Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 16852


Číslo jednací 23677/2020/531/MKe
Instance I.
Věc
AV technika (II.) 002-2020
Účastníci Západočeská univerzita v Plzni
PPC, s. r. o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 27.08.2020
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-16852.html
Rozhodnutí
                          
Spisová značka: ÚOHS-S0296/2020/VZ Číslo jednací: ÚOHS-23677/2020/531/MKe Brno: 10. srpna 2020 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 27. 7. 2020,na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou zadavatel – Západočeská univerzita v Plzni, IČO 49777513, se sídlem Univerzitní 2732/8, 301 00 Plzeň, navrhovatel – PPC s.r.o., IČO 26398435, se sídlem Modřínová 2436/2, 326 00 Plzeň, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „AV technika (II.) 002-2020“, zadávané na základě výzvy k podání nabídek uveřejněné na profilu zadavatele (https://zakazky.zcu.cz/contract_display_3880.html) pod systémovým číslem P20V00000087 v dynamickém nákupním systému s názvem „Dynamický nákupní systém na audiovizuální techniku (II.)“, který byl zaveden v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 11. 10. 2016 a ve Věstníku veřejných zakázek uveřejněno dne 14. 10. 2016 pod ev. č. Z2016-000324, ve znění oprav uveřejněných dne 4. 10. 2018, dne 8. 10. 2018 a dne 10. 2. 2020, a v Úředním věstníku Evropské unie dne 15. 10. 2016 pod ev. č. 2016/S 200-360520, ve znění oprav uveřejněných dne 5. 10. 2018 pod ev. č. 2018/S 192-434018, dne 6. 10. 2018 pod ev. č. 2018/S 193-436389, a dne 12. 2. 2020 pod ev. č. 2020/S 030-069874, a jejíž oznámení o zadání bylo ve Věstníku veřejných zakázek uveřejněno dne 13. 7. 2020, a v Úředním věstníku Evropské unie dne 13. 7. 2020 pod ev. č. 2020/S 133-326273, vydává toto usnesení: Správní řízení se podle § 257 písm. k) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť návrh navrhovatele – PPC s.r.o., IČO 26398435, se sídlem Modřínová 2436/2, 326 00 Plzeň – ze dne 27. 7. 2020 na přezkoumání úkonů zadavatele – Západočeská univerzita v Plzni, IČO 49777513, se sídlem Univerzitní 2732/8, 301 00 Plzeň – byl podán po uzavření smlouvy na veřejnou zakázku „AV technika (II.) 002-2020“, která byla uzavřena dne 5. 5. 2020. Odůvodnění I. PRŮBĚH SPRÁVNÍHO ŘÍZENÍ 1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, včetně koncese s výjimkou koncesí malého rozsahu podle § 178 zákona, a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, obdržel dne 27. 7. 2020 návrh navrhovatele – PPC s.r.o., IČO 26398435, se sídlem Modřínová 2436/2, 326 00 Plzeň (dále jen „navrhovatel“) – z téhož dne na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele – Západočeská univerzita v Plzni, IČO 49777513, se sídlem Univerzitní 2732/8, 301 00 Plzeň (dále jen „zadavatel“) – učiněných v souvislosti s veřejnou zakázkou „AV technika (II.) 002-2020“, zadávanou na základě výzvy k podání nabídek uveřejněné na profilu zadavatele (https://zakazky.zcu.cz/contract_display_3880.html) pod systémovým číslem P20V00000087 v dynamickém nákupním systému s názvem „Dynamický nákupní systém na audiovizuální techniku (II.)“, který byl zaveden v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 11. 10. 2016 a ve Věstníku veřejných zakázek uveřejněno dne 14. 10. 2016 pod ev. č. Z2016-000324, ve znění oprav uveřejněných dne 4. 10. 2018, dne 8. 10. 2018 a dne 10. 2. 2020, a v Úředním věstníku Evropské unie dne 15. 10. 2016 pod ev. č. 2016/S 200-360520, ve znění oprav uveřejněných dne 5. 10. 2018 pod ev. č. 2018/S 192-434018, dne 6. 10. 2018 pod ev. č. 2018/S 193-436389, a dne 12. 2. 2020 pod ev. č. 2020/S 030-069874, a jejíž oznámení o zadání bylo ve Věstníku veřejných zakázek uveřejněno dne 13. 7. 2020, a v Úředním věstníku Evropské unie dne 13. 7. 2020 pod ev. č. 2020/S 133-326273 (dále jen „veřejná zakázka“). 2. Dnem 27. 7. 2020, kdy Úřad návrh obdržel, bylo podle § 249 zákona ve spojení s § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. 3. Účastníky správního řízení podle ustanovení § 256 zákona jsou: zadavatel, navrhovatel. 4. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení pod č. j. ÚOHS-23160/2020/531/MKe ze dne 29. 7. 2020. 5. Dne 6. 8. 2020 doručil zadavatel Úřadu své vyjádření k návrhu na zahájení správního řízení, a rovněž dokumentaci o zadávacím řízení na předmětnou veřejnou zakázku. Součástí obdržené dokumentace je mj. i „Kupní smlouva č. P20V00000087 / … AVM-SMLZ2020…“ na plnění předmětu posuzované veřejné zakázky, kterou zadavatel uzavřel s vybraným dodavatelem – AV MEDIA, a.s., IČO 48108375, se sídlem Pražská 1335/63, 102 00 Praha (dále jen „vybraný dodavatel“) – dne 5. 5. 2020, a která byla v registru smluv uveřejněna rovněž dne 5. 5. 2020. II. ZÁVĚRY ÚŘADU 6. Podle § 257 písm. k) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, jestliže návrh byl podán po uzavření smlouvy, s výjimkou případu návrhu na zákaz plnění smlouvy. 7. Úřad uvádí, že v průběhu správního řízení na základě obdržené dokumentace o zadávacím řízení zjistil, že zadavatel již dne 5. 5. 2020, čili ještě před samotným zahájením správního řízení (27. 7. 2020), uzavřel na plnění veřejné zakázky s vybraným dodavatelem smlouvu. Z právě řečeného je zřejmé, že návrh navrhovatele na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele byl navrhovatelem podán až po uzavření smlouvy na posuzovanou veřejnou zakázku, k čemuž došlo již dne 5. 5. 2020. S ohledem na tuto skutečnost proto Úřad rozhodl podle § 257 písm. k) zákona o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. 8. Úřad dodává, že navrhovatel ve svém návrhu na přezkoumání úkonů zadavatele ze dne 27. 7. 2020 vyjadřuje především pochybnosti ohledně zákonnosti jeho vyloučení ze zadávacího řízení, a současně pochybnosti o zákonnosti rozhodnutí zadavatele o výběru dodavatele a pochybnosti o zákonnosti a přezkoumatelnosti rozhodnutí zadavatele o jím uplatněných námitkách. Z předmětného návrhu tak explicitně vyplývá, že se týká postupu zadavatele, který směřuje k zadání šetřené veřejné zakázky. Navrhovatel totiž v návrhu mj. výslovně uvádí, že „(…) tímto proti vyloučení Navrhovatele ze zadávacího řízení podává k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (…) v zákonem stanovené lhůtě tento níže odůvodněný návrh na přezkoumání úkonů Zadavatele.“, a dále, že „[n]avrhovatel podává tento návrh v souladu s § 250 odst. 1 ZZVZ proti vyloučení účastníka ze zadávacího řízení, a proti posouzení a rozhodnutí o Námitkách.“. Navrhovatel se tedy návrhem nedomáhá, resp. jeho návrh nesměřuje k uložení zákazu plnění smlouvy na veřejnou zakázku zadavateli Úřadem ve smyslu § 254 zákona. Jelikož tedy prokazatelně návrh navrhovatele ze dne 27. 7. 2020 nesměřuje k uložení zákazu plnění smlouvy na předmětnou veřejnou zakázku, neuplatní se výjimka stanovená v § 257 písm. k) zákona, na základě které Úřad zahájené řízení podle citovaného ustanovení zákona usnesením nezastaví v případě návrhu na zákaz plnění smlouvy. Vzhledem k výše uvedenému Úřad akcentuje, že z textace § 257 písm. k) zákona jednoznačně plyne, že pokud nastane situace, jako je tomu ve zde projednávané věci, tzn. návrh je podán po uzavření smlouvy (v daném případě byl návrh Úřadu doručen dne 27. 7. 2020 a smlouva na šetřenou veřejnou zakázku byla uzavřena dne 5. 5. 2020), je Úřad povinen takové správní řízení bez dalšího zastavit. 9. Pro úplnost Úřad poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie již považoval za neúčelné stanovit účastníkům řízení lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen dle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 257 písm. k) zákona, by vyjádření účastníků řízení k otázkám, jejichž závazné posouzení mělo být obsahem rozhodnutí za situace, kdy by nebyl dán důvod pro zastavení správního řízení, a jejichž okruh (tedy předmět řízení) byl vymezen na základě podaného návrhu navrhovatele, účastníkům řízení mohlo způsobit toliko zbytečné náklady, aniž by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona účastníkům řízení nestanovil. Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu se podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona zasílají Úřadu výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: 1. Západočeská univerzita v Plzni, Univerzitní 2732/8, 301 00 Plzeň 2. PPC s.r.o., Modřínová 2436/2, 326 00 Plzeň Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/16852
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.