Snadné přidání nového datasetu

Jednání výborů PSP 4400-12-20181011


VýborVýbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj
Datum jednání11. října 2018
Číslo jednání12
Zápis z jednání
        
PS180009993 Parlament České republiky POSLANECKÁ SNĚMOVNA 2018 8. volební období ZÁPIS ze 12. schůze Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj, která se konala dne 11. října 2018 v budově Poslanecké sněmovny, Sněmovní 4, 118 26 Praha 1 místnost č. B 211. Schůzi řídil: PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. Přítomni: p. posl. Bartoš, Dolejš, Feri, Fialová, Janda, Jelínek, Juránek, Kohoutek, Kořanová, Kovářová, Kupka, Kytýr, Profant, Schiller, Štolpa, Mračková-Vildumetzová. 9,00 hod. Bartoš: Zahájení jednání. Uvítání hostů. Hlasování o programu, hlasování č. 1: Hlasování: ANO 15 NE 0 zdržel 0 přítomno 15 přijato 09,00hod. Prezentace České pošty s.p. , strategický rozvoj podniku, hlavní směry dalšího fungování v ČR. Předkladatel: Ing. Roman Knap, generální ředitel, Česká pošta s.p. Bartoš: Uvítání hostů a p. ředitele Knapa. Problematika místních samospráv – pošta Partner. Prosím o úvodní slovo. Knap: Děkuji za pozvání. Fungování ČP je velké téma. ČP se dostala na hranici, kdy je nutné s tím něco dělat. Minulý měsíc jsme předložili první verzi strategie, vizi ČP – informace. V roce 2016 zisk 200 mil. Kč, 100 mil. Kč v roce 2017, nyní bude 50 mil. Kč. U firmy s obratem 20 mld. Kč je to zanedbatelné číslo. Informace o prodeji majetku. Priority strategie – zaměřena na zákazníky. Stabilizace zaměstnanců – zabezpečit normální pracovní podmínky pro zaměstnance, které odpovídají 21. století (mzdy, vybavenost, atd.). Úspora a efektivita – ČP není efektivní, 70% nákladů tvoří osobní náklady (lidé), 30 % provoz – hledáme úspory. Služba pro stát – ujasnění si úhrad a parametrů universální služby, za kterou stát musí řádně zaplatit. Služby pro VS a e-Government – velká součást strategie ČP – v tuto chvíli ještě nemáme přesně vydefinovaná témata. Komerční služby – zasilatelství a finanční služby. Vánoce – potřebujeme 5000 brigádníků, zajištěno dodatečných 500 aut, stavební úpravy, nejsou to ale dostačující opatření. Pošta Partner – interně je pozastaven. Původní myšlenka byla, že z původních 3200 poboček, které nyní pošta má, bychom si ponechali cca 850. Ostatní by byly převedeny na Poštu Partner. Myšlenka z důvodu úspor. Informace o projektu Partner – prochází revizí, následně proběhnou diskuse s asociacemi, sdruženími, se všemi, kterých se to týká. Seznam obcí, ve kterých budeme chtít převést poštu na Poštu Partner, tak bude předem diskutován. Přes odpor obce na to nebudeme tlačit. Oproti nastavenému cíli je celková úspora z tohoto projektu o 25% nižší než se plánovalo. Řešením je, že budeme s vámi diskutovat a to řešení najdeme. ČP má 3200 poboček, což je hodně, je to nejhustší pobočková síť na počet obyvatel v Evropě. ČP je součástí politiky státu – zaměstnanost, vylidňování malých obcí, atd. V roce 2017 překročily čisté náklady sítě poboček 1,4 mld., celkově dalších 0,7 mld. činí čisté náklady doručovací sítě – celkově 2,1 mld. Kč, ale limit úhrady ze zákona je pouze 0,5 mld. Kč – velký rozdíl. Nezvyšujeme platy, nic nefinancujeme, nerozvíjíme ligistickou síť. Informace ohledně navyšování mezd. Bojujeme nyní u předloženého návrhu u ČP - byl předložen PN, který předkládá p. Hamáček, aby tento limit byl výrazně zvýšen. Je trend poklesu listovních zásilek – otázka elektronizace a digitalizace. Trh balíků je rostoucí, ale ta logistická síť potřebuje významnou modernizaci (informace o Malešicích). Struktura činností a služeb ČP – na universální službě pošta „krvácí“ již několik let. Pošta jako komerční služba, finanční služby (výnosy 1,8 mld. Kč), doplňkový prodej (losy - 50 mil. Kč zisk, sim karty – 30 mil. Kč zisk). E-Government – moji jedinou podmínkou je, aby to pro ČP nebylo ztrátové. Bartoš: Děkuji za prezentaci a otevírám obecnou rozpravu. Kovářová: Děkuji za prezentaci. Dotaz na poštu Partner – přerušení s tím, že se to bude revidovat. Zaznamenala jsem tendenci, že by měla jít spíše směrem náklady za poštou a že by obce poskytovaly prostory. Pan ministr by chtěl, aby stát doplácel vyšší částku – přimlouvám se za to. Knap: Obcím nemůžeme platit víc, protože sami nemáme. Měl by se najít rozumný kompromis, v každé obci je rozdílná situace. Měla by proběhnout obchodní jednání – diskuse. 1,5 mld. Kč na příští rok – není to jen ale o těch penězích, ale tímto rozhodnutím zablokujeme stav na pět let. Profant: Souhlasím s tím, že by se měly zapojit i radnice. Podporuji návrh p. posl. Kovářové. Nechápu jak dnes je ještě možné, že existují pobočky, kde nelze platit kartou a za druhé, že lze případně platit kartou jen jednoho vašeho partnera – to je nutné řešit, brání to rozvoji služeb. E-Government – datové schránky jsou mále propagované jako služba, mělo by se ukázat lidem, že jsou funkční. Organizace IT u České pošty s.p. – čistý outsourcing, službu neřídíte, to není šťastné u tak velké společnosti, jako jste vy. Knap: Platba kartou je otázkou smluv. Cíl je ten, že se bude moci platit jakoukoliv kartou na všech poštách. E-Government a dat. schránky – ČP na rozvoji dat. schránek prodělává – jednáme s MV ohledně rozvoje. Situaci chceme změnit. Organizace IT – outsourcing – minulé vedení „vše si budeme dělat sami“ – máme 600 zaměstnanců v IT, obrovské číslo. Informace o systému – musí dojít ke změně, bude to stát ale hrozné peníze, nyní jsme v době „kamenné“. Kohlíček (europoslanec): Informace z praxe – chtěl jsem poslat vzorky, z naší pošty to nešlo, ani přes naše zásilkové společnosti, ty byly drahé, takže jsem to odvezl na první poštu do Německa za hranicemi – vše šlo bez problémů. Jak naložíte s nálezem NKÚ ohledně Pošty partner? Platební terminály – když už mají terminály i ve vlacích, tak by to mělo jít i na poště. Služby státním institucím – děláte službu státu, tak ať státní instituce využívají toho, že máte tu největší síť. Uznané doklady – diplomatické pasy neuznávají, jako doklad totožnosti. Knap: K NKÚ – jsou tam věci, se kterými se dokážeme vypořádat, není zanedbaný jediný bod. K plat. terminálům – České dráhy dostávají dotaci od státu 14 mld. Kč – informace z prezentace. Problematika nastavení financování. Mračková-Vildumetzová: Dotaz k Poště Partner – řada obcí se již zapojila do projektu za nějakých podmínek. Došlo k pozastavení projektu. Jak na to obce a města budou reagovat, jsou nyní zapojeni za nějakých podmínek - obce a města se ozvou. Každý starosta chce mít službu pro své občany – jednou z nich je zachování pobočky pošty. Co budoucnost? Mělo by se to projednat se SMO, SMS, AKČR. Obec Pernink – ČP obešla obec a než se obec rozhodla, tak se to dalo jiné osobě. Občané nemají důvěru k této osobě. Prosím, jestli byste se mohl na to osobně podívat. Knap: Řada obcí se již zapojila. Službu chceme zatraktivnit a služby zlepšit. Chceme, aby spolupráce byla výhodnější. Budeme jednat se všemi svazy. Chceme, aby se informace ke starostům dostala s předstihem a to i s odůvodnění, proč jsme tu danou obec vybrali. K Perninku – řeším to tak, že to zastavím. Kupka: Interní komunikace v samotné ČP – nespokojenost zaměstnanců, časté změny v organizaci doručování, odchod pracovnic – hrozí to hlubší krizí. Z jejich odezvy je patrné, že se nejedná jen o nízkou odměnu, ale i o zmatek v organizaci a časté změny. Další dotaz - jak je to v případě e-Governmentu a rozvoje dat. schránek? Knap: K interní komunikaci a změnám v organizaci a v doručování – ČP má fluktuaci zaměstnanců ročně 27% - podmínky jsou příšerné (máme 28 tisíc zaměstnanců, přes 5 tisíc zaměstnanců ročně odejde). Jestli na to stát nepřispěje a zaměstnance nezaplatíme, tak mi tu poštu nemusí rušit, ta zmizí sama. Pokud je otázka: „Dokud ČP nezačne poskytovat kvalitní služby, tak od státu žádný peníze nedostane?“ tak ČP nebude poskytovat žádné služby, protože je nebude mít kdo poskytovat. Informace z praxe. Došlo k rozdělení – jedna část je ta co doručuje a druhá je ta na přepážkách. Kroky musíme napravovat – zátěž z minulosti. Potřebuji do firmy poslat pozitivní signál, že máme podporu všech a že stát chce s ČP něco dělat. Firma je ve 2 až 2,5 mld. ztrátě. Bartoš: Prosím, abychom prezentaci obdrželi. Poslance zajímá vize ČP. Zásadním problémem je logistika, automatizace třídění – jaký máte odhad potřebného času transformace a míru nutné investice? Jaká je vaše vize? Je to ta logistika a digitalizace služeb – doručování balíků a dopisů. Knap: Jestliže je trend digitalizace celosvětový, tak díky tomuto trendu se ČP zmenší, tím se zefektivní. Třídící centrum – postavit nové centrum 0,5 mld. Kč - všichni konkurenti mají velké třídící linky. Celková logistika cca 2 mld. Kč v horizontu 2-3 let – reálná doba aby se ten trend začal výrazně obracet. Schiller: ČP by měla udělat i platovou revizi. Pošta Partner – otázka provozní doby. V malých obcích jezdí lidé do práce daleko. Knap: Revize kompletního managementu je součástí té strategie. K problematice provozní doby – je to o penězích, o možnostech, dobrým trendem je stěhování pošt do obchodních center. Jelínek: Od 1. 7. 2018 se vydává elektronická OP – na ČP jsem nezaznamenal elektronické čtečky OP - přepisování údajů je zoufalé, je nutné využíti elektronickou občanku. Minulé období – doplňkové služby zdržují provoz na poště. Počet zákazníků na jednotlivých pobočkách - vyvolávací systém by byl řešením. Knap: K OP – starý systém, který chceme vyměnit. U balíků od 1.10.2018 nevyžadujeme OP. Doplňkové služby – uzavírání pojištění atd., to je chyba, je to špatně. Chybí kategorizace pošt. Bartoš: Děkuji panu řediteli za prezentaci, rozhodně toto jednání nebylo poslední. Jako výbor bychom mohli požadovat od ČP pravidelnou zprávu, např. pololetní, která by reflektovala vývoj a plnění té strategie, která bude ustanovena. Návrh usnesení č. 57: VVSRR bere 1) b e r e n a v ě d o m í zprávu generálního ředitele Ing. Romana Knapa o dalším strategickém rozvoji státního podniku Česká pošta v roce 2018 a následujících letech. 2) ž á d á v e d e n í státního podniku Česká pošta o předkládání zprávy o plnění strategického rozvoje každých 6 měsíců poslancům výboru, prostřednictvím sekretariátu výboru. 3) p o v ě ř u j e předsedu výboru, aby usnesení zaslal ministrovi vnitra České republiky. Hlasování o návrhu usnesení č. 57, hlasování č. 2: Příloha č. 1 Hlasování: ANO 14 NE 0 zdržel 0 přítomno 14 přijato Knap: Děkuji, že jste nás vyslechli. ČP je otevřená jakýmkoliv diskusím a jakýmkoliv otázkám. Chceme, aby ČP byla ve vašich očích maximálně transparentní, a vítáme možnost podávat zde zprávu o činnosti. 10,15hod. "Využívání pozemků státu pro rozvoj cestovního ruchu." Předkladatel: Ministerstvo financí Mgr. Ing. Kateřina Arajmu, generální ředitelka, ÚZSVM Ministerstvo zemědělství, Lesy ČR s.p., Pozemkový fond ČR Zpravodaj: Ing. Jan Kubík, místopředseda podvýboru pro cestovní ruch Bartoš: Zahájení jednání a uvítání hostů. Prosím o úvodní slovo p. posl. Kubíka. Kubík: Informace o situaci v cest. ruchu v ČR. Cest. ruch se na celkovém HDP státu podílí zhruba 3% a podíl na zaměstnanosti činí 4,5 %. V cest. ruchu je nyní zaměstnáno přibližně 230 tisíc osob. V zahraničí se častěji využívá termín turistický průmysl. Cílem je, aby tento obor byl takto vnímán i v ČR. V ČR jsou velké rezervy, jak turistický ruch rozvíjet. Otázka konkurenceschopnosti ČR, která klesá. Využívání pozemků státu pro rozvoj cest. ruchu – informace o využívání pozemků před rokem 1989, rozvoj v cest. ruchu je značný. Informace o pozemcích, jedná se i o sportoviště např. tělovýchovných jednot. Hlavní problémy - nejednotná pravidla, nedostatečná délka nájmů, nepřiměřené ceny nájmů, další leg. omezení v oblasti v nakládání s pozemky. U nejednotných pravidel je to především rozdílný přístup k jednotlivým subjektům a rozdílný přístup jednotlivých státních organizací. Délka pronájmu je zásadní (8let) – realizace dlouhodobých investic je problém. MF je tím orgánem, který může ze závažných důvodů udělit výjimku a povolit užívání pozemků nad hranici 8 let. Toto příliš nefunguje. 8 let je příliš málo. Informace o uzavírání smluv. Problematika směn pozemků, věcných břemen, otázka výjimek. Problematické určování cen nájmů – rozdílné metodiky u institucí. Mělo by se vycházet z cen obvyklých v místě a čase – zadávání znaleckých posudků. Snahou je vytvořit platformu – stanovit podmínky pronájmu. Problematika nepřiměřených nájmů. Státní organizace jsou povinny při úplatném převodu věci formou dražby, výběrového řízení, jen výjimečně dojde k přímému prodeji. Dalším okruhem problémů jsou restituce pozemků - informace – restituce z funkčních celků. Zřízení komise při Lesích ČR zabývající se problematikou pronájmů pozemků - informace. Závěry – měla by vzniknout širší meziresortní komise, která navrhne možnosti řešení popsaných problémů. Snahou je vytvořit platformu pro jednání zástupců cest. ruchu s představiteli dotčených ministerstev a organizací, které hospodaří s majetkem státu. Bartoš: Děkuji za úvodní slovo. Vilhelmová (MF): MF má v gesci z. č. 219/2000 Sb., je to obecný zákon, který upravuje problematiku v obecné rovině a nevylučuje existenci speciálních režimů. Praxe napovídá tomu, že není majetek, jako majetek a některé vyžadují speciální režim. Je naroubován na občanský zákoník - stát je rovnocenným smluvním partnerem ostatním subjektům. Z toho důvodu je v té normě větší prostor na volné uvážení podle konkrétní situace. Zákon je nastaven obecně, umožňuje výjimky. Vedle toho existují speciální režimy – na určitý majetek nebo na subjekty, nebo na případné řešení konkrétních otázek. Podpora cest. ruchu je v gesci MMR. Z hlediska z. 219/2000 Sb. je podstatné, že umožňuje ty postupy. Výjimky - jde především o dobu využívání. Výjimky se povolují, ale musí být k tomu závažné důvody – musí to předkládat příslušná organizační složka státu a musí splňovat určité náležitosti. Z hlediska prodejů (§ 22) - informace. Stát si klade za jedinou podmínku, aby ta cena, kterou sjednává, byla nejméně taková, jakou si sjednávají ti ostatní. Informace o zjišťování cen – problémy se znaleckými posudky. Informace o novele zákona o oceňování státního majetku. Otázka míry udržitelnosti v zákoně. Plošné řešení by nebylo optimálním řešením. Bartoš: Prosím o vaše stanoviska a následně otevřu obecnou rozpravu, kde budou předloženy dotazy. Veselý (MZE): Souhlasím s kolegyní, není možné udělat jeden režim na všechny pozemky (zemědělské pozemky, lesní pozemky). Na MZE schvalujeme převody pozemků ve vlastnictví státu (př. Lesů ČR a Státních podniků povodí), jedná se o několik desítek pozemků týdne. SPÚ - primárním cílem SPÚ bylo uspokojení restituentů, padla restituční tečka. Nejsme schopni uspokojit všechny restituenty. Je k tomu nutné přistupovat velmi povážlivě – některé pozemky mají různé funkce - problematika sucha, vodních nádrží, některé pozemky, se specifickým účelem, jsou chráněny ve prospěch nějakých budoucích záměrů. MF ve vztahu k nám – specifické režimy např. v rybářství – informace. Režimy v prodejích probíhají, ale jsou odlišné a specifické. Prodej či směna by měla probíhat uvážlivě a s rozvahou. K lesním pozemkům je zde přítomen p. ředitel Vojáček. Arajmu (ředitelka ÚZSVM): K cest. ruchu – řídíme se striktně zákonem o nakládání s majetkem státu. V našem portfoliu je zhruba 130 tisíc pozemků (většina z nich do 500m2). Sjezdových areálů máme minimum. Problémy – jiný úhel pohledu provozovatelů areálů a zákonných mantinelů, které my máme. Sporné momenty – provozovatelé by rádi, aby ty pronájmy a ceny při prodeji byly nižší, než je zákonné minimum. V rámci regulace máme při užívacích vztazích povinnost jít minimálně za ceny, které určují zvláštní práv. předpisy, případně za cenu v místě a čase obvyklou. Důležité pravidlo - základní povinnosti §14 - informace. Vojáček (ředitel LČR): Souhlasím s tím, co zde zaznělo. Lesy ČR mají vypracovanou jasnou metodiku u příkladů, o kterých se zde hovoří. Problematika turistických aktivit - narážíme na ochranu přírody a krajiny. Dobrá spolupráce s Klubem českých turistů a atd., ale při tvorbě tras narážíme na soukromé majetky, není obecně dořešena otázka bezpečnosti a ochrany zdraví (záležitost zranění atd.) na soukromých pozemcích. Bartoš: Otevírám obecnou rozpravu, hlasování o vystoupení veřejnosti, hlasování č. 3: Hlasování: ANO 10 NE 0 zdržel 0 přítomno 10 přijato Knot (Asociace horských středisek): Měli bychom si umět přiznat z našeho pohledu, že věc není nastavená úplně optimálně. Informace o zkušenostech z druhé strany, ze strany cestovního ruchu, obcí - realita není optimální. Výjimky nad 8 let existují, ale spíše teoreticky, je jich velmi málo. Chceme, aby pravidla byla transparentní, abychom dokázali fungovat. Konkrétní legislativní podmínky pro podnikání v CR jsou komplikované a problematika pozemků do nich patří. Chceme se podílet na diskusi. Veselý: Preferujeme směny, na to jsou zpracované metodické pokyny. Zídek (Lipno dan Vltavou): Chybí nám zde hlavní aktér SPÚ. Chceme, aby se konalo podle zákona - § 10 zákona o SPÚ dává všechny možnosti, které bychom rádi využívali, ale neděje se tak. Problematika žalob. Děkuji Lesům ČR za konstruktivní přístup. Chceme, aby se konalo v rámci zákonů, aby ten celek byl funkční. Veselý: Pozemky jsou zažalovány a to i několikrát, starosta má pravdu. Pružnost SPÚ ve vztahu k převodům neprobíhá tak rychle, jak bychom si přáli. Je to záležitost i minulého vedení. Hynek (Asociace horských středisek): Za provozovatele liniových staveb - máme modernizovat a koupit nová zařízení a s bankou se bavíme o 12 – 15 letech, narážíme na limit 8 let, jsme v pasti. Půjčky od bank na delší dobu. Apeluji na to, aby ten režim výjimek se rozjel více. Tam je cesta otevřená. Druhou věcí je situace se Státním pozemkový fondem – pokud šli pozemky do dražby, šli do nich spekulanti – paralyzace celého regionu. V rámci z. 219 - když jsme v linii, dejme přednost přímo provozovateli (obci). Uvítal bych to, kdyby v rámci zákona č. 219, pokud dojde k prodeji, aby se upřednostnil přímý prodej pomocí znaleckých posudků. Otázka stanovení ceny. Veselý: Mrzí mne, že zde není zástupce SPÚ – informace o restitučních nabídkách, následně mohl být nabídnut v rámci veřejné soutěže. Prodej pozemků podle § 8 již žádný nebude. Kubík: Návrh usnesení: 1) bere na vědomí informaci JUDr. Renaty Vilhelmové, Ministerstvo financí, Mgr. Ing. Kateřiny Arajmu, generální ředitelky ÚZSVM, Ing. Pavla Veselého, náměstka ministra zemědělství a Ing. Josefa Vojáčka, generálního ředitele Lesů ČR s.p.. 2) žádá ministra zemědělství o zřízení meziresortní komise zabývající se problematikou poskytování pozemků státu pro rozvoj cestovního ruchu. 3) žádá ministra zemědělství o zefektivnění práce Státního pozemkového úřadu ČR. 4) pověřuje předsedu výboru, aby usnesení zaslal ministrovi zemědělství České republiky. Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 58, hlasování č. 4: Příloha č. 2 Hlasování: ANO 13 NE 0 zdržel 0 přítomno 13 přijato 11,15hod. Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových – převod nevyužitého státního majetku na obce. Předkladatel: Ministerstvo financí Mgr. Ing. Kateřina Arajmu, generální ředitelka, ÚZSVM Zpravodaj: PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D., předseda výboru Bartoš: Předávám vedení schůze p. místopředsedovi Kupkovi. Kupka: Zahájení projednávání bodu týkající se převodu nevyužitého státního majetku na obce. Zpravodajem je pan předseda. Bartoš: Téma jsem zařadil především z důvodu, že je to zajímavá věc z hlediska obcí, městských částí a komunální politiky. Iniciativa vzešla z tiskové zprávy ÚZSVM, kde jedním z úkolů je snižovaní počtu tzv. bezprizorních státních nemovitostí – existuje mapa. Jsou to objekty, které byly institucemi, které ukončily svoji činnost. Eviduje se cca 15 tisíc bezprizorních nemovitostí. V tuto chvíli se pokročilo k řešení u cca 58%? Existuje ale velký počet nedohledaných subjektů, instituce nepokračují v těchto objektech, tak se řeší co s tím. Obce mohou naložit s majetkem např. na činnosti spolků, atd. Chtěl jsem požádat zástupce úřadu a ministerstva o informace, jakým způsobem to probíhá, jaká jsou řešení. Kritika – celý proces probíhá pomalu. Kupka: Prosím o úvodní slovo zástupce ministerstva a paní ředitelku ÚZSVM. Vilhelmová (MF): Proces dohledávání majetku a znovu uvádění do oběhu funguje. Podmínkou je, aby se skutečně jednalo o majetek státu. Musíme odlišit situaci, kdy je bezprizorní majetek, ale evidentně jiných vlastníků. Systém zde existuje. Jak s tím nakládat stát ví. Problém je s tím, jak k tomu přistupuje. ÚZSVM se toho aktivně chopil. Speciální režim netřeba hledat, je nutné řešit individuální případy. Arajmu: Mapu majetku státu jsme vypracovali v roce 2015 – udělali jsme inventuru všech nemovitostí, které byli zapsány v katastru nemovitostí na státní subjekty. Státních subjektů na konci r. 2015 bylo 1906 – bezprizorních subjektů byla naprostá většina (1381) a na ně bylo v 2015 zapsáno přes 25,5 tisíce bezprizorního státního majetku. Podařilo se nám v kategorii subjektů zaniklých a nedohledaných snížit počet bezprizorních nemovitostí o 58%, zbývá došetřit 3840 případů. V kategorii subjekty v konkursu a likvidaci o zhruba 30%, tam zbývá došetřit 11604 případů. Mezi kategoriemi je významný rozdíl – informace o rozdílech. Kritika SPÚ – měl by být právním nástupcem u bezprizorního majetku, pokud jej vyzveme, tak buď to trvá dlouho, nebo nereaguje vůbec. Problém u druhé kategorie – subjekty v konkurzu a v likvidaci - likvidátoři příliš aktivní nejsou – informace o přínosu do státního rozpočtu. Mapu státu jsme využili ještě k jedné oblasti - inventura u existujících státních složek. V roce 2015 bylo 525 subjektů, na ně bylo zapsáno přes 1,6 milionů nemovitostí. Novela zákona o hospodaření s majetkem státu v r. 2016 a po ní, jakákoliv organizační složka státu, nebo organizace prohlásí svůj majetek za nepotřebný, tak její povinností je jej převést do našeho portfolia. Díky mapě, jsme oslovili všechny subjekty státu s uvedením majetku, který je v jejich vlastnictví a požádali jsme je, aby u každé položky vyznačili, jestli je pro ně potřebná či nikoliv - reagovalo cca 80% subjektů, identifikovali jsme přes 23 300 nepotřebných státních nemovitostí. Struktura bezprizorního státního majetku – co zbývá došetřit, tak drtivá většina jsou pozemků. U převodů uvnitř státu jsme povinni zkoumat, jestli existuje naléhavost potřeby a zda ten převod je efektivní a účelný. Cílem je zabránit následnému chátrání objektů. Přesuny majetku do vlastnictví obcí – tři důvody pro bezúplatné převody – veřejný zájem, hospodárnost, a pokud tak stanoví zvláštní právní předpis. Informace o převodech – nejčastějším nabyvatelem jsou obce (V r. 2017 převedeno 1642 položek do vlastnictví obcí, do krajů 753.). Pokud obce žádají o přesun majetku, je úřad nucen ze zákona zkoumat budoucí účel využití majetku – veřejný zájem. Problém - obce to, ale považují za zásah do své činnosti. Obce se snaží čerpat prostředky z Evropských fondů a vnitrostátních zdrojů – úřad je povinen vyhodnotit, že pokud bychom převáděli bezplatnou formou, tak nedojde k porušení pravidel tzv. „zakázané veřejné podpory“ – není možné, aby v rámci státu byla dvojí podpora, např. ve formě bezplatného převodu a následně ve formě určitých finančních dotačních titulů. Kupka: Otevírám obecnou rozpravu. Kredit úřadu se pozitivně mění. Evidujete, jak se daří délku jednání z úřadem o převodu vlastnictví zkracovat? Je to velký problém. Arajmu: Průměrná doba byla 2-3 roky. Přijala jsem systémové opatření - kolegové jsou povinni reagovat na jakoukoliv žádost ÚSC do 30 dnů. Žadatele musíme srozumitelnou formou informovat i o tom, co nám případně chybí k rozhodnutí – informace o způsobu informovanosti. Problematika doložení kvalifikovaných podkladů – časová prodleva. Bartoš: Když dávají jednotliví žadatelé plán na využití případného objektu, půdy, není možné následně na to žádat dotační tituly? Jak je to provázané na čerpání z dotačních titulů – častý způsob financování rekonstrukcí. Arajmu: U úplatných převodů – dotační problémy nejsou problémem. Nastane problém u bezúplatného převodu a následně kdyby požadovali další finanční krytí ze SR nebo evrop. prostředků, zde připouští ÚOHS pouze podporu de minimis - v rámci jakékoliv složky státu nesmí přesáhnout 200 tisíc Eur. Kupka: Uzavírám rozpravu obecnou a otevírám rozpravu podrobnou. Bartoš: Návrh usnesení: VVSRR bere na vědomí výroční zprávu ÚZSVM ve věci převodu státního majetku na obce. Kupka: Hlasování o návrhu usnesení č. 59, hlasování č. 5: Příloha č. 3 Hlasování: ANO 12 NE 0 zdržel 0 přítomno 12 přijato 12,15hod. Jednání s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Téma – Stále více se prohlubující nedostatek pracovních sil v oblasti dělnických profesí v regionech ČR. Postoj Ministerstva školství k řešení učňovského školství. Předkladatel: Ministerstvo školství Zpravodaj: Mgr. Martin Kupka, poslanec PSP ČR Bartoš: Zahájení jednání. Kupka: Toto téma jsme zařadili na základě několika odezev nejen na posledním výjezdním zasedání v Jeseníku, týkající se nedostatku pracovních sil v oblasti dělnických profesí. Prosím o podrobnější informaci zástupce MŠMT. Bartoš: Prosím zástupce ministerstva o úvodní slovo. Bannert: Informace o středním školstvím, o nárůstu v některých oborech. Jedna věc je absolvovat školu a druhou věcí je zůstat v profesi. Je zde celá řada faktorů, které to ovlivňují – rozdíly mezi regiony. Informace o novém systému financování - nese prvky podpory víceoborových tříd. Posilování spolupráce škol a firem. Evropské prostředky - miniprojekty (např. účast odborníků při vyučování, účast učitelů na pracovištích, atd.). Duální systém vzdělávání - informace. V r. 2016 jsme požádali komory a zaměstnavatelské svazy a vyzvali jsme je k tomu, aby mezi sebou iniciovali dohodu, kterou v r. 2016 uzavřeli – jednotlivé oblasti skupin oborů vzdělání rozdělili a nabízejí svůj informační potenciál – zapojení zaměstnavatelů do rámcových vzdělávacích programů. Poslední novelou jsme dali větší důraz na spolupráci škol a firem. V r. 2014 novelizace z. o dani z příjmů – ti zaměstnavatelé, kteří podporují odborné vzdělávání mají možnost daňových úlev – informace. Informace o motivačních nástrojích. Úlovcová: Informace o datech zveřejněných úřadem práce – situace v jednotlivých regionech. Vzdělávání v odborné části – jak má kvalifikace vypadat. Snažíme se zatraktivnit odborné vzdělávání – kariérové poradenství, kvalita vzdělávání. Velký podíl v počtech žáků je i v průmyslových odvětví, je zde snaha ovlivnit nepříznivý poměr mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce. Realizujeme projekt Podpora krajského akčního plánování (regionální rozměr). Problematika sociálně vyloučených lokalit. Náš ústav sleduje, jak strukturu vzdělávací v jednotlivých krajích, tak sledujeme počty absolventů, atd. – data vám mohu poskytnou. Bartoš: Otevírám obecnou rozpravu. Juránek: Děkuji za analýzy a program Pospolu. Klíčovým místem jsou ředitelé škol. Musí být nový seznam řemesel, některá řemesla již neexistují. Musíme si hlavně jednou pro vždy uvědomit, kolik chceme mít vysokoškolsky vzdělaných lidí. Bannert: Struktura by se měla vytvářet již na krajích. U velkých firem to funguje dobře, problém je u malých a středních firem. Velké disparity mezi jednotlivými kraji. Problematika maturitních zkoušek. Systém řemesel – revidovat oborovou strukturu. Úlovcová: Kvalifikační mapa – Národní systém kvalifikací budeme propojovat se soustavou oborů. Je potřeba, aby mapa byla komplexní – je nutné propojení ve vzdělávání. Člověka připravujeme pro život. Problematika maturit a závěrečných zkoušek. Kupka: Jedním z kroků, jak zatraktivnit střední odborné vzdělávání, je větší finanční motivace. V některých státech je přímá finanční odměna za odborné vzdělávání studentů již léta automatická. Bannert: Odměna žáků za produktivní práci a finanční motivace zaměstnavatelů – společný nástroj mezi MF a MPO a MŠMT a zároveň zaměstnavatelskými svazy – nastavení parametrů daň. odpočtů – informace. Informace o normě - ředitel školy může část fin. prostředků, které jsou na přímé výdaje související se vzděláváním, tak jimi část uhradit i zaměstnavateli za to vzdělávání – fin. prostředky mohou jít tedy přímo ze škol. Schiller: Revize oboru – uvažovali jste, že se upraví vyučování např. u zámečníků, studenti jsou zatěžováni věcmi, které ke svému řemeslu nepotřebují. Maturita, jako taková, se naprosto degradovala – proč musí mít kuchař číšník maturitu? Řemesla maturitu nepotřebují. Evidovali jste někdy poměr mezi výší sociálních dávek a výší mzdy – nevyplatí se jim pracovat - Mostecko. Úlovcová: Mostecko - situaci ovlivňuje více faktorů, např. i návyky z rodiny, fin. ohodnocení – měl by být komplexnější přístup v rámci Strategie RR. K soustavě oborů, zastoupení řemesel – to je evropský trend. Mladí lidé by měli být připraveni v širším profilu kompetencí, aby nebyli uplatnitelní pouze na jednom pracovním místě, ale mohli se uplatnit i jinde. Problematika maturit. Nároky na kvalifikaci se neustále zvyšují, vzdělávání na to musí reagovat. Bannert: K vyváženosti - jaká míra má být té všeobecné složky vzdělání a té odborné? Mezinárodní výzkum u dospělých – informace, chybí všeobecné kompetence, je nutné najít tu rovnováhu. Souhlasím ale s tím, že jsou obory, které by maturitní zkoušku nepotřebovali. Kupka: K finančnímu zapojení firem a živnostníků - vzdělávání studentů znamená výdaj navíc. Prověřovali jste možnost přímého systémového odměňování společností, živnostníků, kteří toto odborné vzdělávání poskytují a zapojují se do tohoto procesu? Bannert: K dotazu - malé a střední firmy mají problém s personálním a finančním zajištěním – jedním z nástrojů byly daňové úlevy, pokud by byla vůle to řešit dále, tak samozřejmě je to oblast dotací, debatám se vůbec nebráníme. Informace o zahraničí – odvádění fin. protředků do fondů. Úlovcová: Máme k dispozici analytické výstupy srovnávající systémy, kde funguje duální systém – to je ale obrovská systémová změna. Bartoš: Děkuji a prosím pana zpravodaje o návrh usnesení. Kupka: Návrh usnesení č. 60. 1) bere na vědomí informaci MŠMT a NÚV o strategii a nástrojích podpory středního odborného vzdělávání. 2) doporučuje posílit v rámci podpory středního odborného vzdělávání finanční motivaci soukromých podniků a živnostníků na aktivním zapojení do odborného vzdělávání a zjednodušit související byrokracii. 3)pověřuje předsedu výboru, aby usnesení zaslal ministrovi školství ČR. Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 60, hlasování č. 6: Příloha č. 4 Hlasování: ANO 10 NE 0 zdržel 1 přítomno 11 přijato Různé: Schválení návrhů záměrů zahraničních cest poslanců výboru na rok 2019. Bartoš: Izrael bohužel v tomto roce nevyšel, navrhuji přesunout ho do r. 2019. Wolf: Letos stihneme maximálně Slovensko. Moc týdnů už nezbývá. Bartoš: Netrval bych na tom. V minulém roce jsme měli žebříček států, které jsme chtěli navštívit. Přerušuji tento bod, než se to dohledá. Máme zde žádosti obcí o navrácení titulu městys. Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 56 – navrácení titulu městys obci Mládkov, Pardubický kraj, hlasování č. 7: Příloha č. 5 Hlasování: ANO 11 NE 0 zdržel 0 přítomno 11 přijato Hlasování o návrhu usnesení č. 55 – navrácení titulu městys obci Březová, Moravskoslezský kraj, hlasování č. 8: Příloha č. 6 Hlasování: ANO 11 NE 0 zdržel 0 přítomno 11 přijato Bartoš: Pokračování v přerušeném bodu - druhou zemí bylo Rakousko. Návrh na zahraniční cesty pro rok 2019 – Izrael, Rakousko, Slovensko. Hlasování o návrhu usnesení č. 61, hlasování č. 9: Příloha č. 7 Hlasování: ANO 11 NE 0 zdržel 0 přítomno 11 přijato Bartoš: Žádost od p. posl. Kupky na ustavení pracovní skupiny pro elektronizaci stavebního řízení. Kupka: MMR deklaruje, že chce připravit kompletní rekodifikaci stavebního zákona – výhled spíše na začátek příštího volebního období. Je prostor pro zrychlení stavebního řízení a to díky elektronizaci - informace o ustavení prac. skupiny. Portál stavebníka – podat žádost o staveb. řízení a dále mít přehled o průběhu řízení, nezbytným krokem je vytvoření datového úložiště projektové dokumentace a zajistit jeho právní relevantnost. Dalším okruhem je vznik digitální technické mapy ČR. Posunutí těchto tří kroků dopředu by zajisté mělo efektivní dopad na zrychlení stavební řízení. Z mé strany je to pozvání na pracovní jednání. Bartoš: Současně probíhá i prac. skupina poslanců pro zákon na práva na digitální službu. Hlasování o ustanovení pracovní skupiny a následně bych oslovil zástupce politických klubů. Hlasování o návrhu usnesení č. 10, hlasování č. 10: Příloha č. 8 Hlasování: ANO 10 NE 0 zdržel 0 přítomno 10 přijato Posledním bodem je informace z jednání Podvýboru pro cestovní ruch, kterou bychom vzali na vědomí. Janda: Zpráva o jednání podvýboru pro cest. ruch ze dne 26. září 2018 - průvodcovská činnost (ST 247), informace o jednání. Informace o přijatých usnesení č. 6, 7 a 8. Usnesení č. 8 se týkalo nedostatku pracovní sil v regionech. Bartoš: Hlasování o návrhu usnesení č. 63 – VVSRR bere na vědomí usnesení z Podvýboru pro cestovní ruch č. 6, č. 7 a č. 8, hlasování č. 11: Příloha č. 9 Hlasování: ANO 11 NE 0 zdržel 0 přítomno 11 přijato Bartoš: Dnes již proběhla debata s MŠMT k nedostatku pracovních sil v oblasti dělnických profesí v regionech ČR. Další výbor by se konal ve čtvrtek 8. 11. 2018. Ukončení jednání ve 14,00 hodin. Zapsala: Bc. Petra Čížkovská Odpovídá: M. Wolf, organizační tajemník výboru Ing. Jiří D o l e j š v.r. PhDr. Ivan B a r t o š, Ph.D. v.r. ověřovatel předseda výboru Příloha č. 1 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 12. schůze 11.10.2018 - 10:17:12 Hlasování č. 2 Prezentace České pošty s.p. Přítomno: 14 Pro: 14 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 6, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Pro Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Milan Pour: Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný:     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová: Pro         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 2, schůze č. 12, čas 10:17:13 Příloha č. 2 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 12. schůze 11.10.2018 - 11:24:43 Hlasování č. 4 Využívání pozemků státu pro rozvoj cest.ruchu Přítomno: 14 Pro: 13 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 6, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Pro Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Milan Pour: Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová: Pro         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný:     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant:     SPD (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová: Pro         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri: Nehlasoval         ID hlasování: 4, schůze č. 12, čas 11:24:44 Příloha č. 3 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 12. schůze 11.10.2018 - 12:05:50 Hlasování č. 5 ÚZSVM – převod nevyužitého stát. majetku Přítomno: 12 Pro: 12 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 5, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Pro Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Milan Pour: Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová:         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný:     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 5, schůze č. 12, čas 12:05:51 Příloha č. 4 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 12. schůze 11.10.2018 - 13:16:03 Hlasování č. 6 MŠMT – nedostatek prac. sil v oblasti děl.profesí Přítomno: 11 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 1 ANO (Pro: 5, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Pro Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Milan Pour: Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová:         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný:     ODS (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 1) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Zdržel se     SPD (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 6, schůze č. 12, čas 13:16:04 Příloha č. 5 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 12. schůze 11.10.2018 - 13:33:14 Hlasování č. 7 Různé Přítomno: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 4, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Milan Pour: Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová:         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný:     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 7, schůze č. 12, čas 13:33:15 Příloha č. 6 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 12. schůze 11.10.2018 - 13:34:43 Hlasování č. 8 Žádost obce Březová – navrácení titulu městys Přítomno: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 4, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Milan Pour: Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová:         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný:     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 8, schůze č. 12, čas 13:34:44 Příloha č. 7 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 12. schůze 11.10.2018 - 13:36:22 Hlasování č. 9 Různé - zahr.cesty 2019 Přítomno: 11 Pro: 11 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 4, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Milan Pour: Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová:         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný:     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant: Pro     SPD (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 9, schůze č. 12, čas 13:36:23 Příloha č. 8 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 12. schůze 11.10.2018 - 13:41:34 Hlasování č. 10 Ustavení prac.skupiny pro elektronizaci staveb. řízení Přítomno: 10 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 4, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Milan Pour: Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová:         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný:     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant:     SPD (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 10, schůze č. 12, čas 13:41:35 Příloha č. 9 Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP 12. schůze 11.10.2018 - 13:45:46 Hlasování č. 11 Různé Přítomno: 10 Pro: 10 Proti: 0 Zdržel se: 0 ANO (Pro: 4, Proti: 0, Zdržel se: 0) Lenka Dražilová: Eva Fialová: Pro Adam Kalous: Barbora Kořanová: Jan Kubík: Pro Jaroslav Kytýr: Milan Pour: Jan Schiller: Pro David Štolpa: Pro Jana Vildumetzová:         ČSSD (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jan Chvojka: Ondřej Veselý:     KDU-ČSL (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Stanislav Juránek: Pro         KSČM (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Jiří Dolejš: Pro Ivo Pojezný:     ODS (Pro: 2, Proti: 0, Zdržel se: 0) Martin Baxa: Jakub Janda: Pro Martin Kupka: Pro Piráti (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Ivan Bartoš: Pro Ondřej Profant:     SPD (Pro: 1, Proti: 0, Zdržel se: 0) Pavel Jelínek: Pro Jiří Kohoutek:     STAN (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Věra Kovářová:         TOP09 (Pro: 0, Proti: 0, Zdržel se: 0) Dominik Feri:         ID hlasování: 11, schůze č. 12, čas 13:45:47 20
Projednávané dokumenty

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/vybory-psp/zaznamy/4400-12-20181011
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.