Snadné přidání nového datasetu

Jednání výborů PSP 3600-27-20200206


VýborKontrolní výbor
Datum jednání6. února 2020
Číslo jednání27
Zápis z jednání
        
Parlament České republiky POSLANECKÁ SNĚMOVNA 2020 8. volební období ZÁPIS z 27. schůze Kontrolního výboru, která se konala dne 6. února 2020 v budově Poslanecké sněmovny, Sněmovní 3, 118 26 Praha 1, místnost č. 206 Čtvrtek 6. února 2020 Přítomni: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák Omluveni: posl. P. Bělobrádek, posl. M. Kalousek, posl. P. Mališ, posl. K. Matušovská, posl. J. Pošvář, posl. P. Staněk Hosté: dle prezenční listiny Tuto schůzi řídil předseda výboru posl. R. Kubíček a část projednávání bodu č. 3 řídil místopředseda výboru posl. V. Munzar. Předseda výboru posl. R. Kubíček zahájil schůzi výboru v 9.00 hodin a přivítal přítomné poslance a hosty. Navrhl program jednání 27. schůze Kontrolního výboru dle pozvánky: 1. Informace vedoucího Kanceláře Poslanecké sněmovny ve věci vrácení přeplatku na pokutě ve výši 50 tisíc Kč pozůstalým po zemřelém bývalém prezidentu NKÚ Františku Dohnalovi 2. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 16/17 – Účetnictví Ministerstva zahraničních věcí 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 16/18 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými je příslušný hospodařit Státní ústav pro kontrolu léčiv 4. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 17/27 – Majetek státu a peněžní prostředky poskytnuté státnímu podniku Česká pošta 5.a) Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 360/ – (příprava na 3. čtení v PS) 5.b) Návrh poslanců Lukáše Černohorského, Tomáše Martínka, Jakuba Michálka, Ivana Bartoše a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 230/ – (příprava na 3. čtení v PS) 6. Sdělení předsedy, různé 7. Návrh termínu a programu příští schůze výboru. Nikdo z přítomných poslanců nevznesl návrh na změnu, doplnění nebo vypuštění některého z bodů. Všichni přítomní poslanci souhlasili s navrženým programem (7 pro;  0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. V. Munzar, posl. R. Rozvoral, posl. L. Šafránková /viz příloha zápisu č. 1, str. 1/. 1. Informace vedoucího Kanceláře Poslanecké sněmovny ve věci vrácení přeplatku na pokutě ve výši 50 tisíc Kč pozůstalým po zemřelém bývalém prezidentu NKÚ Františku Dohnalovi S úvodním slovem vystoupil vedoucí Kanceláře Poslanecké sněmovny J. Morávek. Uvedl, že se jedná o záležitost, která vznikla již v roce 2010. V současné době nelze po úmrtí bývalého prezidenta NKÚ F. Dohnala vůči němu v PS již rozhodnout a jím zaplacená pořádková pokuta ve výši 50 tis. Kč není tudíž podložena pravomocným rozhodnutím PS. Probíhající soudní spory doporučuje tedy uzavřít smírem s pozůstalými po zemřelém F. Dohnalovi, resp. uzavřením dohody o narovnání. Pro informaci členů KV sdělil, že tento postup konzultoval s příslušným pracovištěm MF, neboť mimo jiné nebylo zřejmé, zda by uvedenou pokutu měla vracet Kancelář PS nebo MF. V této souvislosti MF sdělilo, že uvedenou částku má vrátit KPS. Současně bylo na základě příslušného usnesení Okresního soudu v Jihlavě určeno, kdo jsou oprávnění dědici po jmenovaném ohledně této částky. Požádal členy KV o posouzení věcí a o případný souhlas s návrhem usnesení. Předseda výboru posl. R. Kubíček uvedl, že členové KV jsou s touto situací seznámeni, protože byla projednávána na KV již několikrát a KV souhlasí se zněním návrhu usnesení. V obecné rozpravě nikdo z přítomných poslanců a hostů nevystoupil. V podrobné rozpravě předseda výboru posl. R. Kubíček navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor, jako orgán Poslanecké sněmovny, do jehož kompetence tato věc náleží I. revokuje usnesení č. 261 ze 45. schůze dne 6. 4. 2017; II. konstatuje, že 1. odvolání Terezy Dohnalové, bytem Jihlava, Březinovy sady 25, proti výše uvedenému usnesení, které bylo revokováno, je z tohoto důvodu bezpředmětné, 2. v dodatečném dědickém řízení po zemřelém Ing. Františku Dohnalovi bylo určeno, kdo a v jakém rozsahu je oprávněným dědicem ohledně přeplatku na pokutě ve výši 50 tisíc Kč; III. souhlasí 1. s uzavřením dohody o narovnání mezi Českou republikou – Kanceláří Poslanecké sněmovny a pozůstalými po zemřelém Ing. Františku Dohnalovi, uvedenými v usnesení Okresního soudu v Jihlavě sp. zn. 26 D 792/2013 – 238, 2. se zaplacením částky 150 tisíc Kč rodině Dohnalových jako obecné narovnací částky podle výše uvedené dohody o narovnání, zahrnující předmět vedených sporů bez predikce strukturalizace této částky, a to do deseti pracovních dnů ode dne, kdy Kanceláři Poslanecké sněmovny (resp. jejímu právnímu zástupci) nebo Poslanecké sněmovně (resp. jejímu právnímu zástupci), bude doručeno Městským soudem v Praze a Obvodním soudem pro Prahu 1, resp. posledním z nich, rozhodnutí o zastavení předmětného řízení bez povinnosti náhrady nákladů řízení, s vyznačenými doložkami nabytí právní moci; IV. žádá vedoucího Kanceláře Poslanecké sněmovny, aby realizaci tohoto usnesení ve spolupráci s pozůstalými po zemřelém Ing. Františku Dohnalovi zajistil; V. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil předsedu Poslanecké sněmovny a vedoucího Kanceláře Poslanecké sněmovny. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 153 (8 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. V. Munzar, posl. R. Rozvoral, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 2/. 2. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 16/17 – Účetnictví Ministerstva zahraničních věcí S úvodním výkladem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že kontrola u kontrolované osoby byla prováděna v době od června do prosince 2016. Kontrolní akci řídil a kontrolní závěr vypracoval člen NKÚ D. Reisiegel. NKÚ prověřil, jak Ministerstvo zahraničních věcí vedlo účetnictví v průběhu roku 2015, a konstatoval, že nesprávnosti, které kontrola v účetnictví našla, dosáhly téměř 2,7 miliardy korun. Vznikly zejména kvůli chybnému účtování účetních případů zastupitelských úřadů, podmíněných závazků z transferů a prostředků na financování záloh zastupitelských úřadů. Podle kontrolorů jsou celkové nesprávnosti významné a MZV tak v roce 2015 vedlo nesprávné, neúplné, neprůkazné a nesrozumitelné účetnictví. Jedním z hlavních problémů bylo, že účtování za zastupitelské úřady neprobíhalo průběžně a jednorázově. Dvěma doklady se tak zaúčtovalo 302 tisíc účetních zápisů. Ty přitom tvořily téměř 60 % všech účetních zápisů ministerstva v roce 2015. Navíc tyto doklady nesplňovaly zákonné náležitosti účetních dokladů a nebylo z nich tak zřejmé, čeho se týkají. Ministerstvo také pro zastupitelské úřady stanovilo nesprávně účetní období a kontroloři zjistili i další systémové chyby. Ministerstvo například nerozlišovalo mezi hotovostními a bezhotovostními pohyby peněžních prostředků. Chybně bylo také účtováno o prostředcích na financování záloh zastupitelských úřadů za 200 mil. Kč. Ministerstvo je vykázalo totiž jako závazek vůči jinému subjektu, i když je jen převádělo mezi svými vlastními bankovními účty. Tento kontrolní závěr byl projednán vládou dne 6. 11. 2017. Bylo schváleno usnesení č. 791, kterým vzala vláda kontrolní závěr na vědomí a uložila ministru zahraničních věcí realizovat opatření ke zjištění NKÚ obsažená v kontrolním závěru. Vypořádání připomínek proběhlo bez rozporu s tím, že NKÚ měl připomínky k tomu, že by systémová opatření měla být plněna výhradně až po zavedení nového informačního systému. Vzhledem k tomu, že MZV původní termín pro splnění opatření nedodrželo a nový konečný termín nestanovilo, upozornil NKÚ, že nepřijetím systémových opatření bude i nadále docházet k porušování právních předpisů. Se stanoviskem za Ministerstvo zahraničních věcí vystoupil náměstek ministra zahraničních věcí T. Kryl. Uvedl, že většina nápravných opatření, která jsou zmíněna v kontrolním závěru, již provedena byla. Další nápravná opatření jsou zaváděna průběžně. Podotkl, že zjištění, ke kterým došlo, popsala situaci tak, jak účetnictví MZV fungovalo v průběhu celé řady let. Problém MZV je v tuto chvíli účetní systém. Účetní systém, který na MZV v současnosti funguje, pracuje řadu let. Ekonomický informační systém si nechalo MZV vyvíjet pro sebe na zakázku. Od roku 2004, kdy ho MZV začalo využívat, stál celkem kolem 40 mil. Kč. V tuto chvíli se všechny smluvní možnosti, jak rozvíjet tento systém, vyčerpaly. MZV je připraveno realizovat další kroky vedoucí k vyhlášení zakázky na nový účetní systém. MZV se stalo terčem několika kybernetických útoků. V současné době je tento problém řešen napříč bezpečnostními složkami státu. Na MZV vznikl transformační tým ministerského IT a na MZV by měl také vzniknout komplexně úplně nový systém IT. Dokud tento nový systém IT nevznikne a MZV nebude vědět, na jaké platformě bude pracovat, těžko může nakupovat nový účetní systém, když poté nebude platforma s tímto systémem kompatibilní. Se zpravodajskou zprávou vystoupil místopředseda – zpravodaj výboru posl. L. Černohorský. Uvedl, že cílem kontroly bylo prověřit, zda MZV při vedení účetnictví v roce 2015 postupovalo v souladu s příslušnými právními předpisy. Kontrolováno bylo období roku 2015 včetně souvisejících skutečností z let předchozích a kontrola byla prováděna od června do prosince 2016. Účetnictví MZV v kontrolovaném období roku 2015 bylo nesprávné, neúplné, neprůkazné a nesrozumitelné. Kontrolou byly v účetnictví zjištěny nesprávnosti v celkové výši necelých 2,7 mld. Kč, na kterých se podílely především chybně účtované účetní případy zastupitelských úřadů, podmíněné závazky z transferů a prostředky na financování záloh. Účetní zápisy za zastupitelské úřady (více než 302 tisíce) zaúčtovalo MZV prostřednictvím dvou souhrnných účetních dokladů ze dne 31. 12. 2015 bez jasné vazby na podklady pro účetní zápisy. Účetnictví v této oblasti tak bylo neprůkazné. MZV nerozlišovalo mezi hotovostními a bezhotovostními pohyby peněžních prostředků, což do dnešní doby nebylo napraveno. Spousta nálezů NKÚ nebyla dosud opravena právě s odůvodněním, že není nový informační systém. Uvedl, že dle jeho názoru je standardní účetní systém toto schopen zvládat. Dotázal se, kdy konkrétně bude mít MZV nový informační systém, a proč nelze stávající doplnit o nové moduly. Dále se dotázal, co je myšleno pod názvem „komplexní systém IT“. Náměstek ministra zahraničních věcí T. Kryl uvedl, že účetnictví MZV probíhá v tzv. vnitřní síti, která je klasifikována stupněm V. Je to zásadní problém, protože veškeré kroky z hlediska bezpečnosti musí být certifikovány. Další systém, se kterým pracují zastupitelské úřady, je s tímto kompatibilní, ale není to ideální stav. Útoky zasáhly především ministerskou vnější poštu. Dále uvedl, že systém byl MZV dodán firmou MÚZO Praha s.r.o. MZV vyčerpalo všechny finanční prostředky na vývoj tohoto systému v průběhu let. Pokud by v tuto chvíli MZV chtělo po této firmě vyvíjet další moduly, porušilo by zákon o veřejných zakázkách, protože by byly porušeny nastavené limity. V obecné rozpravě vystoupili: posl. J. Bláha (Uvedl, že v oblasti IT se vynakládají závratné finanční částky. Je nutné stanovit priority, jak by měla jednotlivá ministerstva postupovat.), posl. L. Černohorský (Uvedl, že stále neexistuje informace o tom, zda a jakým způsobem bude nový účetní systém proveden. Dotázal se, kdy bude rozhodnuto o novém systému.), náměstek ministra zahraničních věcí T. Kryl (Krátce reagoval na dotazy. Mimo jiné uvedl, že nesouhlasí s tím, že účetní systém MZV byl drahý. Dále uvedl, že sám upřednostňuje, aby zakázka na nový ekonomický systém byla vypsána co nejdříve. MZV přijalo v roce 2015 rozhodnutí, že spojilo odbory správy rozpočtu a hlavního účetního do jednoho megaodboru. Ukázalo se, že toto spojení není úplně ideální. V loňském roce byl proto znovu vytvořen odbor hlavního účetního.), posl. I. Kalátová (Krátce reagovala na rozpravu. Dotázala se, jakým způsobem byly vypořádány inventarizační rozdíly.), pracovník MZV pověřený řízením Odboru hlavního účetního MZV J. Fejgl (Uvedl, že zastupitelské úřady si rozdělují veškeré příjmy a výdaje na rozpočtové položky. Tato data se přenášejí jednou za měsíc. MZV v softwaru nevidí, na jaké rozpočtové položky úřad účtuje. Dále uvedl, že v roce 2015 byla zavedena tzv. metoda zálohování a zastupitelský úřad každý měsíc vyúčtovával zálohy do ústředí jednorázovou položkou.), posl. R. Kubíček (Dotázal se, jakým způsobem bude tedy vyřešen online přenos dat. V současné době musí zabezpečení pokrývat MF.), pracovník MZV pověřený řízením Odboru hlavního účetního MZV J. Fejgl (Krátce reagoval na dotaz. Uvedl, že zabezpečení musí probíhat přes firewall zastupitelských úřadů.), posl. R. Kubíček (Krátce reagoval na rozpravu.) a pracovník MZV pověřený řízením Odboru hlavního účetního MZV J. Fejgl (Uvedl, že jakýkoliv údaj provedený v účetnictví musí organizační složky státu okamžitě v reálném čase přenést do Státní pokladny a ISPROFIN. Jakékoliv firmy a soukromníci vykazují účetnictví ne každý den v reálném čase.). V podrobné rozpravě místopředseda – zpravodaj výboru posl. L. Černohorský navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Lukáše Černohorského, stanovisku náměstka ministra zahraničních věcí Tomáše Kryla a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 16/17 – Účetnictví Ministerstva zahraničních věcí (dále jen „Kontrolní závěr č. 16/17“), b) Usnesení vlády č. 791 ze dne 6. 11. 2017, c) Informaci Ministerstva zahraničních věcí o stavu plnění opatření přijatých k odstranění nedostatků uvedených v Kontrolním závěru č. 16/17, obsaženou v části II materiálu vlády č. j. 581/19; II. žádá ministra zahraničních věcí, aby předložil Kontrolnímu výboru: a) do 1. 6. 2020 informaci o průběhu výběrového řízení na nový účetní systém, b) pravidelně vždy k 1. 6. a 1. 12. příslušného kalendářního roku informaci o přípravě a zavádění nového účetního systému; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu a ministra zahraničních věcí. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 154 (9 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 3/. Po ukončení projednávání bodu č. 2 převzal řízení schůze místopředseda Kontrolního výboru posl. V. Munzar. 3. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 16/18 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými je příslušný hospodařit Státní ústav pro kontrolu léčiv S úvodním slovem k tomuto bodu vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že kontrolovaným obdobím byly roky 2013 až 2015. Kontrola probíhala u kontrolovaných osob od června do prosince 2016. Kontrolní akci řídila a kontrolní závěr vypracovala členka NKÚ H. Pýchová. Ačkoliv NKÚ zkontroloval téměř 450 mil. Kč a majetek v hodnotě 160 mil. Kč, ukázalo se, že jedním z nejvýznamnějších projektů byl projekt Centrální úložiště elektronických receptů („eRecept“) a vyšel celkem na 318 mil. Kč. Nedostatky NKÚ odhalil jednak v tomto projektu a dále pak i ve způsobu financování činnosti SÚKL. Za vybudování Centrálního úložiště elektronických receptů zaplatil SÚKL v letech 2007 až 2016 téměř 318 mil. Kč a jeho provoz bude v následujících čtyřech letech stát přibližně 4,5 mil. Kč ročně. Využití tohoto systému bylo v té době od srpna roku 2011 do října roku 2016 minimální. V ČR bylo v té době vydáno necelých 5 milionů elektronických receptů, což představovalo zhruba jen 1,5 % ze všech vydaných receptů. Od začátku roku 2018 byla povinnost vydávat elektronické recepty a situace se významně zlepšila. SÚKL si také při budování systému nevyhradil možnost tento systém modifikovat, případně jej upravovat třetí stranou, nebyla vyjasněna autorská práva k jeho používání. Kvůli tomu se dostal do sporu s dodavatelem, který vyústil až v soud a pozastavení provozu systému od prosince 2015 do března 2016. Nedostatky se ale netýkaly jen tohoto projektu. V letech 2005 až 2009 přecházel SÚKL na novou IT architekturu a vytvářel datový sklad, neměl ale licence na používání některých softwarových aplikací. Dodavateli softwaru pak v rámci dohody o narovnání zaplatil 120 mil. Kč. NKÚ se zabýval také financováním ústavu a jeho účetnictvím. Podle zákona vybírá SÚKL od farmaceutických firem peníze za odborné úkony – jde o mimorozpočtové příjmy, ze kterých financuje svoji činnost. Jen v letech 2013 až 2015 takto inkasoval více než 1,5 mld. Kč. Z těchto příjmů ale vytvářel rezervní fond, což nemá oporu v zákoně, a současně vykazoval nižší závazky. Takovýto způsob financování ovlivňuje podobu účetní závěrky a významně zkresluje pohled na finanční situaci SÚKL. Tento kontrolní závěr byl projednán na jednání vlády dne 6. 11. 2017. Bylo přijato usnesení č. 790, kterým vláda vzala kontrolní závěr na vědomí, a bylo uloženo zajistit realizaci opatření obsažených ve stanovisku. Se zpravodajskou zprávou vystoupil místopředseda – zpravodaj výboru posl. L. Černohorský. Uvedl, že cílem kontroly bylo prověřit hospodaření s majetkem a peněžními prostředky státu, se kterými je příslušný hospodařit SÚKL. Kontrolovanými osobami byly Ministerstvo zdravotnictví a SÚKL. Kontrolovaným obdobím byly roky 2013 až 2015, v případě věcných souvislostí období předcházející a následující. Kontrola byla prováděna od června do prosince 2016. Kontrolou byly zjištěny systémové nedostatky ve způsobu financování činnosti SÚKL. Ústavem aplikovaný postup nemá oporu v zákoně, ani v právních předpisech provedení účetnictví. V důsledku zjištěného systémového nedostatku se tak mění pohled na finanční situaci účetní jednotky. MZ nepostupovalo v souladu se zákonem, když v letech 2013 až 2015 nesledovalo a nevyhodnocovalo hospodárnost, efektivnost a účelnost vynakládaných výdajů u SÚKL. Jedná se o velký systémový nedostatek, neboť vzhledem k nastavenému systému hospodaření SÚKL s náhradami výdajů za provedené odborné úkony podle MZ nedisponuje kontrolou nad využitím peněžních prostředků převedených ze zvláštního účtu na příjmový účet SÚKL. SÚKL neměl v kontrolovaném období ani v období předcházejícím vypracovanou a schválenou platnou informační koncepci, ani žádný jiný strategický dokument, podle kterého by byly budovány a řízeny v SÚKL informační systémy veřejné správy, čímž SÚKL nesplnil povinnosti uložené zákonem. SÚKL budoval Centrální úložiště elektronických receptů bez investičního záměru, studie proveditelnosti či jiného obdobného dokumentu. Současně vytvářel, rozvíjel, provozoval a spravoval Centrální úložiště elektronických receptů do května 2015 bez informační koncepce a provozní dokumentace, čímž nepostupoval taktéž v souladu se zákonem. V období let 2007 až 2016 vynaložil SÚKL v souvislosti s budováním Centrálního úložiště elektronických receptů a sdílené informační a komunikační infrastruktury pro provoz informačních systémů peněžní prostředky minimálně ve výši necelých 318 mil. Kč. Pro období let 2017 až 2020 se očekávaly na základě smluv uzavřených v prosinci 2016 další výdaje spojené se správou a provozem Centrálního úložiště elektronických receptů minimálně ve výši necelých 18 mil. Kč. V důsledku nekoncepčního řízení v oblasti IS a ICT v letech 2007 až 2015 docházelo k nedostatečné smluvní úpravě v oblasti autorských práv. SÚKL si ve smlouvách uzavřených do roku 2016 nevyhradil zejména možnost vyvinutý software modifikovat a možnost modifikovat software třetími osobami. Vystavil se tak uvedeným postupem riziku nevyjasněnosti autorských práv k Centrálnímu uložišti elektronických receptů, které vyústilo v soudní spor. V tuto chvíli převzal řízení schůze předseda Kontrolního výboru posl. R. Kubíček. Se stanoviskem za Ministerstvo zdravotnictví vystoupila náměstkyně ministra zdravotnictví H. Rögnerová. Uvedla, že skutečnosti zjištěné při kontrole jsou uvedeny v kontrolním závěru včetně všech doporučení. Zjištění NKÚ se týkala především financování SÚKL z mimorozpočtových zdrojů, hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti vynakládání výdajů a jejich kontroly ze strany ministerstva, informačních systémů SÚKL, budování Centrálního úložiště elektronických receptů, způsobu řízení informačních systémů a informačních a telekomunikačních technologií, účtování o majetku a oblasti zadávání veřejných zakázek a další. Na základě zjištění NKÚ v jednotlivých oblastech byla přijata příslušná nápravná opatření, která byla popsána ve stanovisku MZ ke kontrolnímu závěru. Nápravná opatření na straně SÚKL byla vydána jako příkaz ředitele SÚKL. V oblasti financování SÚKL z mimorozpočtových zdrojů došlo ke změně právní úpravy. V zákoně o léčivech bylo zákonem č. 262/2019 Sb. změněno ustanovení § 112 odst. 5, kde bylo explicitně doplněno, že náhrady výdajů za provedení odborných úkonů na žádost a za další odborné úkony jsou příjmem zvláštního účtu, který je součástí resortního fondu SÚKL. MZ je ze strany SÚKL pravidelně informováno o zapojení těchto mimorozpočtových prostředků. Se stanoviskem za Státní ústav pro kontrolu léčiv vystoupila ředitelka SÚKL I. Storová. Uvedla, že informační systémy SÚKL byly budovány a řízeny nekoncepčně. Tato situace byla již napravena. Dne 22. 4. 2015 byla schválena informační koncepce SÚKL a na tu navazovalo několik aktualizací, které byly vydané příkazem ředitele, a poté byla aktualizace vydána v roce 2018. V tuto chvíli je tato koncepce v souladu se strategií IT, která je pro období 2015 až 2020. Zároveň dne 22. 7. 2015 byla provedena povinná atestace ISVS a vydán certifikát. Dne 19. 12. 2018 byl vydán nový certifikát o atestaci ISVS. Dalším bodem bylo stanovené, že postup budování centrálního úložiště nelze považovat za efektivní. V současné době SÚKL je vlastníkem kompletních autorských práv včetně všech zdrojových kódů. Výběr dodavatelů probíhá standardně otevřenými veřejnými zakázkami. Od počátku povinné elektronické preskripce bylo předepsáno 141,250 milionů elektronických receptů. V současné době podíl převyšuje hranici 98 % z celkového objemu receptů. U všech nových smluv jsou upravena autorská práva včetně vlastnictví zdrojových kódů. K nekoncepčnímu řízení informačních systémů uvedla, že toto bylo vyřešeno již v minulosti dohodou o narovnání. Byl vydán příkaz, kterým byly stanoveny termíny a odpovědnosti pro optimalizaci licencí Oracle, kdy došlo k rozdělení aplikačního a databázového prostředí s vazbou na hardwarové vybavení. Došlo tím ke snížení spotřeby licencí produktu Oracle data. V obecné rozpravě vystoupili: posl. L. Černohorský (Dotázal se, zda byl připraven metodický materiál, kterým bude SÚKL uloženo předkládat pravidelně informaci o způsobu využití. Dále se dotázal, jak často je prováděn audit licencí.), ředitel Odboru přímo řízených organizací MZ J. Michálek (Uvedl, že dochází k pravidelnému podávání informací o zapojení mimorozpočtových prostředků. V současné době je metodicky vyřešeno jak postupovat.), ředitelka SÚKL I. Storová (Uvedla, že v současné době existuje služební zákon, kde je přesně dáno, kteří zaměstnanci jaké činnosti mohou vykonávat. Je vytvořena protikorupční strategie. Dále uvedla, že cena stávajícího systému byla 5 mil. Kč. SÚKL v tuto chvíli platí servis přibližně 121 tis. Kč. SÚKL sledování licencí Oracle dělá průběžně. Podpora se meziročně zvyšuje o 2 %. Od loňského roku SÚKL využívá smlouvy přes MV.), posl. L. Černohorský (Dotázal se, zda SÚKL uvažuje i o alternativě, že by se nevyužívala databáze, která má placené licence.) a ředitelka SÚKL I. Storová (Uvedla, že centrální úložiště je kritický systém veřejné správy. Provoz musí být v režimu 24/7. Požadavky na bezpečnost údajů jsou takové, že toto řešení bylo vybráno jako nejoptimálnější.). V podrobné rozpravě místopředseda – zpravodaj výboru posl. L. Černohorský navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Lukáše Černohorského, stanovisku náměstkyně ministra zdravotnictví Heleny Rögnerové, stanovisku ředitelky Státního ústavu pro kontrolu léčiv Ireny Storové a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 16/18 – Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými je příslušný hospodařit Státní ústav pro kontrolu léčiv (dále jen „Kontrolní závěr č. 16/18“), b) Stanovisko Ministerstva zdravotnictví ke Kontrolnímu závěru č. 16/18, obsažené v části IV materiálu vlády č. j. 912/17, c) Usnesení vlády č. 790 ze dne 6. 11. 2017; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, ministra zdravotnictví a ředitelku Státního ústavu pro kontrolu léčiv. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 155 (8 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 4/. 4. Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 17/27 – Majetek státu a peněžní prostředky poskytnuté státnímu podniku Česká pošta S úvodním slovem vystoupil prezident NKÚ M. Kala. Uvedl, že kontrolní akci řídil a kontrolní závěr vypracoval člen NKÚ J. Kalivoda. Cílem kontroly bylo prověřit hospodaření státního podniku Česká pošta s majetkem a peněžními prostředky a současně prověřit, zda Ministerstvo vnitra dohlíží na řádný výkon práva hospodařit s majetkem státu a kontroluje, jak podnik se svým majetkem nakládá. Kontrola probíhala u kontrolovaných osob od září 2017 do dubna 2018. Kontrolovaným obdobím byly roky 2015 až 2017. NKÚ prověřil, jak Česká pošta zacházela s majetkem státu, jak zadávala veřejné zakázky nebo jakých hospodářských výsledků dosahovala. U MV jakožto zakladatele státního podniku se zaměřil na to, jak resort dohlížel na hospodaření České pošty. Majetek a peněžní prostředky, které prověřil NKÚ, byly ve výši 4,2 mld. Kč, z toho veřejné zakázky více než 850 mil. Kč. Z kontroly vyplynulo, že se České poště nedařilo podle plánu převádět své pobočky na tzv. pošty Partner, které mají provozovat obce, fyzické nebo právnické osoby a které mají poskytovat základní poštovní služby s výjimkou roznášek a dodávek zásilek adresátům. Na konci roku 2017 mělo být převedeno 648 poboček, ve skutečnosti se do té doby podařilo převést 428 poboček. Celkově do roku 2025 mělo být převedeno 2 527 pošt na pošty Partner. Dále se NKÚ zaměřil na vybrané nákupy České pošty a odhalil některé dílčí nedostatky. Kontroloři například zjistili, že podnik nakoupil v letech 2015 a 2016 nábytek pro své pobočky, avšak téměř jej nevyužil. Ještě v roce 2018 bylo přibližně 90 % z veškerého tohoto nábytku v hodnotě přesahující 4 mil. Kč uloženo ve skladech pošty. V roce 2015 dosáhla pošta kladného výsledku hospodaření ve výši 241 mil. Kč, v roce 2017 už to bylo pouze 78 mil. Kč. Jedním z důvodů zhoršení výsledku byl například pokles příjmů z poštovních služeb. Dále se NKÚ zabýval počtem reklamací na služby České pošty. V roce 2016 dosahoval přibližně počtu 55 tisíc reklamací, v roce 2017 vzrostl počet podání na 66 tisíc. Většina těchto podání se týkala hlavní činnosti podniku – dodávání poštovních zásilek, které tvořilo 82 % všech reklamací. U MV jakožto zakladatele státního podniku se ukázalo, že v kontrolovaných letech nevykonalo u České pošty žádnou veřejnosprávní kontrolu. Neexistuje také dlouhodobá koncepce rozvoje České pošty, kterou by resort měl mít vypracovanou a podle které by se měl podnik rozvíjet. Tento kontrolní závěr byl projednán na vládě dvakrát, prvně 21. 1. 2019, kdy bylo přijato usnesení č. 44, a o rok později 6. 1. 2020 byla projednána informace vlády o plnění opatření k nápravě. Všechna opatření byla vypořádána a navrhovaná opatření byla dostatečná. Se zpravodajskou zprávou vystoupil zpravodaj výboru posl. M. Pour. Krátce shrnul průběh kontroly. Dále uvedl, že MV proti kontrolnímu protokolu nepodalo námitky, Česká pošta námitky podala. Tyto námitky byly vypořádány vedoucím skupiny kontrolujících rozhodnutím o námitkách. Následné odvolání proti tomuto rozhodnutí bylo vypořádáno usnesením Kolegia NKÚ. V rámci kontroly byly zjištěny některé následující skutečnosti: · Česká pošta v kontrolovaném období hospodařila s kladným výsledkem hospodaření. Výše zisku měla klesající trend. Ve sledovaném období došlo k poklesu některých ukazatelů pro hodnocení ekonomické efektivnosti. · Česká pošta s určitým majetkem nakládala po předchozím souhlasu zakladatele. Česká pošta zároveň sledovala určený majetek v účetnictví odděleně až do ledna 2018. Kontrola zjistila ve dvou případech týkajících se určeného majetku rozdíly mezi jeho účetní evidencí, údaji ve výpisech z katastru nemovitostí a jeho vymezení v příloze zakládající listiny. V případě vyjmutí budovy pošty v Opavě z určeného majetku Česká pošta nepostupovala nejhospodárnějším způsobem, neboť nevycházela z posudků, analýz a průzkumů, ale pouze ze svých hrubých odhadů. · Česká pošta nezpracovala jednotnou a ucelenou koncepci projektu Pošta Partner do roku 2025, kdy má být projekt převodu poboček České pošty ukončen. Má být dosaženo cílového počtu 691 poboček České pošty a 2 527 pošt Partner. České poště se nedaří převádět své pobočky na pošty Partner podle původního předpokladu, což představuje riziko nedodržení termínu dokončení samotného projektu s možným dopadem na hospodaření podniku z důvodu nenaplněných očekávaných úspor. · Česká pošta nepostupovala účelně, hospodárně a efektivně při využívání manažerských osobních vozidel. Dle předložených vyúčtování z vozidel v kontrolovaném období 2015 až 2017 tvořily cca 40 % z celkových najetých kilometrů jízdy sloužící k soukromým účelům. To činilo 12 423 905 km za toto období u 411 vozidel. NKÚ z těchto vozidel vybral namátkově vzorek 20 vozidel, u kterých však zjistil, že vozidla najela k soukromým účelům dokonce ještě více než 40 %. Přitom benefity v uzavřené kolektivní smlouvě v podobě používání osobních vozidel k soukromým účelům nebyly uvedeny. · V oblasti zadávání veřejných zakázek kontrola odhalila kromě porušení zákona i některé případy nehospodárných nákupů. Jednalo se o nábytek a dárkové předměty. Z celkového množství nakoupeného nábytku v letech 2015 a 2016 instalovala k lednu 2018 na své pobočky pouze 10 %. Téměř vše zůstalo na skladě, přitom však byla uzavřena smlouva na průběžné dodávky. NKÚ na základě této kontroly přijal určitá doporučení. Kontrolní závěr byl předložen vládě ČR, ministryni pro místní rozvoj společně se stanoviskem MV. Vláda přijala dne 21. 1. 2019 usnesení a uložila ministru vnitra ve spolupráci se státním podnikem Česká pošta realizovat opatření obsažená ve stanovisku MV a informovat vládu o jejich plnění. Ministr vnitra předložil členům vlády informaci o realizaci opatření ke kontrolnímu závěru. Dle této informace následovala dvě opatření. Dne 30. 8. 2019 nabyla účinnosti novela zákona o poštovních službách, kterou došlo k navýšení limitu kompenzace čistých nákladů univerzální služby. Česká pošta i nadále optimalizuje investice, provozní náklady a portfolio produktů a služeb. Znění koncepčních opatření, která povedou ke stabilizaci podniku a postupnému zvyšování jeho ekonomické výkonnosti, je součástí nové strategie České pošty s názvem Principy restrukturalizace a dílčí strategie rozvoje České pošty. Tato strategie byla schválena dne 1. 11. 2019. Dotázal se, zda tato strategie je také součástí Strategie 2020+ a nebo se jedná o dva samostatné dokumenty. Dále se dotázal, zda se daří plnit cíle nárůstu pošt Partner a zda je skutečně předložena v průběhu roku 2019 celková nová strategie projektu Pošta Partner. Se stanoviskem za MV vystoupil 1. náměstek ministra vnitra J. Nováček. Uvedl, že od roku 2014 je členem dozorčí rady České pošty. Česká pošta ve většině svých činností postupovala podle obecně závazných právních předpisů. U MV konstatoval NKÚ, že většinu svých práv a povinností zakladatel vykonával v souladu s právními předpisy a vytkl MV tři věci. V průběhu následující doby se začaly objevovat tendence poklesu listovních zásilek, nárůstu balíkových zásilek, poklesu ziskovosti. Díky novému vedení se podařilo tyto trendy zvrátit i ve spolupráci s MV. Byla navázána dobrá spolupráce s Českým telekomunikačním úřadem, který je regulátor pro Českou poštu společně s MPO a s ÚOHS. Je koncovým článkem pro vyjednávání s Evropskou komisí. Dále uvedl, že zakládací dokumenty byly upraveny. Existují obě nové koncepce rozvoje. Dozorčí rada má k dispozici měsíčně detailní informace a schvaluje všechny důležité dokumenty. Se stanoviskem za státní podnik Česká pošta vystoupil generální ředitel státního podniku Česká pošta R. Knap. Uvedl, že druhá polovina roku 2018 a začátek roku 2019 byl pro Českou poštu stabilizační, kdy bylo třeba Českou poštu nejdříve stabilizovat. Díky extrémně nízké míře nezaměstnanosti nastal masivní odchod zaměstnanců České pošty, což hodně souviselo i s nízkým mzdových ohodnocením. Podařilo se po dohodě s odboráři schválit mimořádné navýšení mezd o 10 %. Snaha o vyvedení České pošty ze ztráty má dvě části. První je úsporná část, kdy se musí hledat úspory a zvažovat každá koruna a investice. Druhá část je výnosová, to znamená hledat nové zdroje příjmů a stát se moderní firmou tak, aby poskytovala služby, které jsou na trhu žádány. Hlavním zdrojem financování univerzální služby jsou výnosy z listovních zásilek. Listovní zásilky ročně klesají o 10 %. V období, které bylo předmětem kontroly NKÚ, se listovní zásilky pohybovaly cca kolem 7 mld. Kč ročně. Za minulý rok Česká pošta zaznamenala pokles o 492 mil. Kč. Díky notifikačním procesům má Česká pošta za rok 2018 na svých účtech nula za kompletně odvedenou univerzální službu, za rok 2019 také nula a za rok 2020, než proběhne notifikace, bude opět nula. Konstatoval, že Česká pošta bude poskytovat veškeré služby tak, jak jí zákon ukládá. Dále uvedl, že Pošta Partner je inspirace od zahraničních pošt. Česká republika má 3 200 poboček, což je vládní nařízení. V současné době má Česká pošta 650 Pošt Partner. Je preferována spolupráce se starosty a místními samosprávami před tím, aby bylo přecházeno rovnou do soukromých subjektů. V obecné rozpravě vystoupili: posl. R. Zlesák (Uvedl, že v médiích zaznívá poukázání na mzdové náklady, které byly spjaty s jistou rozbujelostí středního a vyššího managementu České pošty. Dotázal se, zda i v této oblasti došlo k nějakým změnám.), posl. M. Pour (Dotázal se zástupců MMR, zda v letech 2018 a 2019 provedlo MV veřejnosprávní kontroly České pošty a jakou formou. Dále uvedl, že na webových stránkách České pošty se dočetl, že v roce 2018 došlo k účetní ztrátě České pošty ve výši 275 mil. Kč, ale reálná provozní ztráta byla přes 1 mld. Kč, a to díky zaúčtování pohledávky vůči státu v částce 800 mil. Kč, kterou stát dlužil jako úhradu za poskytování univerzální služby v letech 2013 a 2014. Dotázal se, zda stát již zaplatil částku 800 mil. Kč v roce 2019. Dále se dotázal, jak probíhá stabilizace České pošty. Dále se dotázal, zda je již hotová studie na projekt Nové Malešice a zda Česká pošta uvažuje o prodeji budovy v Jindřišské ulici a Kláštera v Praze 5.), posl. V. Munzar (Uvedl, že jeden z nejzávažnějších závěrů je neexistence dlouhodobé koncepce rozvoje státního podniku.), posl. J. Bláha (Krátce reagoval na rozpravu.), posl. I. Kalátová (Uvedla, že jako tehdejší starostka obce Rotava jednala s Českou poštou o zavedení pošty Partner, která vedla k jejímu odvolání. Do dnešního dne v obci pošta Partner není zavedena.), 1. náměstek ministra vnitra J. Nováček (Krátce odpověděl na vznesené dotazy. Mimo jiné uvedl, že v roce 2018 a 2019 veřejnosprávní kontrola neproběhla. Částka 500 mil. Kč byla vyplacena v roce 2011, částka 300 mil. Kč bude vyplacena pravděpodobně v březnu. Strategie rozvoje státního podniku existuje a je v ní uvedena také představa o třech pilířích pošty, z nichž jednou je čistě univerzální služba, která je hrazena státem. Dále uvedl, že MV úzce spolupracuje s gestorem zákona o poštovních službách, což je MPO, a pod ně spadá regulátor ČTÚ. K prodeji stravenek uvedl, že je to jeden z prvků, kterým se Česká pošta snaží reagovat na požadavky.) a generální ředitel státního podniku České pošty R. Knap (K vystoupení posl. I. Kalátové uvedl, že se jedná o případ před rokem 2018, kdy byl změněn přístup a koncept. Nyní se toto již neděje. Dále uvedl, že Česká pošta má v současnosti kompletní infrastrukturu a poskytuje tyto služby pro Billu, Penny Market, KFC atd. Přes Českou poštu přejde ročně přes 600 mld. Kč v hotovosti a v ceninách. Doručování obden nelze, a to z toho důvodu, že to nařizuje evropská směrnice a Česká pošta musí doručovat každý den na každou adresu. Na České poště byla dlouhodobě zanedbána pasportizace. Pasportizace byla naplněna a dokončena vlastními silami. V současnosti má Česká pošta připraven katalog všech poboček, jak jsou ztrátové, v jakém jsou stavu a jak se s nimi naloží. Česká pošta je ve ztrátě a bude minimálně do konce roku 2021. Ztráta pro rok 2019 byla plánována ve výši 900 mil. Kč. K únoru tohoto roku se daří schválený restrukturalizační plán naplňovat. K prodeji budov v Jindřišské ulici uvedl, že zde sídlí hlavní pošta a tato budova se nikdy nebude prodávat a sousedí s ní další blok, což je budova v ulici Politických vězňů. V současnosti běží technická studie, jak by to vypadalo, pokud by tyto budovy byly rozděleny. Klášter na Praze 5 je již prodaný developerské firmě KIMEX, která po ČR a po světě vlastní hotely.). V podrobné rozpravě zpravodaj výboru posl. M. Pour navrhl usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR po úvodním výkladu prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslava Kaly, zpravodajské zprávě poslance Milana Poura, stanovisku náměstka ministra vnitra Jiřího Nováčka, stanovisku generálního ředitele státního podniku Česká pošta Romana Knapa a po rozpravě I. bere na vědomí a) Kontrolní závěr Nejvyššího kontrolního úřadu z kontrolní akce č. 17/27 – Majetek státu a peněžní prostředky poskytnuté státnímu podniku Česká pošta (dále jen „Kontrolní závěr č. 17/27“), b) Stanovisko Ministerstva vnitra a státního podniku Česká pošta ke Kontrolnímu závěru č. 17/27, obsažené v části III materiálu vlády č. j. 921/18, c) Usnesení vlády č. 44 ze dne 21. 1. 2019, d) Informaci Ministerstva vnitra o realizaci opatření plynoucích z Kontrolního závěru č. 17/27, obsaženou v části II materiálu vlády č. j. 1104/19; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, ministra vnitra a generálního ředitele státního podniku Česká pošta. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 156 (11 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 5/. 5. a) Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 360/ – (příprava na 3. čtení v PS) Předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček zopakoval, co je předmětem novely. Jedná se o rozšíření pravomocí Nejvyššího kontrolního úřadu. Tento sněmovní tisk je projednáván jako již třetí pokus o rozšíření pravomocí NKÚ. Na základě diskuse se došlo k nějakým konsenzům, které vyústily k pozměňovacímu návrhu Kontrolního výboru. Na plénu PS byly předneseny další pozměňovací návrhy, které se týkají dalších záležitostí, jako je např. rozšíření kontrolní působnosti NKÚ o kontrolu veřejné správy v oblasti kontrol a o vyhodnocování fungování systému kontrol, vypuštění statutárních měst a svazků obcí z kontrolní působnosti NKÚ. Zástupce předkladatele náměstek pro řízení sekce Legislativní rady vlády J. Kněžínek uvedl, že dne 5. 2. 2020 proběhlo jednání Ústavně právního výboru PS, kde byla projednána poslanecká novela Ústavy s doporučujícím stanoviskem. Předeslal, že nebude souhlasit se zaváděním systému kontroly kontrol včetně informačního systému, který by na to dohlížel. Dále má MS vyhraněné stanovisko ke zvyšování počtu členů NKÚ z 15 na 17. Podrobněji viz písemné stanovisko předkladatele (č. j.: PS2020/1359). Prezident NKÚ M. Kala k tomuto bodu uvedl, že ÚPV zaujal negativní stanovisko k tomu, aby se zákon o NKÚ posunul pod článek 40 Ústavy. Dále uvedl, že ÚPV schválil pozměňovací návrhy obsažené v usnesení Kontrolního výboru č. 100 z 20. schůze konané dne 12. 6. 2019 (ST 229/7) a PN na rozšíření kontrolní působnosti NKÚ o kontrolu kontrol. Zdůraznil, že k PN na rozšíření kontrolní působnosti NKÚ o kontrolu kontrol má stejně jako vláda nesouhlasné stanovisko. Krátce zdůvodnil toto nesouhlasné stanovisko. Mimo jiné konstatoval, že takovou povinnost nemá žádná jiná nejvyšší kontrolní instituce na světě. MF začalo vést databázi finančních kontrol zaměřených na obce a příjemce dotací, kterou NKÚ při plánování svých kontrol využívá a dle toho upravuje své kontroly. Další databázi kontrol vede MV. Další důvod k jeho negativnímu stanovisku je i rozpočtová zátěž na informační systém, která by se pohybovala odhadem mezi 100 až 200 mil. Kč plus každoroční náklady na provoz. Problematické by bylo také to, že NKÚ nemůže vydat vyhlášku, protože není ústředním orgánem státní správy. Nedostatečné je to, že v PN není obsažena žádná sankce pro subjekty za nesplnění povinnosti uložené zákonem. Dále uvedl, že kompromis vypustit statutární města jde za hranu. V rozpravě dále vystoupili: posl. M. Kupka (Vyjádřil se ke svému pozměňovacímu návrhu, který řeší nadměrnou kontrolní zátěž. Snahou tohoto PN bylo zlepšit reálně fungování kontrolní činnosti státu. Je to nástroj, který by měl přispět k tomu, že stát bude vědět, kde všude kontroly probíhají, a zda se na jednom místě v tom samém roce nekontroluje tatáž věc dvakrát či vícekrát. Tento nástroj by umožnil NKÚ zároveň vyhodnotit, jak v této oblasti ČR funguje. Je to snaha o pozitivní krok.), posl. R. Kubíček (Upozornil, že všichni členové KV mají v rámci ST 360 k dispozici Analýzu systému kontrol územně samosprávných celků. MF je schopno vést tento analytický nástroj. Vyslovil obavu, že by přijetí PN posl. Kupky vyvolalo spíše kritiku než pozitivní reakce.) a posl. R. Rozvoral (Vyjádřil stanovisko SPD k tomuto návrhu zákona. Uvedl, že SPD podporuje rozšíření kompetencí NKÚ, ale o všechny původně navržené, tedy o obce s rozšířenou působností, tak i veřejné vysoké školy, veřejné výzkumné instituce, proto posl. R. Fiala podal PN na plénu PS.). Předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček požádal zástupce předkladatele o stanovisko k jednotlivým PN. Náměstek pro řízení sekce Legislativní rady vlády J. Kněžínek uvedl, že předkladatel má k: · PN A (PN garančního KV) neutrální stanovisko, kromě bodu A/6, kde se navrhuje zvýšení počtu členů NKÚ z 15 na 17, se kterým předkladatel nesouhlasí, neboť představuje navýšení prostředků ze státního rozpočtu; · PN C (PN posl. M. Kupky) nesouhlasné stanovisko; · PN D (PN posl. R. Fialy) neutrální stanovisko s výjimkou návrhu na zvýšení počtu členů NKÚ, kde má předkladatel nesouhlasné stanovisko. Předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl hlasovat o tom, že: „Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR jako garanční výbor po projednání návrhu zákona po druhém čtení I. doporučuje Poslanecké sněmovně hlasovat ve třetím čtení o návrzích podaných k návrhu zákona (podle sněmovního tisku 360/10) v následujícím pořadí: 1. Návrhy technických úprav podle § 95 odst. 2 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny přednesené ve třetím čtení (budouli v rozpravě ve třetím čtení předneseny) 2. Návrh A1 - bude-li schválen návrh A1, je návrh C – SD 4170 bod 1 nehlasovatelný - nebude-li schválen návrh A1, hlasovat návrh C – SD 4170 bod 1 3. Návrhy A2 až A5 - budou-li schváleny návrhy A2 až A5, jsou návrhy B1 a B2 a D1 až D4 nehlasovatelné (totožné s návrhy A2 až A5) 4. Návrh A6 - bude-li schválen návrh A6, je návrh D5 nehlasovatelný (totožný s A6) 5. Návrhy A7 a A8 6. Návrh C – SD 4162 body 1 až 5 a bod 6 v části týkající se změny zákona o kontrole 7. Návrh C – SD 4162 bod 6 v části týkající se změny daňového řádu 8. Návrh C – SD 4170 bod 2 9. Hlasovat o návrhu zákona jako celku.“. Posl. M. Kupka požádal o hlasování o předřazení hlasování o PN C před hlasování o PN A. O tomto návrhu bylo hlasováno a nebyl schválen (5 pro; 3 proti; 2 se zdrželi). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 6/. Poté předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček nechal hlasovat o jím navržené proceduře ve třetím čtení na plénu PS. S navrženou procedurou byl vysloven souhlas (9 pro; 0 proti; 2 se zdrželi). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 7/. Dále předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček nechal hlasovat o jednotlivých PN: 1. Návrh A1 – zpravodaj doporučuje · hlasování o doporučujícím stanovisku: 8 pro; 2 proti; 0 se zdrželo → doporučuje 1. Návrh C – SD 4170 bod 1 – zpravodaj nedoporučuje · hlasování o doporučujícím stanovisku: 3 pro; 7 proti; 1 se zdržel · hlasování o nedoporučujícím stanovisku: 9 pro; 2 proti; 0 se zdrželo → nedoporučuje 1. Návrhy A2 až A5 – zpravodaj doporučuje · hlasování o doporučujícím stanovisku: 10 pro; 0 proti; 1 se zdržel → doporučuje 1. Návrhy B1 a B2 – zpravodaj neutrální stanovisko · hlasování o doporučujícím stanovisku: 4 pro; 1 proti; 6 se zdrželo · hlasování o nedoporučujícím stanovisku: 2 pro; 1 proti; 8 se zdrželo → nebylo přijato stanovisko 1. Návrhy D1 až D4 – zpravodaj neutrální stanovisko · hlasování o doporučujícím stanovisku: 2 pro; 1 proti; 8 se zdrželo · hlasování o nedoporučujícím stanovisku: 3 pro; 0 proti; 8 se zdrželo → nebylo přijato stanovisko 1. Návrh A6 – zpravodaj neutrální stanovisko · hlasování o doporučujícím stanovisku: 3 pro; 1 proti; 7 se zdrželo · hlasování o nedoporučujícím stanovisku: 2 pro; 0 proti; 9 se zdrželo → nebylo přijato stanovisko 1. Návrh D5 – zpravodaj neutrální stanovisko · hlasování o doporučujícím stanovisku: 3 pro; 2 proti; 6 se zdrželo · hlasování o nedoporučujícím stanovisku: 2 pro; 0 proti; 9 se zdrželo → nebylo přijato stanovisko 1. Návrhy A7 a A8 – zpravodaj doporučuje · hlasování o doporučujícím stanovisku: 9 pro; 0 proti; 2 se zdrželi → doporučuje 1. Návrh C – SD 4162 body 1 až 5 a bod 6 v části týkající se změny zákona o kontrole – zpravodaj nedoporučuje · hlasování o doporučujícím stanovisku: 2 pro; 6 proti; 3 se zdrželi · hlasování o nedoporučujícím stanovisku: 8 pro; 2 proti; 1 se zdržel → nedoporučuje 1. Návrh C – SD 4162 bod 6 v části týkající se změny daňového řádu – zpravodaj nedoporučuje · hlasování o doporučujícím stanovisku: 2 pro; 7 proti; 2 se zdrželi · hlasování o nedoporučujícím stanovisku: 9 pro; 2 proti; 0 se zdrželo → nedoporučuje 1. Návrh C – SD 4170 bod 2 – zpravodaj nedoporučuje · hlasování o doporučujícím stanovisku: 2 pro; 9 proti; 0 se zdrželo · hlasování o nedoporučujícím stanovisku: 9 pro; 2 proti; 0 se zdrželo → nedoporučuje. Dále předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček přednesl návrh na znění bodů III., IV. a V. usnesení následujícího znění: III. pověřuje zpravodaje výboru, aby ve spolupráci s navrhovatelem a legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny popřípadě navrhl nezbytné úpravy podle § 95 odst. 2 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny; IV. pověřuje zpravodaje výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny ve třetím čtení návrhu zákona navrhl proceduru hlasování a přednesl stanoviska výboru; V. pověřuje předsedu výboru, aby předložil toto usnesení předsedovi Poslanecké sněmovny. Předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček nechal hlasovat o usnesení jako o celku. S takto navrženým usnesením byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 157 (7 pro; 0 proti; 4 se zdrželi). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 8/. 5. b) Návrh poslanců Lukáše Černohorského, Tomáše Martínka, Jakuba Michálka, Ivana Bartoše a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 230/ – (příprava na 3. čtení v PS) Předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček uvedl, že se jedná o duplicitu, předkladatel mohl ještě návrh stáhnout, což neučinil, tak je nutné se s tímto vypořádat. V rozpravě nikdo z přítomných nevystoupil. Předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček navrhl hlasovat o tom že Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR jako garanční výbor po projednání návrhu zákona po druhém čtení I. doporučuje Poslanecké sněmovně hlasovat ve třetím čtení o návrzích podaných k návrhu zákona (podle sněmovního tisku 230/9) v následujícím pořadí: 1. Návrh na zamítnutí návrhu zákona obsažený v usnesení garančního Kontrolního výboru č. 99 z 20. schůze konané dne 12. 6. 2019 (sněmovní tisk 230/7) a přednesený ve 2. čtení dne 21. 1. 2020 posl. Romanem Kubíčkem 2. Nebude-li zamítnutí schváleno, hlasovat o návrhu zákona jako celku; Bylo tedy hlasováno o proceduře hlasování uvedené v bodě I. návrhu usnesení. S tím byl vysloven souhlas (11 pro, 0 proti, 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 9/. Dále předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček nechal hlasovat o návrhu na zamítnutí: stanovisko zpravodaje doporučující, hlasování o doporučujícím stanovisku: 9 pro; 0 proti; 2 se zdrželi → doporučuje. Dále předseda – zpravodaj výboru posl. R. Kubíček přednesl následující návrh na znění bodů III., IV. a V. usnesení: III. pověřuje zpravodaje výboru, aby ve spolupráci s navrhovatelem a legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny popřípadě navrhl nezbytné úpravy podle § 95 odst. 2 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny; IV. pověřuje zpravodaje výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny ve třetím čtení návrhu zákona navrhl proceduru hlasování a přednesl stanoviska výboru; V. pověřuje předsedu výboru, aby předložil toto usnesení předsedovi Poslanecké sněmovny. Na závěr bylo hlasováno o usnesení jako celku. S tímto návrhem byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 158 (10 pro; 0 proti; 1 se zdržel). Hlasování se zúčastnili: posl. J. Bláha, posl. L. Černohorský, posl. I. Kalátová, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 10/. 6. Sdělení předsedy, různé V rámci tohoto bodu předseda výboru posl. R. Kubíček informoval členy KV o tom, že obdržel žádost vedoucího Oddělení Kanceláře předsedy vlády J. Doseděla o možnost odkladu předložení Analýzy alternativ systémového financování silnic II. a III. třídy do 31. 3. 2020, kterou měl předseda vlády původně předložit KV do 31. 12. 2019 na základě usnesení KV č. 106 ke KZ NKÚ č. 17/09. Na základě této žádosti navrhl přijmout usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR I. prodlužuje do 31. 3. 2020 lhůtu pro předložení materiálu uvedeného v bodu usnesení Kontrolního výboru č. 106 z 20. schůze ze dne 12. 6. 2019; II. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil předsedu vlády. S tímto návrh byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 159 (9 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 11/. Dále v rámci tohoto bodu předseda výboru posl. R. Kubíček navrhl přijmout usnesení, kterým by KV schválil rozšířit Organizačním výborem schválenou zahraniční pracovní cestu delegace KV do Estonska o návštěvu Lotyšska, následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR I. schvaluje rozšířit Organizačním výborem schválenou (usnesení Organizačního výboru č. 247 ze dne 4. 12. 2019) zahraniční pracovní cestu do Estonska o návštěvu Lotyšska; II. pověřuje předsedu Kontrolního výboru, aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny k projednání v Organizačním výboru; II. zmocňuje předsedu Kontrolního výboru k dalším jednáním týkajícím se výše uvedených zahraničních aktivit. S tímto návrh byl vysloven souhlas a bylo přijato usnesení č. 160 (9 pro; 0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 12/. Dále předseda výboru posl. R. Kubíček požádal členy KV, aby nahlásili na sekretariátu KV termín projednávání jimi vybraných KZ NKÚ. V souvislosti s konáním mimořádné schůze KV dne 17. 12. 2019 ke konečnému znění auditní zprávy Evropské komise o střetu zájmů, kdy KV požádal MMR a MZe o předložení auditní zpráv, navrhl místopředseda KV posl. V. Munzar přijmout usnesení následujícího znění: Kontrolní výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR I. žádá Parlamentní institut PS PČR o zpracování stanoviska, zda poslancům a členům Kontrolního výboru, s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1049/2001 ze dne 30. 5. 2001 o přístupu veřejnosti k dokumentům Evropského parlamentu, Rady a Komise, může být členem vlády odepřen přístup k dokumentům, které má k dispozici, k jakým typům dokumentů, případně za jakých podmínek je poskytnutí dokumentů možné; II. žádá Legislativní odbor PS PČR o zpracování stanoviska, zda poslancům a členům Kontrolního výboru, s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1049/2001 ze dne 30. 5. 2001 o přístupu veřejnosti k dokumentům Evropského parlamentu, Rady a Komise, může být členem vlády odepřen přístup k dokumentům, které má k dispozici, k jakým typům dokumentů, případně za jakých podmínek je poskytnutí dokumentů možné; III. zmocňuje předsedu výboru, aby s tímto usnesením seznámil ředitele Parlamentního institutu Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a ředitele Legislativního odboru Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Předseda výboru posl. R. Kubíček navrhl hlasovat nejdříve o navrženém bodě I. S tímto návrh byl vysloven souhlas a byla přijata část I. usnesení č. 161 (5 pro; 0 proti; 4 se zdrželi). Hlasování se zúčastnili: posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 13/. Poté předseda výboru posl. R. Kubíček navrhl hlasovat o navrženém bodě II. a III. S tímto návrh byl vysloven souhlas a byla přijata část II. a III. usnesení č. 161 (5 pro; 0 proti; 4 se zdrželi). Hlasování se zúčastnili: posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 14/. Nikdo nevznesl požadavek na hlasování o usnesení jako celku. 7. Návrh termínu a programu příští schůze výboru Po úvodním vystoupení předsedy výboru posl. R. Kubíčka a po rozpravě Kontrolní výbor zmocnil předsedu výboru, aby stanovil termín a program příští schůze výboru na základě dohody s místopředsedy výboru, viz přijaté usnesení č. 162 (9 pro;  0 proti; 0 se zdrželo). Hlasování se zúčastnili: posl. L. Černohorský, posl. R. Kubíček, posl. M. Kupka, posl. V. Munzar, posl. M. Pour, posl. R. Rozvoral, posl. R. Sklenák, posl. L. Šafránková, posl. R. Zlesák /viz příloha zápisu č. 1, str. 15/. Předseda výboru posl. R. Kubíček poděkoval všem přítomným za spolupráci a ukončil dvacátou sedmou schůzi Kontrolního výboru. Schůze výboru byla ukončena ve 12.30 hodin. Zapsala: M. Hálková – tajemnice výboru Lukáš ČERNOHORSKÝ v. r. Roman KUBÍČEK v. r. místopředseda – ověřovatel Kontrolního výboru předseda Kontrolního výboru Příloha č. 1 str. 1 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 8:59:27 1. hlasování, návrh Schválení programu Aktivně hlasovalo: 7 Pro: 7 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: nepřihlášen Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: nepřihlášen ID hlasování: 1, schůze č. 27, čas 8:59:27 Příloha č. 1 str. 2 Usnesení č. 153 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 9:05:04 2. hlasování, návrh Informace vedoucího KPS ve věci vrácení přepl. na pokutě ve výši 50 tis. Kč pozůstalým po zemřelém bývalém prezidentu NKÚ F. Dohnalovi - usnesení Aktivně hlasovalo: 8 Pro: 8 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: nepřihlášen Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: nepřihlášen Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 2, schůze č. 27, čas 9:05:04 Příloha č. 1 str. 3 Usnesení č. 154 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 9:40:02 3. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 16/17 - Účetnictví Ministerstva zahraničních věcí - usnesení Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: nepřihlášen Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 3, schůze č. 27, čas 9:40:02 Příloha č. 1 str. 4 Usnesení č. 155 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 10:09:31 4. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 16/18 - Majetek a peněžní prostředky státu, se kterými je příslušný hospodařit SÚKL - usnesení Aktivně hlasovalo: 8 Pro: 8 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: nepřihlášen Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: nepřihlášen Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: nepřihlášen Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 4, schůze č. 27, čas 10:09:31 Příloha č. 1 str. 5 Usnesení č. 156 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 11:11:55 5. hlasování, návrh KZ NKÚ z KA č. 17/27 - Majetek státu a peněžní prostředky poskytnuté s. p. Česká pošta - usnesení Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 5, schůze č. 27, čas 11:11:55 Příloha č. 1 str. 6 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 11:52:17 6. hlasování, návrh Vládní návrh zákona, kterým se mění z. č. 166/1993 Sb., o NKÚ, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /ST 360/ - usnesení- předřazené hlasovaní o PN C posl. M. Kupky před hlasováním o PN A Aktivně hlasovalo: 10 Pro: 5 Proti: 3 Zdržel se: 2 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Zdržel se Lukáš Černohorský, Piráti: Nehlasoval Iva Kalátová, ANO: Proti Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Proti Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Zdržel se Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Proti Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 6, schůze č. 27, čas 11:52:17 Příloha č. 1 str. 7 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 11:53:06 7. hlasování, návrh Vládní návrh zákona, kterým se mění z. č. 166/1993 Sb., o NKÚ, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /ST 360/ - usnesení- procedura hlasovaní Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 2 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Zdržel se Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Zdržel se Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 7, schůze č. 27, čas 11:53:06 Příloha č. 1 str. 8 Usnesení č. 157 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 12:11:10 28. hlasování, návrh Vládní návrh zákona, kterým se mění z. č. 166/1993 Sb., o NKÚ, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /ST 360/ - usnesení- CELEK Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 7 Proti: 0 Zdržel se: 4 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Zdržel se Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Zdržel se Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Zdržel se Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Zdržel se Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 28, schůze č. 27, čas 12:11:10 Příloha č. 1 str. 9 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 12:13:25 29. hlasování, návrh Návrh posl. L.Černohorského,T.Martínka,J.Michalka,I.Bartoše a dalších na vydání zákona, kterým se mění z. č. 166/1993 Sb., o NKÚ, ve zn.pozd.př. /ST 230/ - usnesesení – hlasovací procedura Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 29, schůze č. 27, čas 12:13:25 Příloha č. 1 str. 10 usnesení č. 158 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 12:14:50 31. hlasování, návrh Návrh posl. L.Černohorského,T.Martínka,J.Michalka,I.Bartoše a dalších na vydání zákona, kterým se mění z. č. 166/1993 Sb., o NKÚ, ve zn.pozd.př. /ST 230/ - usnesení – CELEK Aktivně hlasovalo: 11 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 1 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Pro Lukáš Černohorský, Piráti: Zdržel se Iva Kalátová, ANO: Pro Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 31, schůze č. 27, čas 12:14:50 Příloha č. 1 str. 11 usnesení č. 159 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 12:17:15 32. hlasování, návrh Prodloužení termínu pro předložení analýzy ke KZ NKÚ č. 17/09 – usnesení Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Nehlasoval Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Nehlasoval Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 32, schůze č. 27, čas 12:17:15 Příloha č. 1 str. 12 usnesení č. 160 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 12:18:25 33. hlasování, návrh Rozšíření zahr. Cesty KV do Estonska o návštěvu Lotyšska – usnesení Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Nehlasoval Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Nehlasoval Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 33, schůze č. 27, čas 12:18:25 Příloha č. 1 str. 13 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 12:24:29 34. hlasování, návrh Sdělení předsedy, různé - usnesení V. Munzar – bod I. stanovisko Parlamentního institutu Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 5 Proti: 0 Zdržel se: 4 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Nehlasoval Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Nehlasoval Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Zdržel se Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Zdržel se Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Zdržel se Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Zdržel se ID hlasování: 34, schůze č. 27, čas 12:24:29 Příloha č. 1 str. 14 usnesení č. 161 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 12:25:03 35. hlasování, návrh Sdělení předsedy, různé - usnesení V. Munzar – bod II. stanovisko Legislativního odboru PS a bod III. zmocnění Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 5 Proti: 0 Zdržel se: 4 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Nehlasoval Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Nehlasoval Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Zdržel se Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Zdržel se Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Zdržel se Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Zdržel se ID hlasování: 35, schůze č. 27, čas 12:25:03 Příloha č. 1 str. 15 usnesení č. 162 Kontrolní výbor PS PČR 27. schůze 06. 02. 2020 - 12:26:00 36. hlasování, návrh Návrh termínu a programu příští schůze výboru Aktivně hlasovalo: 9 Pro: 9 Proti: 0 Zdržel se: 0 Pavel Bělobrádek, KDU-ČSL: nepřihlášen Jiří Bláha, ANO: Nehlasoval Lukáš Černohorský, Piráti: Pro Iva Kalátová, ANO: Nehlasoval Miroslav Kalousek, TOP09: nepřihlášen Roman Kubíček, ANO: Pro Martin Kupka, ODS: Pro Přemysl Mališ, ANO: nepřihlášen Květa Matušovská, KSČM: nepřihlášen Vojtěch Munzar, ODS: Pro Jan Pošvář, Piráti: nepřihlášen Milan Pour, ANO: Pro Radek Rozvoral, SPD: Pro Roman Sklenák, ČSSD: Pro Pavel Staněk, ANO: nepřihlášen Lucie Šafránková, SPD: Pro Radek Zlesák, ANO: Pro ID hlasování: 36, schůze č. 27, čas 12:26:00 - 31 -
Projednávané dokumenty

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/vybory-psp/zaznamy/3600-27-20200206
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.