupil náměstek ministra zemědělství P. Sekáč. Uvedl, že MZe zavedlo u programu KUS a programu Země následné hodnocení. Z hlediska programu Země probíhá také dílčí hodnocení tak, aby MZe zlepšilo systém kontroly a zpětné vazby poskytovaných finančních prostředků. Uvedl, že věří, že se podaří vědu a výzkum posunout dopředu a prestiž této oblasti posílit. Se zpravodajskou zprávou vystoupil zpravodaj výboru posl. R. Zlesák. Uvedl, že se jedná o poměrně rozsáhlý kontrolní závěr. Konstatoval, že zhruba o 46 % se zvýšily finanční prostředky, které šly do výzkumu, vývoje a inovací, ale o 5 % klesla výkonnost inovačního systému. Kontrolní závěr má 16 zjištění, v kterých se objevují pojmy jako je neefektivní využití veřejných prostředků, netransparentnost, nerespektování pravidel, systémové nedostatky apod. Pozitivně zhodnotil, že všechny kontrolované instituce přijaly nápravná opatření, která mají tento nevhodný stav zvrátit. Dále citoval z KZ některé zjištěné nedostatky. V obecné rozpravě vystoupili: posl. L. Černohorský (Dotázal se, zda se MŠMT zabývalo tím, proč soukromý sektor výrazně více nespolupracuje s vysokými školami a co MŠMT udělalo pro nápravu.), náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy P. Doleček (Uvedl, že v kontrolovaném období nabíhala řada opatření. Dalším opatřením je zejména právní a metodická podpora vysokých škol. Z dat ČSÚ vyplývá, že v podnikovém sektoru je ohromná spousta výzkumných pracovníků. Stát nemůže direktivně nařizovat spolupráci soukromým firmám. V Metodice 2017+ MŠMT hodnotí, jakým způsobem jsou nastaveny procesy spolupráce s podnikovou sférou z hlediska konkrétních aplikovaných výstupů, ale i z hlediska toho, jak je nastaveno vnitřní prostředí.), posl. R. Zlesák (Uvedl, že vzniká mnoho výzkumných institucí a nepodaří se naplnit udržitelnost a existují obavy, že dojde ke krácení dotací a příjemci budou muset vracet část poskytnutých finančních prostředků. Dotázal se, zda se jedná o relevantní obavu a zda MŠMT nabízí nějaké řešení.), náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy P. Doleček (Uvedl, že vysoké školy nebudou muset vracet prostředky, protože udržitelnost VaVpI center je zajištěna tzv. národními programy udržitelnosti, které jsou koncipovány tak, aby byla podpora na udržení těchto center a aby se v jednotlivých letech zužovala, protože od roku 2021 je již na příjemcích, aby si zabezpečili udržitelnost. Z hlediska vztahu k Evropské komisi žádný problém není. Od zahájení těchto projektů v letech 2008 a 2009 bylo jednoznačně dáno, že kohezní politika je od toho, aby vybudovala centra. Následně Národní program udržitelnosti je k tomu, aby stát pomohl v překlenovacím období pěti let udržitelnosti vůči EK, ale od roku 2021 je to v plné odpovědnosti příjemců, kteří musí být schopni integrovat tato centra do svých institucí.) a posl. P. Bělobrádek (Mimo jiné konstatoval, že zjištění NKÚ nejsou nijak nová. Uvedl, že kritizovaný tzv. kafemlejnek již v řadě institucí nejede. K VaVpI centrům uvedl, že si jich vysoké školy zřídily poměrně hodně. Dále reagoval na některé další body z rozpravy.). V podrobné rozpravě předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Radka Zlesáka, stanovisku náměstka ministra školství, mládeže a tělovýchovy Pavla Dolečka, stanovisku náměstka ministra průmyslu a obchodu Petra Očka, stanovisku náměstka ministra zemědělství Pavla Sekáče a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 17/15 – Peněžní prostředky státu na výzkum, vývoj a inovace  (dále jen „Kontrolní závěr č. 17/15“), b) Stanovisko Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstva zemědělství a Úřadu vlády ČR ke Kontrolnímu závěru č. 17/15, obsažené v části III materiálu vlády č. j. 915/18, c) Usnesení vlády č. 722 ze dne 7. 11. 2018; II. doporučuje Nejvyššímu kontrolnímu úřadu, aby se i nadále intenzivně zabýval kontrolou v oblasti výzkumu, vývoje a inovací; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, ministra školství, mládeže a tělovýchovy, ministra průmyslu a obchodu a ministra zemědělství. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 126 (9 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. J. Pošvář, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 7/. 4. Informace ministra dopravy o průběhu výběrového řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění S úvodním slovem vystoupil ministr dopravy V. Kremlík. Zrekapituloval aktuální stav mýtného tendru a přípravy MD na výběr mýtného po 1. 12. 2019 a po 1. 1. 2020. Uvedl, že MD bylo doručeno nepravomocné rozhodnutí ÚOHS, kterým zakázal plnění podepsané mýtné smlouvy s odkladem na 12 měsíců. Konstatoval, že rozhodnutí je nepravomocné a MD v souladu s právními předpisy a postupy podá proti tomuto rozhodnutí rozklad. MD se neztotožňuje s názorem, který vydal ÚOHS, který byl vázán názorem Krajského soudu v Brně. MD je přesvědčeno, že nebyly zohledněny dostatečným způsobem argumenty MD, nebyl zohledněn veřejný zájem a některé části argumentace MD byly pominuty. Rozklad MD k dnešnímu dni ještě nepodalo, ale podá ho v zákonem stanovené lhůtě. Současně v důsledku tohoto rozhodnutí musí být MD připraveno na situaci případného nepříznivého rozhodnutí pro stát a pro MD. MD začalo připravovat otevřené zadávací řízení, které bude respektovat skutečnost, že k 1. 12. 2019 zde bude existovat moderní satelitní systém, který od 1. 1. 2020 bude vybírat na cca 900 kilometrech zpoplatněných silnic I. třídy mýto. Vzhledem k tomu, že tento systém bude dodaný, následná záložní varianta spočívá ve výběru v otevřeném zadávacím řízení dodavatele služeb na provozovatele dodaného mýtného systému. Doufá, že tento záložní plán nebude nutné naplnit. Doba, kterou stanovil ÚOHS, tedy 12 měsíců, je podle jeho názoru nedůvodně a nereálně krátká. Příprava mýtného tendru trvala 15 měsíců, reálná doba na to, aby MD přesoutěžilo služby na dodavatele mýtného systému, se pohybuje až v délce 30 měsíců. Dále konstatoval, že výběr mýta od 1. 12. 2019 není nijak ohrožen tímto prvostupňovým nepravomocným rozhodnutím a MD a společnost CzechToll a SkyToll pokračují v tom, aby se mýto moderním satelitním systémem vybíralo. Dále konstatoval, že dopravci jsou tímto nepravomocným rozhodnutím ÚOHS znejistěni. Se zpravodajskou zprávou vystoupil předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček. Uvedl, že se vychází z informací, že ÚOHS vydal zákaz plnění smlouvy na nový mýtný systém, který je smlouvou mezi MD a konsorciem CzechToll a SkyToll. Zákaz ale začne platit až po nabytí právní moci a MD se bude odvolávat a podávat rozklad. Je potřeba znát záložní řešení a další postup MD, ale i řešení případných soudních sporů, které mohou nastat. Dále uvedl, že by v této věci vyžádal osobní dohled ministra dopravy. Konstatoval, že připravil plán, podle kterého bude ministr dopravy poskytovat členům výboru aktuální informaci o mýtném systému, a to až do jeho spuštění. KV tento problém řeší pravidelně každý čtvrtrok se zástupci MD. Přípravy na tento nový systém byly spuštěny již v roce 2014, kdy byl KV ujišťován, jakým způsobem bude pokračovat, a vždy se poté vyskytl nějaký problém. V současné době je registrováno cca 38 tis. vozidel, především větších přepravců. Existuje 450 tis. vyrobených jednotek, což nenaplňuje ani 10 % a malí dopravci jsou v tzv. právní nejistotě. Konstatoval, že ve dnech před spuštěním nového systému může nastat určitý chaos. Dotázal se, co by se stalo, pokud by z nějakého důvodu tento systém nefungoval či by nemohl být používán. V obecně rozpravě vystoupili: ministr dopravy V. Kremlík (Uvedl, že zákaz plnění z mýtné smlouvy bude účinný až pravomocným rozhodnutím. Od okamžiku rozhodnutí začne běžet 12 měsíců, kdy smlouva bude stále platná a účinná. MD má tedy cca 15 měsíců na to, aby zrealizovalo záložní řešení. Záložní řešení spočívá v otevřeném zadávacím řízení. Vzhledem k tomu, že systém elektronického mýta bude již dodán, tak bude MD hledat provozovatele služeb tohoto převzatého systému. Může se jednat například o provoz infrastruktury, výkon provozních procesů, zpracování dat, údržbu technických zařízení, software, služby zákaznického centra, hromadný tisk, rozesílání dokladů, generální opravy atd. Bude to tedy pouze zadávací řízení na služby, ale bude také velmi složité. Zadávací řízení na smlouvu, která byla zpochybněna, trvalo 15 měsíců. Lhůta stanovená ÚOHS je tedy krátká. V souladu s platnými právními předpisy bude MD hledat pro případ nedostatku času řešení, vyplývající z platných předpisů a využije i některých výjimek. Uvedl, že za MD si bere nad touto problematikou osobní dohled. Zdůraznil, že MD využije všech právních prostředků, aby obhájilo svůj postup. K případným soudním sporům uvedl, že na poradě rozhodl o ustavení pracovní skupiny, která bude složena ze zástupců MD, ŘSD, jejich právních zástupců, MF, případně i zástupců ÚZSVM, a bude mu každý měsíc podávat reporting ke stavu správních a soudních řízení. Uvedl, že existuje nedávné rozhodnutí soudního dvora EU C-284/16 ze dne 6. 3. 2018, kdy zřejmě nebude možné k vymáhání nároků nadále využívat mezinárodní arbitráže na základě dvoustranných dohod mezi členskými státy EU. Tyto dohody nejsou kompatibilní s unijním právem.), posl. M. Kupka (Uvedl, že škoda už nastává v tom, že dopravci i řidiči se ocitají v chaotické situaci. Dotázal se, jak je to s dopadem stávajících rozhodnutí Krajského soudu v Brně. Zdůraznil, že v tuto chvíli je to odpovědnost vládní koalice.), ministr dopravy V. Kremlík (Uvedl, že jsou to důsledky postupů rozhodovací činnosti soudů nebo správních úřadů. Zdůraznil, že MD udělá vše proto, aby výběr mýta satelitním systémem nebyl ohrožen. V současné době probíhá informační kampaň a výměna jednotek. Nejvyšší správní soud rozhodl, že po uzavření smlouvy, která byla podepsána tehdejším ministrem dopravy, předseda ÚOHS neměl jinou zákonnou možnost, než správní řízení zastavit. O druhé kasační stížnosti, která se týká zákazu plnění, nebylo NSS ještě rozhodnuto.), posl. M. Matušovská (Dotázala se, zda je MD schopno připravit novelu zákona ve standardním režimu nebo zda to bude řešit poslaneckou inciativou. Dále se dotázala na zákaz jízdy kamionů v neděli a na řešení nedostatku odpočívek pro kamiony. Zmínila problematiku objíždění zpoplatněných úseků.), ministr dopravy V. Kremlík (Krátce reagoval na vznesené dotazy. Mimo jiné uvedl, že by byl rád, aby se legislativa připravila standardním procesem, aby prošla připomínkovými místy atd. K plošnému zákazu jízdy kamionů po silnicích II. a III. tříd uvedl, že je to výsledkem jednání pracovní skupiny Asociace krajů, Sdružení místních samospráv, ŘSD, Policie ČR, Svazu měst a obcí, kde se diskutují důsledky zpoplatnění silnic I. třídy. MD plánuje udělat indikativní sčítání, které začne do konce roku. Příští rok bude probíhat sčítání dopravy, které probíhá vždy po pěti letech. MD poté situaci vyhodnotí a případně upraví vyhláškou. MD řeší stanovení místní úpravy, to znamená zákazy jízd kamionů nad 12,5 tuny na silnicích II. a III. tříd. Dále se krátce vyjádřil k problematice odpočívek pro kamiony. Konstatoval, že v současné době chybí asi 1500 stání pro kamiony na D1. MD má v plánu letos otevřít přes 200 nových stání pro kamiony a další se budují.), posl. V. Munzar (Krátce reagoval na vystoupení ministra dopravy V. Kremlíka. KV byl od roku 2014 ujišťován, že je vše v naprostém pořádku. Dotázal se, jak se bude pohlížet na finanční prostředky, které budou do doby zneplatnění smlouvy vynaloženy a zda má MD zkalkulováno, jaké bude plnění za ten rok podle této smlouvy.), náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že se MD vzdalo práva podat rozklad. Se zohledněním všech skutečností bylo rozhodnutí pravomocné. Smluvní strany si musí vypořádat plnění za ně poskytnuté podle pravidel vypořádání bezdůvodného obohacení. Bude záležet na tom jak předseda ÚOHS v případě nejnepříznivějšího vývoje pro stát rozhodne. Existuje judikatura ÚOHS, která říká, že v části plnění, které již bylo realizováno, nemá smysl plnění zakazovat.), ministr dopravy V. Kremlík (Krátce doplnil odpověď náměstka ministra dopravy J. Kopřivy.), posl. M. Kupka (Krátce reagoval na rozpravu. Konstatoval, že novelu zákona č. 416/2009 Sb. viděl v paragrafovém znění v dubnu letošního roku, ale stále ještě není předložena do PS. Mimo jiné uvedl, že krizová varianta pro soutěž na nový systém je časově nereálná. Pokud by MD začalo připravovat zadávací podmínky pro soutěž, která by řešila pouze provozování, tak stejně je tento termín nezvládnutelný.), ministr dopravy V. Kremlík (Uvedl, že legislativní proces pokračuje a novela zákona č. 416/2009 Sb. bude v krátké době předložena vládě. Legislativní rada vlády měla k návrhu připomínky, které se musely vypořádat. V současné době má MD rozestavěno 250 km dálnic a silnic I. třídy. V letošním roce bude otevřeno přibližně 30 km nových dálnic. Nyní je rozestavěno 130 km dálnic, 60 km silnic I. třídy a 60 km modernizované D1. Zbývá zahájit modernizaci posledního úseku D1. Dále uvedl, že MD dělá vše proto, aby minimalizovalo dopady postupů soudů a správních úřadů. Pokud rozhodnutí nepříznivé pro stát skutečně nabyde právní moci, MD musí připravit otevřené zadávací řízení na provozovatele služeb. Toto je jediná reálná varianta.), posl. R. Zlesák (Krátce reagoval na rozpravu. Apeloval na MD, aby se zabývalo dokončením sítě silnic I. tříd.), ministr dopravy V. Kremlík (Uvedl, že záleží na iniciativě krajů, aby se stanovila místní úprava a zakázal se vjezd kamionů na silnice nižších tříd.), náměstek ministra dopravy J. Kopřiva (Uvedl, že ne každá přítomnost vozidla nad 12 tun na silnici II. a III. třídy je tranzitem. Tranzit není jízda pro nakládku, vykládku, jízdu do servisu, do sídla dopravce nebo do bydliště řidiče.), ministr dopravy V. Kremlík (Krátce se vyjádřil k nedostatku odpočívek a k nedělní jízdě kamionů. Uvedl, že proběhlo jednání na úrovni MV, premiéra, MD a bylo diskutováno, jak řešit situaci s velkým množstvím kamionů. Nedostatek odpočívek a stání pro kamiony řeší systémově ŘSD a má za úkol budovat nové odpočívky a rozšiřovat stávající. Z iniciativy MV byl připraven pozměňovací návrh, který zakazuje jízdu kamionů již v době od půlnoci do 22.00 hodin. Novela je připravena tak, že umožní vykládku na území ČR. Závěrem svého vystoupení doporučil členům KV sledovat jeho facebookový profil, kde zveřejňuje řadu aktuálních informací.), posl. L. Černohorský (Uvedl, že stále zůstává jedna žaloba podaná na Praze 1 na právní neexistenci smlouvy, která údajně nebyla umístěna do registru smluv. Dotázal se, která část nebyla do registru smluv konkrétně umístěna.), ministr dopravy V. Kremlík (Uvedl, že žaloba byla podána, podal ji jeden z komerčních subjektů a jeho tvrzení byla založena na tom, že nebyla v úplnosti zveřejněna mýtná smlouva a že nebyla naplněna dikce zákona o registru smluv. Skutečností je, že MD mýtnou smlouvu v registru smluv zveřejnilo, ale muselo respektovat ustanovení zákona o registru smluv, která určitá ustanovení z publikace vylučují. MD smlouvu nezveřejnilo v úplnosti, ale respektovalo při tom zákon o registru smluv a možnosti vyplývající z ochrany obchodního tajemství vybraného dodavatele. MD tento subjekt zažaloval a on poté svou žalobu vzal zpět.), posl. K. Matušovská (Krátce reagovala na rozpravu ve věci zakonzervovaných dopravních staveb.) a posl. R. Kubíček (Uvedl, že v podrobné rozpravě navrhne usnesení, ve kterém požádá ministra dopravy, aby do spuštění nového systému se osobně účastnil schůzí KV a informoval jeho členy o aktuálním stavu a byl připraven zodpovědět otázky poslanců např. o průběhu soudních žalob, spuštění systému, evidence vozidel, získávání jednotek atd.). V podrobné rozpravě předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu ministra dopravy Vladimíra Kremlíka, zpravodajské zprávě poslance Romana Kubíčka a po rozpravě I. bere na vědomí informaci ministra dopravy o průběhu výběrového řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění; II. žádá ministra dopravy, aby předložil Kontrolnímu výboru k 23. 10. 2019, 6. 11. 2019 a 4. 12. 2019 detailní informaci o aktuálním stavu mýtného systému; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil ministra dopravy. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 127 (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. P. Bělobrádek, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. V. Munzar, posl. J. Pošvář, posl. R. Sklenák, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 8/. Předseda výboru posl. R. Kubíček poděkoval všem přítomným za spolupráci a ukončil dvacátou druhou schůzi Kontrolního výboru. Schůze výboru byla ukončena ve 12.00 hodin. Zapsala: M. Hálková – tajemnice výboru Lukáš ČERNOHORSKÝ v. r. Roman KUBÍČEK v. r. místopředseda – ověřovatel Kontrolního výboru předseda Kontrolního výboru Příloha č. 1 str. 1 Kontrolní výbor PS PČR 22. schůze 03.10.2019 - 9:06:56 1. hlasování, návrh Vyřazení bodu č. 1 – Informace vedoucího KPS ve věci vrácení přeplatku na pokutě ve výši 50 tis. Kč pozůstalým po zemřelém bývalém prezidentu NKÚ F. Dohnalovi z programu schůze Aktivně hlasovalo: 8 Pro: 8 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 1, schůze č. 22, čas 9:06:56 Příloha č. 1 str. 2 Kontrolní výbor PS PČR 22. schůze 03.10.2019 - 9:10:25 2. hlasování, návrh Předřazení bodu č. 5 – KZ NKÚ z KA č. 15/20 – Investiční pobídky jako aktivní nástroj politiky zaměstnanosti Aktivně hlasovalo: 7 Pro: 7 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Nehlasoval Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Nehlasoval Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 2, schůze č. 22, čas 9:10:25 Příloha č. 1 str. 3 usnesení č. 123 Kontrolní výbor PS PČR 22. schůze 03.10.2019 - 9:19:27 3. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 15/20 - Investiční pobídky jako aktivní nástroj politiky zaměstnanosti - usnesení Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 3, schůze č. 22, čas 9:19:27 Příloha č. 1 str. 4 usnesení č. 124 Kontrolní výbor PS PČR 22. schůze 03.10.2019 - 9:27:13 4. hlasování, návrh Návrh poslanců R.Kubíčka,L.Černohorského,I.Nevludové,V.Munzara,V.Koníčka a dalších na vydání z., kterým se mění z. č.166/1993 Sb., o NKÚ, ve zn. pozd. předp. /ST 236/ - usnesení Aktivně hlasovalo: 12 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 4, schůze č. 22, čas 9:27:13 Příloha č. 1 str. 5 Kontrolní výbor PS PČR 22. schůze 03.10.2019 - 9:27:57 5. hlasování, návrh Předřazení bodů č. 6 - Sdělení předsedy, různé a č. 7 - Návrh termínu a programu 23. schůze výboru Aktivně hlasovalo: 12 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 5, schůze č. 22, čas 9:27:57 Příloha č. 1 str. 6 usnesení č. 125 Kontrolní výbor PS PČR 22. schůze 03.10.2019 - 9:30:36 6. hlasování, návrh Návrh termínu a programu 23. schůze výboru Aktivně hlasovalo: 12 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 6, schůze č. 22, čas 9:30:36 Příloha č. 1 str. 7 usnesení č. 126 Kontrolní výbor PS PČR 22. schůze 03.10.2019 - 10:50:15 7. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 17/15 - Peněž. prostř. státu na výzkum, vývoj a inovace - usnesení Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Nehlasoval Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Vojtěch Munzar, ODS: nepřihlášen Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: nepřihlášen Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 7, schůze č. 22, čas 10:50:15 Příloha č. 1 str. 8 usnesení č. 127 Kontrolní výbor PS PČR 22. schůze 03.10.2019 - 11:56:29 8. hlasování, návrh Informace ministra dopravy o průběhu výběr. řízení na dodavatele systému výkonového zpoplatnění - usnesení Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: Pro Jiří Bláha, ANO: nepřihlášen Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: Pro Květa Matušovská, KSČM: Pro Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: Pro Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: nepřihlášen Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 8, schůze č. 22, čas 11:56:29 - 19 -
Projednávané dokumenty

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/vybory-psp/zaznamy/3600-22-20191003
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.